#1 Skrevet Mai 3, 2011 Hei. Sliter litt med ladetrykket på min a4 96mod 1,8t. Når jeg kjører så lader den bare 0,4bar helt i starten, men så faller trykket ned til 0,3 og der ligger det stabilt. Jeg prøvde å koble av slangen til wg'en, og da kom trykket opp til 0,5-0,6, men med en gang trykket kom opp dit så kutta motoren. Jeg prøvde så å koble fra kontakten til føleren som sitter i insuget, og da ladet den fritt noen få ganger til den kutta på 0,6 bar. Bytta denne føleren, og da ladet den fritt ca 8 ganger, og så kuttet den igjen på 0,6 bar. Når jeg starter motorn så lader den fritt noen ganger, også begynner den å kutte på 0,6 bar (nødmodus?). Har tatt diagnose av den, men det var ingen feilkoder der. Har også prøvd en annen N75 og lmm uten resultat Er det noen kloke hoder her som kan ha noen ideer om hva som feiler bilen? Takker for alle svar, MVH Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2011 Hva mener du med at den "lader fritt" og hva legger du i at motoren kutter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2011 Kansje litt dårlig forklart ja. Det jeg mener med at den lader fritt er at den lader alt den klarer uten at wgen åpner seg, så jeg dro den opp til rundt 1,2 bar, men mere turte jeg ikke. Når den kutter så er det akkurat som at den slutter å tenne, også begynner den å tenne igjen når trykket har falt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2011 Dårlige plugger? Dersom den går i nødmodus genererer det en feilkode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 5, 2011 Det er ingen feilkoder på den. Mulig plugenne har sett sine bedre dager, så kan ta å bytte de. Men skal det eventuelt ha noe med ladetrykket å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 5, 2011 Nå er det nye plugger også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 5, 2011 sjekk den tynne slangen som går fra resirk til uttaket i røret der ved turboen. slangen kan ryke der klemmene sitter, skjedde med min, den ladet da bare 0,3-04 ved full gass. fikset det, og nå lader den 0,6-0,7 helt fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 6, 2011 I dag fikk jeg tryktestet anlegget, og det er ingen lekasje noen steder. Noen som har noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 16, 2011 Ingen som kan hjelpe meg? Fikk kjøpt å satt på en helt ny n75 ventil i dag, fortsatt ingen bedring. Den starter med å lader 0,5 men så faller det til 0,3 med en gang igjen. Har da som nevnt bytta n75 ventil, bytta lmm, bytta plugger, bytta alle vacumslanger, tryktestet hele anlegget (ingen lekasjer) også har jeg sjekket resirk-ventil. Når jeg kobler av slangen til WGen så lader den opptil 1,3 bar. Vet virklig ikke mine armer råd nå. Takk for alle svar. Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 16, 2011 har hørt om at innmat i katalysator kan løssne og blokkere litt inni der. det kan være en årsak! er bilen chippet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 16, 2011 Jeg har ikke katalysator, så jeg hadde blitt litt overasket om det var det som var feilen. Bilen er helt org, dvs. ikke chippet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 17, 2011 Har en ECU med chip, du kunne jo prøvd den :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 17, 2011 Desverre, det har jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 8, 2011 (endret) :confused:Fortsatt ikke kommet noe på vei med problemet. I dag monterte jeg en mbc, men om jeg stilte trykket over 0,8 så kuttet hele motoren i et parr sekunder. stilte trykket til ca 0,7 og da fungerte den som den skulle en stund. Men plutslig begynte motoren å kutte igjen, dette skjedde ved trykk på 0,7 og nyaktig når den kom opp på 3000 rpm. Etter jeg hadde startet og stoppet motorne fungerte den igjen uten å kutte. Har som nevnt før byttet: n75, lmm, gasspjelhus, plugger, føler på insuget, alle vacum slanger, og klokka som styrer wgen. Har også jeg trykktestet hele anlegget, heller ingen feilkoder av interesse. mistenker at det er en sonsor eller noe som registrerer feil, og som tror trykker blir for høyt. Aner nå ikke hva som kan være feil, så alle tips blir motat med stor glede.. Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 9, 2011 Har du forsøkt med andre coiler? Kan tyde på at du har en periodisk feiltenning på en eller flere sylindere under belastning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 9, 2011 Nei det har jeg ikke gjort, men har fire andre ligende så kan jo prøve det. Takk takk. Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 9, 2011 Vet du hva den skal lade? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 9, 2011 Skal vell lade rundt 0,7 bar som jeg har forstått det. Mener jo også selv at bilen går dårligere enn den skal. Som sakt kommer det å går. Var ute å kjørt i stad, å da kuttet den hele tiden med en gang den fikk litt trykk, uansett turtall. også etter å ha blit parkert i ca 20min fungerte den normalt igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 9, 2011 Prøvde du å bytte coilene? De var problemet med meg når jeg hadde et lignende problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 9, 2011 kan stikke ut å gjøre det nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 9, 2011 Var da ute en liten tur nå, og da fungerte alt som det skulle. Byttet så coilenne, og bilen fungerte da også som den skulle. Stilte så trykket litt til opp (0,8) men da kuttet motoren igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 9, 2011 Hvis den skal lade 0.7 er det jo normalt at den kutter på 0.8. Nå kjenner ikke jeg spesifikt til din motor, men siden den ikke er chippet eller modifisert bør du kanskje fokusere på å få den til å gå slik den skal? Har du tilgang på VagCom kan du måle luftstrømmen gjennom LMM og se om etterspurt luft er lik levert luft, og dermed få en indikasjon på om den kanskje ikke er helt frisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 9, 2011 Nei jeg prøver ikke å dra mere enn det skal ut av den, men hovedproblemet er jo at den ikke gir ut nokk trykk med n75 ventilen på. Videre har jeg bare prøvd meg fram med den mbc, men det at den kutter på 0,8 bar er da normalt eller? Er litt vansklig å forklare problemet med den, men som sagt kjører jeg nå med 0,7bar, som er org, og da kan den fungere helt optimalt, og plutslig så kan den begynne å kutte. Og viss den først har begynt å kutte en gang så kutter den hver eneste gang jeg har trykk over 0,3 og over 3000omdr. stopper jeg da motoren og starter den igjen kan den være helt fin igjen. Har ikke vagcom desverre, men tror jeg skal kunne klare å lånt det, med mindre det er noen her i østlandet som har og kunne tenkt seg og hjulpet meg. Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 9, 2011 Nei jeg prøver ikke å dra mere enn det skal ut av den, men hovedproblemet er jo at den ikke gir ut nokk trykk med n75 ventilen på. Dersom du stiller maxtrykket til 0.7 bar på en MBC kan det fortsatt gi fluktueringer i ladetrykket slik at den peaker høyere enn det. Kommer bl.a an på lufttemp og luftfuktighet, høyde over havet osv. Sett tilbake N75-ventilen din, og feilsøk deretter. a) Finn ut hva orginalt trykk skal være b)les av og eventuelt slett feilkoder c)kjør en stund og se om du kan fremprovosere eventuell feil d)les av eventuelle feilkoder og måleblokker (for å sjekke at LMM gir de signalene den skal) e)bytt deler deretter Evt sett den inn på Møller for en times diagnose og spar deg mye arbeid. Du skriver også over her at den lader 0.5 med en gang, og så faller trykket. Du vet at det er normalt at en turbobil ikke lader max i alle gir og på alle turtall? Og at det er normalt at trykket faller jo mer turtall du får? Max ladetrykk oppnås normalt i 3-5 gir på ca 2500-3500 rpm, gjerne i oppoverbakke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 9, 2011 Prøv og kjør kun på grunntrykket,det som wastegaten er stilt inn til.Vis du har manuel boost controller på den nå,åpne den helt slik at wastegate klokka får fult trykk og .Regner med at trykket er ganske lavt da, så berre for og se om problemet kommer frem uansett om du feks har 0.2 bar. Du har vel en føler i innsuget som måler trykket og, sjekket denne? mapsensor? ligger vel i selve hjernen den tenker eg.Kjenner vel ingen andre som har samme bil vel, så du kunne prøvd med en annen hjerne eventuelt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...