Audi V8, el-vinduer og takluke - plutselig døde.

Anbefalte innlegg

Jeg var ute å nøt været med en cruising-tur i helgen som var, og kjørte vinduene ned og takluka opp siden klimaen ikke virker. Plutselig møtte jeg på en sinnsyk regnskur, og ville ha vinduene opp, men det var de ikke enige i. Vinduene og takluka er helt døde! De virker ikke på bryterene på dørene, eller på bryterene på førerdøra.

Det var ikke noe stopp med åpning av førerdøra, så jeg har igrunnen ingen mistanke til ledningene mellom dør og karosseri. Heller ei finner jeg noe mistenksomt inni releet til el-vinduer og takluke, og ingen gåen sikring. Sånn egentlig finner jeg ikke ut hvilken sikring som går til vinduene, men jeg har sjekket ALLE, og ingen er gåen.

Hva kan få el-vinduene og takluka til å slutte å virke sånn plutselig?

Løsning:

Ledning mellom releet/styreenheten til el-vinduer og takluke som gir +12v hadde rett og slett brukket/klippet, ikke mellom dør og karosseriet der man hadde trodd, men mye lenger inn i døra. Det kan se ut som den har blitt klippet på et vis, antakelig når jeg kjørte ned vinduet så har den kommet i klem, siden det ikke lenger ville opp :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.