Anbefalte innlegg

Hei. En kompis av meg har en 95 modell A6 med 2,6 V6 som begynner og koker når den står på tomgang. Hvis han skrur på AC, så begynner viftene og svive, men de øker ikke hastighet. Kan det da være en tempsensor som er gåen? Noe annet som kan være galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor varm blir den? Min ligger på 50-60 ved kjøring og 90 når den står i ro. Den skal visst ligge på 90 hele tiden så jeg må bytte termostat. Har en svensk guide liggende hvordan man bytter termostat uten å ta av reg reimen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termostaten e fin. Når bilen koker så må den vel overstige 100 grader! ;) Ligger konstant på 90 på vanlig kjøring, men går over når den står på tomgang. Viftene starter ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en tempsensor nederst på radiatoren din. 29mm pipe for å ta den ut:) Den kan være problemet til at viften ikke starter.

 

for å feilsøke dette kan du ta av kontakta og sette en ledning mellom 2 av hullene i kontakta. Funker den da så kan du bare skifte sensoren:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er tempraturen under kjøring?

Første jeg tenker på er luft i systemet, eller def. termostat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tempen er bra ellers. Men viftene går som sagt ikke på. Noe som fører til at den koker på tomgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur ikke det hjelper å ta ut den sensoren ved radioatoren, pga når min var deffekt så gikk viftene konstant og på full gass!

men sjekket releet? denne har egen rele.. kan være den som er synderen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare test den kontakta som jeg skrev. Da finner du fort ut om det funker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk som sagt den sensoren som sitter nede på radiatoren. Typisk feil på VAG fra denne årgangen;)

Kontrolleres enkelt ved å kortslutte de 2 stikkene i pluggen. Da skal viften starte. Starter den ikke må en begynne å se etter spenningstap over ledninger og godpunkt eller defekt sikring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi vert og sett litt på dette. Tok av pluggen på sensoren og da startet viftene. Så vi byttet sensoren. Men de skrur seg fremdeles ikke på når den er varm.

 

Når du tar ut den gamle, skal det ikke renne kjøleveske da? Kom bare ett par dråper ut når vi tok den ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi vert og sett litt på dette. Tok av pluggen på sensoren og da startet viftene. Så vi byttet sensoren. Men de skrur seg fremdeles ikke på når den er varm.

 

Når du tar ut den gamle, skal det ikke renne kjøleveske da? Kom bare ett par dråper ut når vi tok den ut!

 

Lukter tett radiator:)

 

Når jeg skrudde ut min tømte jeg hele anlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte kanskje det. Men viste ikke om det var noe vakumgreier eller noe som gjorde at det ikke lakk. Tror det kom 3 dråper ut. Får ta ut radiatoren og flushe den! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor vanskelig er det å ta ut radiatoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.