Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt meg noen *Miglia 1000 evo 5* 8x18 ET35

som det står 225/40/18 Goodyear Eagle F1 (slitte) dekk på og med 5mm spacere framme så har jeg ca 4mm klaring til støtt demper`n.

Bilen er en Seat Toledo 2000 mod.(Blir vel samme som Bora)

Så det jeg lurte på om noen av dere vet åssen bredden på NANKANG NS2 er i forhold?

Ell om det er noen som vil anbefale noen billige dekk til hverdags bruk som er "smale"

 

Bilde etter prøve kjøringen i dag

2011-05-03202827.jpg

Mvh. Ringlund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg har kjøpt meg noen *Miglia 1000 evo 5* 8x18 ET35

som det står 225/40/18 Goodyear Eagle F1 (slitte) dekk på og med 5mm spacere framme så har jeg ca 4mm klaring til støtt demper`n.

Bilen er en Seat Toledo 2000 mod.(Blir vel samme som Bora)

Så det jeg lurte på om noen av dere vet åssen bredden på NANKANG NS2 er i forhold?

Ell om det er noen som vil anbefale noen billige dekk til hverdags bruk som er "smale"

 

Bilde etter prøve kjøringen i dag

2011-05-03202827.jpg

Mvh. Ringlund

 

Ser du har det første F1 mønsteret, tipper di dekkene er uuuurgammle :P

 

Men når du har 4mm klaring med slitte dekk kan det jo bli et problem med nye dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har det første F1 mønsteret, tipper di dekkene er uuuurgammle :P

 

Men når du har 4mm klaring med slitte dekk kan det jo bli et problem med nye dekk.

 

Dette er dekk som er skakk slitte,

det er der det er skrift det er 4mm klaring der er det ikke slitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Goodyear pleier å ha "normal" bredde. Nankang/eletriker teip er vel noe smalere en hva som står på siden. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Goodyear pleier å ha "normal" bredde. Nankang/eletriker teip er vel noe smalere en hva som står på siden. :)

 

Takker ;)

 

Har du noe erfaring av Nankang ?

Finner jo Nankang ns2 til 746 kr for ett stykk 225/40/18 på interdekk.no å det virker som en grei pris på et Billig(bra?) dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personelig synst det er et dritt dekk, men vet at det er mange som kjører på det. Jeg holder meg til kvalitetsdekk, men jobber på dekksjappe så får jo litt bedre priser. Om du har råd, ville jeg prøvd å bevegd meg litt opp i forhold til nankang og den type dekk. Dog er ikke Nankang det aller værste av den type dekk. Ofte billigere med skikkelige dekk, en ny bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personelig synst det er et dritt dekk, men vet at det er mange som kjører på det. Jeg holder meg til kvalitetsdekk, men jobber på dekksjappe så får jo litt bedre priser. Om du har råd, ville jeg prøvd å bevegd meg litt opp i forhold til nankang og den type dekk. Dog er ikke Nankang det aller værste av den type dekk. Ofte billigere med skikkelige dekk, en ny bil :)

 

Jeg har prøvd det billigste som hva å få tak i før å vet det er dritt på eks vått føre.

Men trudde Nankang hva litt bedre..

Linglong er vel enda værre sikkert ?

Det skal på en bil som blir brukt noen ganger i uka siden har firma bil og en 3`r i tilegg.

Så si vanlig kjøring, ikke mye herjing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd det billigste som hva å få tak i før å vet det er dritt på eks vått føre.

Men trudde Nankang hva litt bedre..

Linglong er vel enda værre sikkert ?

Det skal på en bil som blir brukt noen ganger i uka siden har firma bil og en 3`r i tilegg.

Så si vanlig kjøring, ikke mye herjing.

 

Kjørte Nankang på A4en min og har ingenting og utsette på det.

Drøyt å kalle det et dritt dekk, ikke støyer det mye og grepet er godt både på vått og tørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at de fleste andre har stikk motsatt erfaring med Nankang, da. Var det Nankang NS-2? Isåfall, det støyer mye, sporer mye, helt greit grep på tørt og ganske bedritent på vått. Skal ikke øke kjøpssummen mye før du kan kjøpe noen dekk av mer kvalitet istedenfor. Nankang er jo steinharde, og blir verre ettersom du får brukt de mer og mer.

 

NS-2 er et helt greit dekk til prisen og tatt i betraktning at du får de i mange spesielle dimensjoner, men å si at det er bra dekk blir bare en sannhet med drøye modifikasjoner, mener da jeg:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at de fleste andre har stikk motsatt erfaring med Nankang, da. Var det Nankang NS-2? Isåfall, det støyer mye, sporer mye, helt greit grep på tørt og ganske bedritent på vått. Skal ikke øke kjøpssummen mye før du kan kjøpe noen dekk av mer kvalitet istedenfor. Nankang er jo steinharde, og blir verre ettersom du får brukt de mer og mer.

 

NS-2 er et helt greit dekk til prisen og tatt i betraktning at du får de i mange spesielle dimensjoner, men å si at det er bra dekk blir bare en sannhet med drøye modifikasjoner, mener da jeg:p

 

Mulig det er øyet som ser? men nå er det 3 år siden jeg solgte a4en og kjørte 2 sessonger på dekkene, så mulig dem har gjort noe med gummiblandingen siden da?

Var NS-2 ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig det, men hvis man bare har kjørt med de uten å prøve noe annet i mellomtider, så kan det virke som de ikke er så ille muligens:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er øyet som ser? men nå er det 3 år siden jeg solgte a4en og kjørte 2 sessonger på dekkene, så mulig dem har gjort noe med gummiblandingen siden da?

Var NS-2 ja.

 

Du kan umulig ha prøvd kvalitetsdekk noen gang : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig det, men hvis man bare har kjørt med de uten å prøve noe annet i mellomtider, så kan det ikke virke som de er så ille muligens:)

 

Kan godt være:P

 

Fant en test, ikke akkurat rykende fersk, men hær har dem testet bla. støyen og ser at flere av di dyre dekkene støyer mere.

Totalscoren er middels, så i forhold til pris er det nok helt greit :)

http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/test_av_sommerdekk_mars_07

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fornøyd med nankang sjæl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

relativt fornøyd med nankang jeg og, lite støy og lite sporing.

kjørte på conti sport contact 3 før og de støya mye mer, satt riktignokk mye bedre på vått, meen de sa fra veldig seint når de slapp, nankang dekka føler jeg det veldig tidlig iforhold til når det slipper ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du ikke kjører på bane er de helt ok.

Hadde de på både A4 og A6,funka helt greit.

 

Kjører selv rolig på våt føre, og de satt greit på tørr føre.

Sporing...kommer vel an på oppsett av bil, ET på felgene osv...skal normalt ikke spore mere enn andre dekk !!

 

Så holder de jo lengre enn de "dyre" dekkene også. Er jo ikke noe hemmelighet at jo mykere desto fortere sliter dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du ikke kjører på bane er de helt ok.

 

Regner da på vanlige veier også ;)

 

Sporing...kommer vel an på oppsett av bil, ET på felgene osv...skal normalt ikke spore mere enn andre dekk !!

 

Sporing kommer MYE ann på hvordan dekksiden er formet. Nankang er omtrent firkantet = SPORING!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kommer seg fint frem i en 80 talls toyota også, men er en grunn til at mange velger en bedre bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte Nankang NS2 på 19"erne de tre første sesongene, først på V8er'n og så på Grevlingen, og ingen av de spora med de dekkene. Det var 235/35-19, og ikke syns jeg de støya så fælt heller. Punkterte på ett av de og måtte ha dekk på slutten av den 3. sesongen, endte med å kjøpe 4 nye dekk av det eneste merket som var på lager, og det føltes plutselig som jeg hadde havna på glattisen med stålvalser.

Jeg har også kjørt Pirelli og Michelin på 18" hjul, og jeg nekter å tro at det er SÅ stor forskjell på 18 og 19" annet enn at det er sammenlignbart, og jeg syns på ingen måte at Pirelli eller Michelin var like mye bedre enn Nankang som de var dyrere, hverken på veggrep eller komfort.

 

Så jeg skal kjøpe Nankang NSII igjen, ingen tvil. Så får jeg være idiot i enkeltes øyne, men om dekkene gjør at dere må kjøpe ny bil så tror jeg kanskje heller dere skulle vurdert en annen bil i utgangspunktet, evt kjøreegenskapene deres skulle blitt friska opp litt. Om du kjører på kanten av hva dekkene klarer å gripe seg til asfalten kontinuerlig så holder de kanskje en halv dag, så da lurer jeg på hvor mye dere bruker på dekk i året.. Den klubben er ikke jeg med i hvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjørt Nankang NS2 om de hadde kasta dem etter meg.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags erfaring har du med NS2, siden du er så bastant på det der? :D

Det virker jo på deg som at de er livsfarlige. Hva slags dekk er det som gjør Rallye-golfen din så støyfri og som et frimerke på vegen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, min mening er at de er nettopp som du sier.. livsfarlige..spesielt på vått føre!! Og de støyer og sporer noe helt jævlig.

Hadde de på gamlegolfen, men fikk raskt byttet til Toyo :)

På Rallye golfen skal det kun kjøres Toyo Proxes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporer? Kanskje du skulle få deg noen skills på dette med justering av forstilling, eller få noen som kan det gjøre det for deg da?

Jeg opplevde ingen sporing med de, hverken på V8ern med quattro eller A6'n som er forhjulstrekk. Ei heller mener jeg de støyer så veldig, kanskje jeg trenger høreapparat.. Eller kanskje Audien rett og slett er så mye bedre støydempet enn Rallyen..

Nå har jeg ikke drevet med ekstremkjøring på vått føre, men jeg har da kjørt "noe aktivt" selv på vått føre med de, og jeg opplevde de ikke akkurat som livsfarlige. Toyo har jeg aldri prøvd, men jeg tviler vel på at de skal være så grensesprengende mye bedre enn Pirelli eller Michelin.. Eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporer? Kanskje du skulle få deg noen skills på dette med justering av forstilling, eller få noen som kan det gjøre det for deg da?

Jeg opplevde ingen sporing med de, hverken på V8ern med quattro eller A6'n som er forhjulstrekk.

Nå har jeg ikke drevet med ekstremkjøring på vått føre, men jeg har da kjørt "noe aktivt" selv på vått føre med de, og jeg opplevde de ikke akkurat som livsfarlige. Toyo har jeg aldri prøvd, men jeg tviler vel på at de skal være så grensesprengende mye bedre enn Pirelli eller Michelin.. Eller?

 

Rart at hjulstillingen fikset seg selv når jeg bytta dekk da..

Har aldri sagt at Toyo er grensesprengende bedre enn Pirelli og Michelin.

De slites ihvertfall ikke noe fortere ned enn Pirelli.. Michelin synes jeg ikke er verdt det mtp på prisforkjellen. Toyo er kanskje ikke like bra som Eagle F1 men til mitt bruk og mtp pris forskjell er de det.

Hadde jeg kjørt Porsche hadde jeg nok gått all the way og handla meg Pilot Super Sport uten å tenke meg om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel mye å si med hva bil man har og, noen sporer jo endel lettere enn andre :) Jeg har hatt 2 sett med Nankang ns-2, på to forskjellige biler, og begge ganger syntes jeg grepet på vått var det eneste å utsette noe på. Tatt i betraktning prisen altså, det er jo såklart forskjeller opp til toppdekkene. Linglong stod det på en bil jeg kjøpte en gang, og fy flate, det burde ikke vært lov å selge de dekkene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.