Anbefalte innlegg

Hei, noen som har vært plaget med sinkslipp på denne modellen av A6 ?

Konas A6 2008 har fått noen rare "blærer" i overkant av kanalene, der man går inn i bilen .

knølete forklart men.....

Noen som har hatt tilsvarende ?

Har tatt kontakt med Møller Sandefjord, hvor bilen er kjøpt og sendt over noen bilder.

Flere steder på bilen jeg bør sjekke ?

 

Takk for alle svar.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en liten på ene fordøren, det var alt. På -07 Passat'en jeg hadde ble 3 dører + bakluken lakkert pga flere sinkbobler/sinkslipp. Pleier normalt å komme nederst på dører og på bakluken er min erfaring. Da jeg hadde min inne nevnte de samtidig en aksjon ift. kanaler, utbedring bak listene nederst på dørene + bak baklyktene på bakluke for å unngå rust. Vet ikke om dette allerede var utbedret på -08 modellen, men verdt å sjekke. På min ble det nytt belegg på kanaler, nye lister nederst på dørene + lakkering av alle dører + bakluke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om Audi hadde klart å fått til sinkslipp på A8 og? ........................

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hvem vet.. Men da jeg var innom med Passat'en min, så påstod de at dette var et generelt problem på nye biler og at VW/Audi ikke var mer utsatt enn andre, selv om de følte det der med den pågangen de hadde på "reklamasjonsavdelingen" på Kalbakken i Oslo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

løfter denne!

 

fatter har a6 4f. og siden listene på dørene (de helt nedest) hadde begynt å glippe fra døren siden metallet i lista på innsiden hadde begynt å ruste slik at lista klemmer seg ut tok vi av listene på alle dørene for å bytte disse. Fikk oss en god overraskelse. det så faen ikke ut bak der. ikke bra ikke bra. sinkslipp x1000 for å si det sånn! STORE bobler. det var rett og slett bare trist.

 

da bestemte vi oss for å kontrollere hele karroseriet med lupe. og det er jo slinkslipp på samtlige plater på bilen.

 

dette er vel ingen tvil om at det er garanti?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forkant på kanaler

innvendig på kanaler

ved baklamper

og som nevnt ellers sjekk med godt lys hele bilen

usikker på hvor lang garanti det er på dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men mange av zinkslippene er ytre påvirkning

steinsprut rett og slett

husk vi kjorer i salt halve året og grus som virvles opp og slår inn i bilen lager små sår i lakken som gir grobunn for at zinken gjor det den skal nemlig beskytte platen og vil da til slutt lage en vulkan lignende blemme

hvis du bruker lupe og ser ett hakk er det som regel steinsprut

er det en "kul" i lakken er det mer sannsynlig at det er zinkslipp.

de fleste galvaniserte biler har mer eller mindre av dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reklamasjonssak det med listene på dørene. Jeg fikk beskjed om at det var 5 år på dette, da jeg hadde min inne for sinkslipp på døren. Da nevnte de samtidig at det var aksjon ift. belegg på kanaler, utbedring bak listene nederst på dørene (som medførte lakkering av alle 4 dørene), utbedring bak baklampene (kunne gnage på metallet og forårsake rust) som også medførte lakkering av bakluke. Hvor mye det hjalp med nytt belegg på kanaler er jeg usikker på, for belegget på kanten bak forhjulene er borte igjen. Her får det vel bli Hammerite e.l. På faceliften er problemet med kanalene utbedret ift. at det er et plastdeksel bak forhjulene, som beskytter kanalene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt du skriver over her skal utbedres på konas A6 avant -08, kan komme tilbake med mer detaljert beskrivelse når jobben er gjort.

Har fått det godkjent fra Audi i Tyskland og bilen skal inn i starten på september.

Har i tillegg kommet en ny rar "blære" midt på bakluka....herlig.

Det blir hverfall utbedret, får håpe det holder også.

Time will show. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg har en 07 avant som skal inn til utbedring av alle fire dører nå til høsten.

Jeg trodde hans bil var et unntak, men om dette er noe som går igjen er det jo bare å styre unna 4f og, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal limes på en liten plastdel foran på kanal(der grus spruten råker kanalen)

så struktur og lakk

men skal det holde er det kun en ting som gjelder og det er skvettlapper

de orginale ser jo ok ut også synes jeg men er jo selvsagt penere uten

men nå bor vi i norge med grusa veier halve året så har vel ikke noe valg hvis man vil ha rustfrie kanaler desverre.

 

er vel 5 år på zinkslipp og lakk

 

men vis rusta kommer innenfra er det en annen sak

 

vi har byttet dører på audier opp mot 12 år

 

4 nye dører på en 12 år gammal a6 var ikke uvanlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg har en 07 avant som skal inn til utbedring av alle fire dører nå til høsten.

Jeg trodde hans bil var et unntak, men om dette er noe som går igjen er det jo bare å styre unna 4f og, eller?

 

Nei, dette er jo småtterier som dekkes som reklamasjon, generelt er det svært lite feil på disse heldigvis..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal limes på en liten plastdel foran på kanal(der grus spruten råker kanalen)

så struktur og lakk

men skal det holde er det kun en ting som gjelder og det er skvettlapper

de orginale ser jo ok ut også synes jeg men er jo selvsagt penere uten

men nå bor vi i norge med grusa veier halve året så har vel ikke noe valg hvis man vil ha rustfrie kanaler desverre.

 

er vel 5 år på zinkslipp og lakk

 

men vis rusta kommer innenfra er det en annen sak

 

vi har byttet dører på audier opp mot 12 år

 

4 nye dører på en 12 år gammal a6 var ikke uvanlig

 

Ble ikke limt på noen plastdel på min ved utbedring av kanaler, har de ikke gjort det riktig da..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet rust på min A6 4f også. Mellom forskjerm og kanal og bak list på sjåførdør. Fått time til sjekk og utbedring på Møllerbilskade på Kalbakken. Var KUN 3mnd ventetid og de starter da på bilen dagen etter sjekk. Fikk inntrykk av at de da ser etter rust/sinkslipp på de kjente "vanlige" stedene. Måtte regne med å være uten bil i ca 1,5 uke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, var vel uten bil over en uke selv, men gratis leiebil da. Men så var det SOM VANLIG inn igjen etterpå for å fjerne sprøyte-/lakkstøv rundt hele bilen + et par andre ting som hadde skjedd mens den var inne. Det var så mye å utbedre at den var inne 3 dager til.. Fikk den tilbake en fredag og ble påkjørt bakfra mandagen... Med Passat'en måtte jeg inn 2 ganger for fjerning av lakkstøv etter utbedring av sinkslipp.. Så gå nøye over bilen ved henting. Hjalp lite at jeg gjorde dem oppmerksomme på mine tidligere problemer med lakkstøv, for dette gikk de over før levering.. (Jada, venstre siderute foran var helt grå...).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, var vel uten bil over en uke selv, men gratis leiebil da. Men så var det SOM VANLIG inn igjen etterpå for å fjerne sprøyte-/lakkstøv rundt hele bilen + et par andre ting som hadde skjedd mens den var inne. Det var så mye å utbedre at den var inne 3 dager til.. Fikk den tilbake en fredag og ble påkjørt bakfra mandagen... Med Passat'en måtte jeg inn 2 ganger for fjerning av lakkstøv etter utbedring av sinkslipp.. Så gå nøye over bilen ved henting. Hjalp lite at jeg gjorde dem oppmerksomme på mine tidligere problemer med lakkstøv, for dette gikk de over før levering.. (Jada, venstre siderute foran var helt grå...).

 

Er det gratis leiebil ved slike garantijobber?

Driit irriterende at man må klage på utført jobb når de attpåtil er gjort oppmerksomme på det problemet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk i alle fall det. Er visst en regel om at du må bo så så langt unna, men gikk nå greit uansett..

 

Ja, kjedelig med lakkstøv over hele bilen, de ble gjort oppmerksomme på det ved innlevering og før jeg hentet den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke limt på noen plastdel på min ved utbedring av kanaler, har de ikke gjort det riktig da..?

 

skal vel limes før det sprøytes body og lakk så blir ikke synelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ser på min A6 at det er antydning til rust rett under baklyktene,har ikke før nå lest det som skrives her,så kanskje jeg burde ta en nærmere titt på bilen?er man peise nøtt til å dra til Audi verksted for å dokumentere dette?det har jeg bare ikke muligheten til,Audi er 4 timer unna meg,å jeg har ALDRI fri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ser på min A6 at det er antydning til rust rett under baklyktene,har ikke før nå lest det som skrives her,så kanskje jeg burde ta en nærmere titt på bilen?er man peise nøtt til å dra til Audi verksted for å dokumentere dette?det har jeg bare ikke muligheten til,Audi er 4 timer unna meg,å jeg har ALDRI fri.

 

Ja, da er det vel ikke utbedret ift. baklyktene på din, det er vel det de utbedrer da lyktene kan gnage på metallet, etter det jeg har fått opplyst. Tviler på Møller godkjenner at noen andre skal se på dette, dessverre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.