Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter en bil som er billigere i drift - og tenker å kjøpe en passat 1,9tdi. Men ser at det er veldig mange varianter med tanke på antall hk. F.eks. 90,102,116 og 131... litt uavhenging av årsmodell.

Finnes det noen oversikt over hva forskjellen er bortsett fra antall hester? Hva anbefales? Er det noen man bør styre unna?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper "såklart" den med mest hester:) skal du ha 3bg fås di vel bare i 101hk PD og 131hkPd utifra di du har ramset opp, di andre får du i 3b. 116hk Pd i 3b er grei, Mens di andre har rotasjonspumpe. Altså eldre teknikk/mekanikk annen turbo uten VNT osv. Velger du 131hk PD får man vel også 6 trinns kasse om man ikke kjøper 131hk PD AWX som har 5 trinns. (finnes svært få av di i norge)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 og 110 hk er gamle TDI-motorer med rotorpumpe. 101/105/115/130 er pumpedysemotorer, som har vesentlig bedre dreiemoment. 115 hk var den første som kom og har vært plaget med defekte toppakninger, ellers er det slitesterke og stabile motorer.

Prisforskjellen på 102/105 vs. 130 hk er såpass liten at jeg ville gått for 130 hk. Den er relativt frisk, selv uten chip og med 4WD som i bilen min.. :)

Og for all del, uansett hvor godt tilbud du får, ikke finn på å kjøpe en 2.5TDI med mindre du liker å bruke 50k i året på reparasjoner..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og for all del, uansett hvor godt tilbud du får, ikke finn på å kjøpe en 2.5TDI med mindre du liker å bruke 50k i året på reparasjoner..

Altså V6'ern. Hørt MYE fælt om den motoren fra alle jeg kjenner av vag mekanikere og kundemottakere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold deg unna 115 hk PD-motoren. Denne motoren spiser toppakninger like fort som du skifter sokker. Det er ikke uvanlig at toppakningene går ved 70-90 000 km...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, for svar! Da tror jeg valget faller på en 130 hk. Helst med 4x4 =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, for svar! Da tror jeg valget faller på en 130 hk. Helst med 4x4 =)

God motor det, eneste jeg HATER er at det er 6-trinns girkasse :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får bruke bare tre av dem da vet du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.