#1 Skrevet Mai 3, 2011 Noen her som har erfaring med å bygge om til E85 på en RS4? Motoren er lett trimmet til ca 470hk. Sett litt på denne siden: http://www.e85-conversion-kits.com/ Virker for enkelt å bytte ut en del til 2500kr så går bilen på E85.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2011 Dette er en modul man monterer mellom org dyse-stikk og org dyse, og denne holder dysene åpne litt lengre...Om jeg har forstått det riktig: klø : Vet om en som bygde om en Bmw 520i av nyere dato, med ett sånnt tilsvarende sett! Funket fint:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2011 Rune Wilthil har testet en slik modul på sin orginale 1.8t med stort hell. MEN det forutsetter at dysene dine har kapasitet til å fløde mer drivstoff. Dvs at det på en orginal bil vil fungere, men ikke om du har chippet bilen. Da ligger trolig dysene på en så høy dutycycle at du ikke får mer drivstoff gjennom de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2011 Hva med å sette på dyser for er ca 30% større enn dem du har, da skulle man jo tro at det blir rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2011 Da kan du jo like gjerne bare få mappet for E85 da, mener jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2011 ok, men kan jeg kjøre på E85 og 98okt, i Bergen er det kun 1 pumpe med E85. Og skal jeg på langtur er det lite praktisk hvis bilen kun går på E85 Noen som vet hvilke størelser det er på Rs4 dysene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2011 rs4 b5 har 440 dyser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2011 du går nok desverre litt short på dysene med e85. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 3, 2011 Nei, det skiller som sagt 30% på de to, så mapper du på det ene kan du ikke kjøre kun på det andre. Jeg har forøvrig fått svar fra alle de store i Norge, og ingen har planer om flere E85-pumper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 3, 2011 ok, da blir det jo litt stress. Dumt å gå tom for bensin på fjellet og gå 30mil for å fylle på en jerrykanne på 50liter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 3, 2011 På S4`n min har jeg mappet for e85, men jeg kan lett justere ned bensintrykket om jeg ikke får tak i e85. Jeg har i tilegg bredbandslambda så jeg kan overvåke lambdaverdien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...