#1 Skrevet Mai 2, 2011 Vil nå trimme min orginale golf mk3 1,8. Har tenkt på eksos, filter osv. men det eg lurer på er å få feitere innsug, forgasser osv. kan evt ein lavtrykksturbo funke på orginal motor? Noken her som kan hjelpe meg med tips og triks og som evt har kontakter eller linker der eg kan skaffe deler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2011 Sjekk velox motor. Når jeg lurte på det samma å sendte de mail fikk jeg til svar at å montere 268graders kam og lett porting av topp ga 120hk. Skal du ha mer må du bytte ut monopointen med forgasser, eller chippe motorstyringa. Med chip, porting og planing av topp, grenrør og 268graders kam får man rundt 150hk. Skal du ha mer må du ha forgasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2011 Anbefaler å bytte motor til en 2.0 16v ABF. Helt orginal golf 3 motor med 150hk. Koster mye mye mer å trimme den du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2011 Hvor mye har du tenkt å bruke? Trimming av sugemotor koster fort mer enn det er verdt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2011 Både eksosanlegget og luftboksen har kapasitet for opp mot 200 hk. Det er langt mer enn man klarer å få ut med lettere trimming. Disse tingene kan trygt beholdes. Toppen klarer 110-120 hk. Det store spørsmålet er hva innsprøytningen klarer. Det beste er sannsynligvis å skifte kammen. Kent GS1H eller Piper 270H. Og håpe at innsprøytningen har tilstrekkelig kapasitet. Så blir det kanskje 110-120 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2011 Tenker igrunn på å få mest mulig hester. men vil ikkje ha meir en motor klarer! Takker masse for svar og info Noken som har linker her? og noken som har innsug eg evt kan hive på for å klare litt ekstra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2011 Still inn tenninga til enda mere fortenning uten at du hører at den begynner å gå magert. Tjener litt der. Kjøp deg heller en bil som går bedre. Skal ikke mange penger til før du har en bil som går bedre enn den du har. Man lærer så lenge man lever. Har lært på det selv. Hadde selv en 1,8 90hk passat 90 mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2011 Still inn tenninga til enda mere fortenning uten at du hører at den begynner å gå magert. Tjener litt der. Kjøp deg heller en bil som går bedre. Skal ikke mange penger til før du har en bil som går bedre enn den du har. Man lærer så lenge man lever. Har lært på det selv. Hadde selv en 1,8 90hk passat 90 mod. Les "introen" på tråden om bilen min så skjønner du hvorfor ting skjer med denne bilen komme aldri til å skifte ut bilen til fordel for annen bil med større motor. Men hvordan kan eg stille tenninga ? PS! setter stor pris på at folk er så hjelpsome 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2011 Du må løsne litt på fordeleren ha motor i gang mens du vrir litt på fordeleren. Med klokka tror jeg. Litt usikker der. Hører motorgange endrer seg, Men bør ha tenningslampe slik at man ikke tuller seg helt bort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 4, 2011 Hadde 268* kam fra velox på min + eksos uten kat og powerfilter, og det hjalp på en del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 4, 2011 Tidligere tenning får du om fordeler vris mot klokka, ikke med klokka. Alt for tidlig tenning og du får tenningsbank, noe som fort kan ta knekken på motoren din om dette forekommer på høyere turtall. Trimkam og forgasser er ikke dyrt. Gir mye mer bunndrag og økt toppeffekt. Weber 32/36 DGV er ok, det samme er Weber 36/36 DCD (begge registerforgassere). Enda bedre er Weber 38/38 DGMS som er en synkronforgasser. Denne sammen med avstemt grenrør, trimkam og portet topp og du vil holde følge med en lik bil med 16v-motor Og du trenger ikke være redd for motoren din. Så lenge du holder deg under 7000 rpm så tåler den mer enn du klarer å trekke ut av den som sugemotor. LItt mer snill og billig modifisering: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=303008post303008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...