Bytte nålelager i veiv - få ut hylse + spørsmål om nålelageret

Anbefalte innlegg

Hvordan får man ut den hylsa som står i veiva for å få skiftet nålelager?

Jeg vet jeg leste det et sted, men kommer ikke på hva jeg søkte etter, rett og slett.

Er den hylsa å få tak i om man blir for hardhendt med den? Jeg må likevel ha simringene som står inni der, da jeg glemte å bestille dem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må da være et spesialverktøy for dette og? :P

Noen som har delenr/mål til simringen også? ETKA forteller meg ikke dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må da være et spesialverktøy for dette og? :P

Noen som har delenr/mål til simringen også? ETKA forteller meg ikke dette..

fyll inn fett, å finn deg en dor / pipe ette eller annet som passer akkurat inv i lager, så banker du inn doren / pipa og da vil fettet presse ut lager :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okidoki.. Da skal jeg gjøre et forsøk på det ;)

Noen som har delenr på simringen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg har en ADZ-girkasse i gamlebilen, og da bruker den jo 15mm lageret, der kommer lager og simring i en ferdig hylse. Delenr 034105313A .

Så står det en AOO-girkasse i bilen den skal inn i, da skal jeg ha 18mm lageret. Skal det ikke være noe simring utenfor der da?

Delenr 046105313D .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hogg det ut, det var det jeg gjorde. Nålelageret er lett å få tak i, Møller-vare

EDIT: Ingen simring på utsiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser veeeeldig ut som det er eneste løsning nå ja. Alt som var inni dette lageret befinner seg nå på utsiden. :\

Nytt 18mm lager har jeg liggende helt nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ble det, den måtte lures ut med diverse luftverktøy med slipestein, hammer, meisel, papegøyetang og en dose tolmodighet. Bak den lå det tettpakket med fett etter mislykket forsøk på å presse den ut på nevnte måte over her - luringen satt godt ja.

Jaja.. Case closed.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.