Kan man stramme en vanlig forge retur-dump?

Anbefalte innlegg

Har en forge retur-dump liggende.. den går det an å skru opp toppen på.. Lurer på om man kan stramme den fjøra som sitter inni der sånn an man får litt annen lyd enn bare den pyshh-lyden...??

 

fmcl007.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har prøvd å shimse opp fjøra... men vart ikkje nåke særli forskjell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har prøvd å shimse opp fjøra... men vart ikkje nåke særli forskjell..

 

 

Shimsa mye da? Tenkte kanskje på å tøye ut fjøra litt sånn at den ble strammere... Men lurer på om jeg har hørt et sted at den dumpventilen står delvis oppe på tomgang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shimsa mye da? Tenkte kanskje på å tøye ut fjøra litt sånn at den ble strammere... Men lurer på om jeg har hørt et sted at den dumpventilen står delvis oppe på tomgang..

kan tenke meg at eg har lagt i mellom ca 1 cm no..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan tenke meg at eg har lagt i mellom ca cm no..

 

 

Oki.. får bare prøve litt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du hva du får et slikt sett.......koster 10 Gbp. Fire fjærer og tre shims. Forresten så heter det valve spring tuning kit.

 

 

Valve spring tuning kit

FMDVTUN.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette nødvendig dersom ein skal køyre med høgare trykk enn det eg har i dag?

 

Feks 1,5bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håkon: Har du bytta tilbake fra RFL'n ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du hva du får et slikt sett.......koster 10 Gbp. Fire fjærer og tre shims. Forresten så heter det valve spring tuning kit.

 

 

Valve spring tuning kit

 

 

Dette kunne være litt interessant... Har du prøvd det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kannsje litt dumt spm, men hvem vei skal egentlig en sånn retur ventil stå?

Satte min sånn som friluft ventiler pleier og stå. Med stempel bunnen ned mot trykk røret blir dette feil?

Mener og ha sett et sted at denne resirk ventilen skal ha trykket inn på siden og tilbake i luft filteret "under" mot stempelet da.

 

aldri hatt retur ventil før, kjørt enten uten eller med frilufts ventil så er usikker på dette med riktig vei. syns det blir litt rart hvis lufta skal inn på siden av stempelet. må jo mere kraft til for og løfte opp stempelet da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva er egentleg effekten av og montere sterkere fjører og chimse den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva er egentleg effekten av og montere sterkere fjører og chimse den?

 

Blir vel så godt som ingenting tror jeg.. men får litt annerledes lyd siden den ikke dumper all luften tilbake igjen siden den er såpass stram... Da slår litt av lufta tilbake i turboen og lager fiiiiin lyd.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel så godt som ingenting tror jeg.. men får litt annerledes lyd siden den ikke dumper all luften tilbake igjen siden den er såpass stram... Da slår litt av lufta tilbake i turboen og lager fiiiiin lyd.. :D

Og det er vel ikkje HEILT bra.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er vel ikkje HEILT bra.. :P

 

Tåler da litt da.. ;) Er forskjell på å kjøre uten og å kjøre med litt stram dump.. Kjører man uten dump over lengere tid å bruker bilen ganske hardt, tar det nok litt kortere tid før turboen takker for seg og legger på røret.. : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kannsje litt dumt spm, men hvem vei skal egentlig en sånn retur ventil stå?

Satte min sånn som friluft ventiler pleier og stå. Med stempel bunnen ned mot trykk røret blir dette feil?

Mener og ha sett et sted at denne resirk ventilen skal ha trykket inn på siden og tilbake i luft filteret "under" mot stempelet da.

 

aldri hatt retur ventil før, kjørt enten uten eller med frilufts ventil så er usikker på dette med riktig vei. syns det blir litt rart hvis lufta skal inn på siden av stempelet. må jo mere kraft til for og løfte opp stempelet da

hei,skal nok inn på siden.Dette fordi trykket på motoren din skal holde stempelet lukket i "dumpen" ved overtrykk og åpent gasspjeld.Vacumet som oppstår når du lukker gasspjeldet,skal suge opp stempelet,membranen etc.Da dumper du eller resirkulerer lufta som ligger og trykker på foran gasspjeldet via "dumpen" din.Turboen får også mye mindre juling.Håper ikke dette er for langt ut på jordet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.