#1 Skrevet Mai 2, 2011 (endret) Har en a4 b5 med 1.8tq. Bilen har gått ca 270000km og er chippet med Chipsenter chip. Står K&N 57i filterkit, 2,5" eksos fra flexi og Alu resirk ventil på den. Chippet bilen tidligere i år og da gikk den som bare juling, drog javnt og fint uten fjusking. Men etter halvannen månde gikk den i nødmodus èn gang med feilkode "17964 Ladetrykkskontroll, negativt avvik" , som anaglivis betyr at den ikke oppnår det trykket den spørr etter. Slettet den og kjørte videre og bilen gikk som ei klokke etter det.. men ett par veker seinere så gikk den i nød igjen og samme kode kom opp, og dette skjer oftere og oftere virker det som. Lader til vanlig 1-1,1bar, men av og til når jeg har kjørt en 30min ca, klarer jeg ikke mer en 0,7-0,8bar.. Kan dra den heilt ut på 2.gir 5 ganger uten den går i nød, og dagen etter kan den gå i nød med en gang jeg jeg nærmer meg rødmerkinga.. N75 er foresten byttet og alle slanger virker hele og fine. Har godt over alle slangeklemme og alt virker tett. Har en mistanke om turboen er begynt å bli slitt (har gått 270 000km) men kan det vere andre ting som kan gjøre det? LMM, lambda++ ?? Takker for alle svar! Mvh Frank 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2011 Liten update: Koblet bra slangen mellom Wastegate=>N75 og da lader den ca 0,9bar.. Skal ikke den i teorien om alt virker lade max da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2011 Ingen som har noen erfaringer? Har søkt i timesvis, men de fleste tråder med lignende problem blir ikke oppdatert, så vet ikke hva de kom fram til: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2011 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17964/P1556/005462 les litt her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2011 ska lade max da ja:) Liten update: Koblet bra slangen mellom Wastegate=>N75 og da lader den ca 0,9bar.. Skal ikke den i teorien om alt virker lade max da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2011 Sjekka at: - Avlastningsventilen din er tett? - Lokket på WG spjeldet er inntakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2011 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17964/P1556/005462 les litt her Begynder å mistenke turbo/wastegate etter å ha lest det der.. ska lade max da ja:) Tenkte meg det Kobla den av igjen i kveld og tok meg en tur, da lader den ca 0,9 og av og til nedi 0,6-7 ved 3,5-4k rpm Sjekka at:- Avlastningsventilen din er tett? - Lokket på WG spjeldet er inntakt -Har prøvd å "blenda" den for å utelukke det, så er ikke den -Skal sjekke over den litt meir grundig i morgen Takker for svar her folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2011 Da er problemet løst Ble så forbanna her om dagen at jeg rett og slett tok å bestilte meg ny turbo for å sjå om det var den(har jo tross alt gått 271000km) fekk den og byttet den å oljerøret og fyrte igang.. kjørte den varm og tok meg en tur og NEIDA, gikk like dårlig: bh : Var forresten ei lita sprekk rundt WG "luka" Så tenkte jeg at ds fekk jeg ta ut katten å sjekke den, og der låg dette: Knuste alt inni og monterte sammen igjen, og nå går den som faen! Lada ca 1.2-3bar og peaka ca 1,4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...