#1 Skrevet Mai 2, 2011 (endret) Da har jeg anskaffet meg en 1995 audi s6 2.2 aut. Etter montering av 034 coil sett, ble bilen mye raskere. Men den kuttet fortsatt litt med hard pådrag (kickdown). Så byttet jeg plugger, og bilen ble kanskje litt kvikkere men kuttinga ble værre!! Byttet tilbake til de gamle pluggene og bilen kutter mindre. Men kutter litt forsatt! Noen her på forumet som har idè om hva det kan være? Når den kutter er det akkuratt som om du vrir av tenninga i 1/2 sekund og så kommer den igjen. Og den kutter som regel flere ganger på samme måte under samme pådrag!! Takk på forhånd.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2011 Er det motoren som fusker eller girkassen som slurer - og dermed lukter svidd? Har du chippet bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2011 Bilen er ikke chippet. Gått nå 214000km. Føler ikke at det er automaten som slurer. Når jeg drar på så rykker den liksom. Plutselig går den godt også er der liksom noe som "holder den igjen". Litt lugging rett og slett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2011 Høres ut som tennings-fjusk? Lenge siden du har byttet plugger? Har sett mange slike coiler som begynner å tulle etter 200 000km. Om du har muligheten, så bytter du coilpakke med en kompiss for å teste om det kommer seg. Sjekk også plugg hettene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2011 Det skal sjekkes.. Akk kjøpt bilen så skal sjekke når det blei bytta og om evt de er byttet.. Visst det er tennings fjusk? Vil du kun merke det med hard gasspådrag? Da det er det i mitt tilfelle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 2, 2011 hadde samme problemet på min 2.2t, eneste forskjell er at min bil er chippet. så hvis jeg ga full gass i 3 eller 4 på lave turtall så kutta motoren, altså lugging. et nytt coilsett fra 034 løste problemet =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2011 Dette kan også skje lett på orginale biler også. Det er liksom ved lugging som regel 1 av 3 ting. Plugger Plughylser Coil Jeg ville sjekket plugghylsene først, om det er sprekker, olje rundt de. Eller om de er rett og slett morkene. Neste punkt vil være plugger. Som også er en kjent feil på disse bilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2011 Plugger, plughylse og coil, er det kostbare deler nye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 25, 2011 Etter montering av 034 coil sett, ble bilen mye raskere. Men den kuttet fortsatt litt med hard pådrag (kickdown). Så byttet jeg plugger, og bilen ble kanskje litt kvikkere men kuttinga ble værre!! Byttet tilbake til de gamle pluggene og bilen kutter mindre. Men kutter litt forsatt! Noen her på forumet som har idè om hva det kan være? Når den kutter er det akkuratt som om du vrir av tenninga i 1/2 sekund og så kommer den igjen. Og den kutter som regel flere ganger på samme måte under samme pådrag!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 25, 2011 Sjekke for lekkasjer? Min lekte kenguru en periode pga lekkasje i trekkspilrøret inn på IC'n nede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 25, 2011 Sjekke for lekkasjer? Min lekte kenguru en periode pga lekkasje i trekkspilrøret inn på IC'n nede. Har ikke sjekket det.. Har du noen forslag på grei måte jeg kan få sjekket det på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 25, 2011 Enkleste er med Vagcom. er det lekkasje vil du få en feilkode : Maximum boosr exceeded. Andre er å ta av den slangen å fysisk sjekke den. Kan være vanskelig å se sprekkene som gjerne er under metallringene hvis man ikke tar den av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 25, 2011 Ta å rens luft mengde måleren med elektro rens spray først, verdt ett forsøk før du begynne rå trykkteste systemet. Pleier å funke en kort stund jaffal. Du har kanskje åpent filter også ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 25, 2011 Ta å rens luft mengde måleren med elektro rens spray først, verdt ett forsøk før du begynne rå trykkteste systemet. Pleier å funke en kort stund jaffal. Du har kanskje åpent filter også ? Ikke noe åpent her, alt orginalt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 25, 2011 Ta å rens luft mengde måleren med elektro rens spray først, verdt ett forsøk før du begynne rå trykkteste systemet. Pleier å funke en kort stund jaffal. Du har kanskje åpent filter også ? Da har jeg tatt ut LMM'en, rensket og sprayet med kontakt spray. Monterte den og testet, bilen kuttet ikke like mye, men kuttet dessverre litt enda. Noen som har noe forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 25, 2011 I morgen skal systemet sjekkes for lekkasjer.. Håper på det possitive. Ingen som har noen andre idè'er på hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 25, 2011 Sjekk turbotrykk slanger en kompis av meg hadde samme problem med at den kutter og slik det resulterte hull i slangen til magnetventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 25, 2011 Sjekk turbotrykk slanger en kompis av meg hadde samme problem med at den kutter og slik det resulterte hull i slangen til magnetventilen. Skal få sjekket det også i morgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 26, 2011 bytt luftmengdemåler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 1, 2011 Er det noen som vett hvor mye en ny luftmengdemåler koster? Eller om det er noen som har en liggans til en billig penge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 2, 2011 Jeg har akkurat samme dritten med min S4 C4, min og bråkutter og gjerne flere ganger på et pådrag, akkurat som om tenninga vris av.. Men på min så mister jeg både speedometer og turteller og når den kutter, gjør din det også?? Jeg tror ikke det er lekkasje som er problemet på min, da det hender den kutter i 1500rpm når jeg skal ta igang ut fra et kryss... om du og mister turtall og speedometer når den kutter har vi nok samme feilen! PS, jeg har prøvd flere LMM`s og kjører med 034 HO coilkit selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 2, 2011 (endret) Hadde det samme problemet på min en stund. Byttet LMM så ble det bra. Ta ut feilkoder om du ikke har gjort det. Ny LMM koster ca 2500,- inkl pant og klubbrabatt på mekonomen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 2, 2011 Jeg har akkurat samme dritten med min S4 C4, min og bråkutter og gjerne flere ganger på et pådrag, akkurat som om tenninga vris av.. Men på min så mister jeg både speedometer og turteller og når den kutter, gjør din det også??Jeg tror ikke det er lekkasje som er problemet på min, da det hender den kutter i 1500rpm når jeg skal ta igang ut fra et kryss... om du og mister turtall og speedometer når den kutter har vi nok samme feilen! PS, jeg har prøvd flere LMM`s og kjører med 034 HO coilkit selv... Turtelleren min og danser litt når den kutter, men kommer igjen etter "kuttet" er ferdig. Var hos batteri- elektro i Arendal idag og tok diagnosa. Der fekk han feilmelding på veivakselsensor, og ingerting på LMM. Så ny sensor er bestilt, kommer iløpet av morgen dagen. Krysser fingre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 2, 2011 ja, får kryss finga da.. huske og komme med oppdatering her når den er byttet! Ikke sikkert det er det samme på min, da jeg også mister speedometeret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 3, 2011 Noen som har byttet veivakselsensor før? Mye arbeid, vanskelig? Vett at den sitter bak, men der er 2 stk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...