Bremse problem på URquattro 88

Anbefalte innlegg

Da motor og gir var i orden, kom selvfølgelig bremseproblemene tilbake. (er vel litt logisk da jeg ikke har prøvd å utbedre det)

Noen som har skjemaer over hydraulikken til bremsene til Urquattro 88 modell?:confused::confused::confused:

Plutselig la bremsene seg mere og mere på, og til slutt valgte jeg å stoppe da motortemp beveget seg oppover. Røyk ut fra frambremsene, bakbremsene var ikke så varme.Sto stille 15 minutter og bilen rullet fritt igjen. Pørvde å kjøre hjem uten å bremse, men det kom ett kryss der dette ikke gikk. Da fløy de på igjen, etter ett trykk på pedalen, og nå virker det som om alle hjulene bremset.

Mitt hovedprobløem er at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, da jeg ikke har noen oversikt over bremsesystemet. Rent logisk sett føler jeg det er en ventil ett sted som ikke slipper opp igjen.

Jeg antar at jeg har tandempumpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes en online-delekatalog med adressen: http://www.vagcat.com/epc/

Du kan se deletegninger over hele bilen din der :)

Takk, skal kikke litt der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant bilder. Var inne på Møller skøyen i dag for å hente olje til firmabilen og spurte om litt tegninger og tips der og . Fattet tydeligvis mye interesse da plutselig det sto 5-6 arbeidere rundt: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jeg gjort også, URquattro er barskt! :cool:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti dette problemet på en Audi 100 som har samme system som ur-quattro. Her var det bremsekraftforsterkeren som var synderen, skiftet den, så var alt bra igjen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jeg gjort også, URquattro er barskt! :cool:

Er morro når det fungerer : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti dette problemet på en Audi 100 som har samme system som ur-quattro. Her var det bremsekraftforsterkeren som var synderen, skiftet den, så var alt bra igjen.. :)

Må nok bare ta ett standpunkt for hvor jeg skal begynne å skifte ut deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, i motsetning til på ur-q er Audi 100-deler lett å finne på enhver bilopphugger. Er vel neppe så heldig at det er akkurat samme bremsekraftforsterker på ur-quattro selv om det er akkurat samme system.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, i motsetning til på ur-q er Audi 100-deler lett å finne på enhver bilopphugger. Er vel neppe så heldig at det er akkurat samme bremsekraftforsterker på ur-quattro selv om det er akkurat samme system.. ;)

Ble ny fra Ebay.uk

De fikk tak i på Møller, men litt dyrere samt lang leveringstid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem på min type44 cs quattro også , og da var den bremsekraft forsterkeren som hang :)

Bytta den , og alt ble greit :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig ny del i hus, etter alt for mange bortkastede dager hos Bring på Alnabru.

Hvordan er prosedyren for å bytte bremservæske.

Standar pumpe opp trykk, og lufte?

Eller må jeg ha motor i gang ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke ha motor i gang.

Du får bare høyere trykk når motoren sviver, pga vakuum i bremsekraftforsterkeren.

Dette trenges ikke under lufting.

Edit: Ja, bare pumpe trykk å åpne luftenippel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en dårlig følelse når jeg byttet tandem master cylinderen. Den gamle later til å bevege seg fritt, så jeg begynner å tvile på at problemet er her. Men ett sted må jeg bare starte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.