#1 Skrevet Mars 16, 2005 Har en forge retur-dump liggende.. den går det an å skru opp toppen på.. Lurer på om man kan stramme den fjøra som sitter inni der sånn an man får litt annen lyd enn bare den pyshh-lyden...?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 16, 2005 eg har prøvd å shimse opp fjøra... men vart ikkje nåke særli forskjell.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 16, 2005 eg har prøvd å shimse opp fjøra... men vart ikkje nåke særli forskjell.. Shimsa mye da? Tenkte kanskje på å tøye ut fjøra litt sånn at den ble strammere... Men lurer på om jeg har hørt et sted at den dumpventilen står delvis oppe på tomgang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 16, 2005 Shimsa mye da? Tenkte kanskje på å tøye ut fjøra litt sånn at den ble strammere... Men lurer på om jeg har hørt et sted at den dumpventilen står delvis oppe på tomgang.. kan tenke meg at eg har lagt i mellom ca 1 cm no.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 16, 2005 kan tenke meg at eg har lagt i mellom ca cm no.. Oki.. får bare prøve litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2005 Går du inn på http://www.forgemotorsport.co.uk så finner du noe som heter "Tuning kit" til Forge bov/dv. Fikk selv et slikt sett i posten for to dager siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2005 Her har du hva du får et slikt sett.......koster 10 Gbp. Fire fjærer og tre shims. Forresten så heter det valve spring tuning kit. Valve spring tuning kit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2005 Er dette nødvendig dersom ein skal køyre med høgare trykk enn det eg har i dag? Feks 1,5bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 17, 2005 Håkon: Har du bytta tilbake fra RFL'n ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 17, 2005 Her har du hva du får et slikt sett.......koster 10 Gbp. Fire fjærer og tre shims. Forresten så heter det valve spring tuning kit. Valve spring tuning kit Dette kunne være litt interessant... Har du prøvd det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 17, 2005 Kannsje litt dumt spm, men hvem vei skal egentlig en sånn retur ventil stå? Satte min sånn som friluft ventiler pleier og stå. Med stempel bunnen ned mot trykk røret blir dette feil? Mener og ha sett et sted at denne resirk ventilen skal ha trykket inn på siden og tilbake i luft filteret "under" mot stempelet da. aldri hatt retur ventil før, kjørt enten uten eller med frilufts ventil så er usikker på dette med riktig vei. syns det blir litt rart hvis lufta skal inn på siden av stempelet. må jo mere kraft til for og løfte opp stempelet da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 17, 2005 Kva er egentleg effekten av og montere sterkere fjører og chimse den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 17, 2005 Kva er egentleg effekten av og montere sterkere fjører og chimse den? Blir vel så godt som ingenting tror jeg.. men får litt annerledes lyd siden den ikke dumper all luften tilbake igjen siden den er såpass stram... Da slår litt av lufta tilbake i turboen og lager fiiiiin lyd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 17, 2005 Blir vel så godt som ingenting tror jeg.. men får litt annerledes lyd siden den ikke dumper all luften tilbake igjen siden den er såpass stram... Da slår litt av lufta tilbake i turboen og lager fiiiiin lyd.. Og det er vel ikkje HEILT bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 17, 2005 Og det er vel ikkje HEILT bra.. Tåler da litt da.. Er forskjell på å kjøre uten og å kjøre med litt stram dump.. Kjører man uten dump over lengere tid å bruker bilen ganske hardt, tar det nok litt kortere tid før turboen takker for seg og legger på røret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 21, 2005 Kannsje litt dumt spm, men hvem vei skal egentlig en sånn retur ventil stå?Satte min sånn som friluft ventiler pleier og stå. Med stempel bunnen ned mot trykk røret blir dette feil? Mener og ha sett et sted at denne resirk ventilen skal ha trykket inn på siden og tilbake i luft filteret "under" mot stempelet da. aldri hatt retur ventil før, kjørt enten uten eller med frilufts ventil så er usikker på dette med riktig vei. syns det blir litt rart hvis lufta skal inn på siden av stempelet. må jo mere kraft til for og løfte opp stempelet da hei,skal nok inn på siden.Dette fordi trykket på motoren din skal holde stempelet lukket i "dumpen" ved overtrykk og åpent gasspjeld.Vacumet som oppstår når du lukker gasspjeldet,skal suge opp stempelet,membranen etc.Da dumper du eller resirkulerer lufta som ligger og trykker på foran gasspjeldet via "dumpen" din.Turboen får også mye mindre juling.Håper ikke dette er for langt ut på jordet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...