#1 Skrevet Mai 5, 2011 (endret) Holder på og bytte bremsene og skulle skru av gliderene... Her er resultatet.. Så hva i huleste gjør jeg nå? Er det linksgjenger på disse eller? : bh ::confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2011 Nei, men det skal utrolig lite til før driten ruster fast så det holder. Mitt tips må være å prøve å løsne hele kalipperen (2 umbrakoskruer som kan sitte minst like ille) slik at du får satt den i skrustikke. Så bestiller du overhalingssett til gliderne på Møller eller Mekonomen først som sist. Da får du med nye skruer og gummipakninger og glidere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2011 er bare å bruke makt her eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2011 Litt vanskelig å se nøyaktig hva som har skjedd, men et slikt sett jeg snakker om koster ca 300kr pr side tror jeg. Så da kan du fjerne gummien så du kommer til og ser bedre. Men jobben er altså mye enklere om du tar av hele driten og setter den i skrustikka mens du "overhaler" gliderne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 5, 2011 Må disse presses inn eller noe når jeg skal ha på calipperen, prøvde og montere den og da var gliderene ca 0.5cm for langt ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 5, 2011 Ser ut som glidepinnen din har fått litt juling der. Du får kjøpt rep-sett med nye glidepinner også. Koster ikke mange kronene. Disse skal gli fritt og ikke presses på noen måte nei. Lønner seg å gjøre godt rent nedi hullet der og bruke kopperpasta el. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 5, 2011 Så jeg skal bare sette dritten i skrustikke å håpe på det beste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 5, 2011 (endret) Hørte med Sortland Auto (Sulland) og dem sa at dem hadde et repkit, men det kostet 1400kr og da fulgte den U-forma branketten med.. noen som eventuelt har et delenr til det "billig" repkittet? edit: tatt noen bilder.. http://s38.photobucket.com/albums/e150/slippern/?action=view¤t=glider.png&newest=1#!oZZ3QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs38.photobucket.com%2Falbums%2Fe150%2Fslippern%2F%3Faction%3Dview%26current%3DIMAG0002.jpg%26newest%3D1 bare bla fram og tilbake forsten så var det knusktørt bak mansjetten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 5, 2011 Jeg kjøper mine rep-kit hos Hellanor. De har fornuftig pris på slikt. Sett fast glidepinnen i en skruestikke og vri frem og tilbake. Bruk WD-40/CRC 5-56/tilsvarende. Går ikke dette, så kan du prøve å banke den av. Vær forsiktig så du ikke tar flensene som mansjetten skal sitte på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 5, 2011 Du trenger jo ikke hele braketten.. Gå på mekonomen.no og søk opp regnr.. gå på reservedeler -> bremsehydralikk -> Rep caliper-glidedel+styredel bak for Lucas system (( Pris: 240.00 )) Artikkelnr: 03-Q1302X Det er alt du trenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 5, 2011 Du trenger jo ikke hele braketten.. Gå på mekonomen.no og søk opp regnr.. gå på reservedeler -> bremsehydralikk -> Rep caliper-glidedel+styredel bak for Lucas system (( Pris: 240.00 )) Artikkelnr: 03-Q1302X Det er alt du trenger Bestilt! bare at jeg valgte framme og ikke bak Får skrudd rundt glidepinnen men den går bare rundt å rundt, hvordan får jeg den ut?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 5, 2011 Åja, det var foran ja.. beklager. Så ikke bildene, photobucket er sperra på jobb-pcen Jeg klarte å bøye ene glidepinnen bak på en bil jeg hadde engang.. den kakka jeg forsiktig tilbake, å den fungerte ypperlig i etterkant Faren er at bremsene henger når de ikke glir fritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 5, 2011 Får bruke makt for og få ut jekelen da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 5, 2011 Her har du 2stk alternativ (som jeg ser): 1: Varm opp godset rundt til (nesten) rødglødende og vri/dra glideren ut. 2: Bor et hull i motsatt ende og slå glideren ut. Bruk så rutelim eller Tec-7 for eksempel til å tette hullet på andre siden før du monterer ny glider. Etter at glideren er ute må du pusse hullet innv. Dette gjøres enkelt ved å teipe fast sandpapir på en passende bor og pusse ivei. Evt. om du har en roterende liten stålbørste eller lignenede er dette også godt egnet. Prøver då å vri den ut uten varme er det STOR sannsynlighet for at den knekker. da står du bare igjen med alterntiv 2 PS: du kan klare å rette glideren igjen om du varmer den til rødglødende først. så slipper du at bilen blir stående. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 5, 2011 Den ene gikk fint ut! Men den andre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 5, 2011 Da må du borre hull bak, og banke den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 5, 2011 jepp hoff.. fri for bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 5, 2011 Dette var skjedd hos meg. Gliderne hadde rusta fast og blitt bøyd. Jeg skrudde av hele branketten, og heiv dritten i vedovnen og varma det opp til den ble rød. Derreter fikk jeg banka ut bolten, retta den ut og smurt opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 5, 2011 Som sagt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...