Bytte strekkbolter uten smalhals?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver å overhaler en TDI-motor. I Autohidden står det at boltene til veivbukker, råder og svinghjul må byttes. Da jeg kontaktet motor-verksted for å handle bolter fikk jeg til svar at de ikke hadde, ikke pleide de heller å bytte de... Noen meninger/erfaringer fra dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok halt vanlig praksis slik ditt motorverksted har svart. Spør du leverandører av motordeler så gir de samme svar: Få som bytter dette.

 

På en motor som garantert ikke har vært åpnet så kan jeg gjerne gjenbruke nevnte deler på min egen motor. Men sitter det uorginale lagre der eller at det er tegn til at bakre simring er skiftet så bytter jeg boltene da jeg ikke tar sjansen på 2 ganger gjenbruk.

 

Ellers finner du en fin diskusjon om rådeboltene i 2,2 20VT motor her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=201169&highlight=strekkbolter

 

Tdi motoren har nok tyngre stempler men samtidig vesentlig lavere turtall, jeg vil anta at belastningen er noe lavere på tdi'en enn 2,2t motoren. Såvidt jeg husker er bolten også tynnere på tdi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel vanlig at strekkbolter kan brukes på nytt én gang såfremt annet ikke er spesifisert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Da blir det gjenbruk. Men boltene til kam og hjepekam, som har smalhals, må vel uansett byttes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motor er dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avf Pumpedyse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.