#26 Skrevet Juni 9, 2011 Dersom du stiller maxtrykket til 0.7 bar på en MBC kan det fortsatt gi fluktueringer i ladetrykket slik at den peaker høyere enn det. Kommer bl.a an på lufttemp og luftfuktighet, høyde over havet osv. Sett tilbake N75-ventilen din, og feilsøk deretter. a) Finn ut hva orginalt trykk skal være b)les av og eventuelt slett feilkoder c)kjør en stund og se om du kan fremprovosere eventuell feil d)les av eventuelle feilkoder og måleblokker (for å sjekke at LMM gir de signalene den skal) e)bytt deler deretter Evt sett den inn på Møller for en times diagnose og spar deg mye arbeid. Du skriver også over her at den lader 0.5 med en gang, og så faller trykket. Du vet at det er normalt at en turbobil ikke lader max i alle gir og på alle turtall? Og at det er normalt at trykket faller jo mer turtall du får? Max ladetrykk oppnås normalt i 3-5 gir på ca 2500-3500 rpm, gjerne i oppoverbakke. Takk for utfyldene svar:). ja trykket faller, og jeg vet ay trykket vill falle noe etter hvert, men det er snakk om at den hopper opp på 0,5 også faller den ned til 0,3 etter kansje 1sek. så den lader jo da ikke mere en 0,3 som er meget lavt. Kan se om jeg kan få lånt meg vagcom så jeg kan få lest ut . Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 9, 2011 Prøv og kjør kun på grunntrykket,det som wastegaten er stilt inn til.Vis du har manuel boost controller på den nå,åpne den helt slik at wastegate klokka får fult trykk og .Regner med at trykket er ganske lavt da, så berre for og se om problemet kommer frem uansett om du feks har 0.2 bar.Du har vel en føler i innsuget som måler trykket og, sjekket denne? mapsensor? ligger vel i selve hjernen den tenker eg.Kjenner vel ingen andre som har samme bil vel, så du kunne prøvd med en annen hjerne eventuelt:) kan prøve dette i morgen. føler på insuget er byttet. null forskjell. Kjenner desverre ingen andre med samma hjerne som meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 9, 2011 Dårlig kontakt/brudd på ledning til n75? Mister man kontakt med n75 går den automatisk i nødmodus som du sikkert vet fra før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 10, 2011 Bilen skal lade 0,6 bar originalt. Bilen vil prøve å redde motoren ved for høgt trykk, derav kutt o.l. ved tvangskjøring av trykk. Så lenge bilen er original, så må du være fornøgd med at den lader 0,6bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 10, 2011 Bilen skal lade 0,6 bar originalt. Bilen vil prøve å redde motoren ved for høgt trykk, derav kutt o.l. ved tvangskjøring av trykk. Så lenge bilen er original, så må du være fornøgd med at den lader 0,6bar. dette stemmer, men i følge møller, så skal bilen kun ladde 0,5 bar! jeg trodde også at det var 0.6 på en a4 som jeg solgte så ble nye eier plaget med samme problem, den bilen var chippet, men samme prinsipp... da hadde registerreim hoppet over ett eller to hakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 10, 2011 Tror det varierer litt, fra modell til modell og årgang av software. Mange rapporterer jo høyere trykk enn det også på original software. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 10, 2011 Det er egentlig feil st bilen skal lade 0,5 eller 0,6 bar, for desse bilane justerer seg etter luftmengde, og ikkje trykk. Det betyr at kan forandre seg litt alt etter vær og vind. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 10, 2011 Mener å ha hørt mere enn 0,6, men men. Uansett når jeg kjører med n75 ventilen hender det ofte at den går op til 0,5, også håpper den ned til 0,3 med en gang. altså den lader jo bare 0,3 somregel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 13, 2011 Stemmer det at grundtrykket skal være 0,25? det er det jeg har med ventilen helt oppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 13, 2011 tror det er mellom 0.25 og 0.3 Da jeg godkjente ombyggingen av bilen min, så tok møller kontroll på bilen, og på dokumentet jeg fikk, stod det orginalt ladetrykk 0,25. Målt trykk 0,3 og det gikk gjennom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 13, 2011 Da var jo det greit. Da er det sikkert at det er elektronikken som kødder det til. Har fått tilgang til vagcom, men sliter med å få kablen til å sammarbeide med programmet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 6, 2013 hadde samme problem med min bil. fant ut til slutt at det var en kontakt som var byttet om under innsugsmanifoilen. er iallefall 2stk kontaker som er lik der. fikk feil på innsugs temp giver da på vag com. byttet om på di pluggene å bilen gikk fra å lade 0,3 til å lade mellom 0,7 å 1 bar. men bke ikke stabil så nå har jeg kjøpt forge 007p å venter å ser hva som skjer. nå mener tidligere eier at bilen ikke er chippet. den lader stabilt 0,7, men er til tider oppe mot 1 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 7, 2013 Bare et tips til 1.8t eiere som sliter med 'trykket'. Den originale dump/resirk ventilen har kanskje en holdbarhet på ca 10 år. Membranen sprekker, resultatet er at det hele tiden lekker luft fra trykksiden av turboen til innsugsiden. Turboen må jobbe på høyere turtall og produserer mer varme, vil også slite med å holde trykket spesielt på høyere turtall. Et annet kjent problem er veivhus slanger som sprekker. Min a6 har hatt alle disse problemene (2002 mod). Jeg opplevde også å få feilkode for mager blanding fordi vakumslange til bensintrykk regulatoren sprakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...