Fusking/sperring ved gasspådrag(1.8T AEB)

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har merka at det har "nykka" litt noen ganger hvis jeg prøver å gi på. Jeg kjører generelt pent men må prøve en gang iblant nå for å sjekke hvordan det er. Prøvde igjen i sta og kom på ca. 4000rpm og da sperra nesten alt. Det kom en slags risting og da slapp jeg gassen veldig fort. Den fjusker ikke ved tomgang og er heller ingen tikking.

 

LMM?

N75?

Noe mer?

 

Skal få handla inn for å få bytta ut dette hvertfall :) Gir tilbakemelding så fort som mulig.

 

 

Mvh.

 

Simen Grasto

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har en defekt coil..

Lest ut feillager?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytte plugger først de gir samme symptom om de er dårlige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytte plugger først de gir samme symptom om de er dårlige.

 

Personlig ville jeg lest ut feillager før delebytte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant Tor, tenkte mer på før lmm eller n75. jeg fikk forresten ikke kode på min gamle når den hadde samme symptom. Da var det et sett bosch super 4 plugger jeg hadde som var synderne. Kuttet under belastning 3k km etter de var montert. Lmm og n75 er vel bortkastede penger om ikke det er andre symptomer i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan gjøre dette for meg for en billig penge da?

 

Opplevde forresten i dag tidlig på vei hjem fra jobb at når jeg skulle gi gass etter å ha kjørt 1-2km at det var som om hele motorn rista. Jeg har opplevd dette før og gjorde som sist. Peila olja og fyllte på litt ekstra, 0,5 liter kanskje. Starter opp og den fjusker litt på tomgang. Også kommer den seg.

 

Blir værre og værre nå. Så er litt redd for å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det virker som den rister, kan det være coil eller tenningsmodul. Om den rister slik du beskriver, går den nok ikke på alle 4. Dette skal du kunne høre. (høres ut som ei gammel snekke) Men feil på coil får du ikke opp noe feilkoder på. Men er så mye forskjellig på 1.8T som kan forårsake dette, her er noen av de mest kjente feilene:

 

Trykklekasje

Vakumlekkasje

Dyser

Tett bensinfilter

Tett katalysator

Defekt n75

Defekt LMM

Defekt coil / coiler

Defekt plugg / plugger

Defekt tenningsmodul

Ledningsbrudd

Bensinpumpe

 

Opplever du noe ala dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men feil på coil får du ikke opp noe feilkoder på

 

Jo, det gjør en faktisk i de fleste tilfeller...

 

Noe sånn som dette f.eks: "Tenningsutsettere registrert syl.2"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det gjør en faktisk i de fleste tilfeller...

 

Noe sånn som dette f.eks: "Tenningsutsettere registrert syl.2"

 

aldri opplevd dette på b5, har 2 ganger måttet bytte en coil som ikke fyrte. Jeg fikk ikke opp feilmelding noen av gangene.. Men mulig jeg var uheldig der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert få lest ut et feillager for deg rett over helga om du ikke har fått tak i noen andre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det virker som den rister, kan det være coil eller tenningsmodul. Om den rister slik du beskriver, går den nok ikke på alle 4. Dette skal du kunne høre. (høres ut som ei gammel snekke) Men feil på coil får du ikke opp noe feilkoder på. Men er så mye forskjellig på 1.8T som kan forårsake dette, her er noen av de mest kjente feilene:

 

Trykklekasje

Vakumlekkasje

Dyser

Tett bensinfilter

Tett katalysator

Defekt n75

Defekt LMM

Defekt coil / coiler

Defekt plugg / plugger

Defekt tenningsmodul

Ledningsbrudd

Bensinpumpe

 

Opplever du noe ala dette ?

 

Tenningskutt aka at når du gir gass så virker det som om hele motoren bremser opp og ikke drar lenger?

Det er hvertfall det jeg opplevde.

 

Det hadde vært supert Stig Marius :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningskutt aka at når du gir gass så virker det som om hele motoren bremser opp og ikke drar lenger?

Det er hvertfall det jeg opplevde.

 

Det hadde vært supert Stig Marius :)

 

Det stemmer, den mister all kraft, og bare bremser på motoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, den mister all kraft, og bare bremser på motoren..

 

Okei. Tusen takk for svar :) Da er det bare å finne feilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå prøvd å skrive ut feilkoder. Det var da ingen ting på motorn. Prøvde med kun tenninga på og mens vi kjørte.

 

Hvordan skal jeg gå fram da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som samme problem som jeg har på min Golf 4 2.3 V5. Jeg har ikke fått noe feilmeldinger på Vagcom, men ved litt pådrag så begynner den å nykke og høres ut som den bare går på noen sylinder osv. I dag fikk jeg feil på chamshaft position sensor og det er vel den som sender impulser til tenningen, så for min del høres det ut som det kan være løsningen. Såg den kostet ca 1500 spenn men får vel bestille den neste uke tenker jeg.

Mulig jeg stikker innom Møller og ber de feilsøke før jeg gjør det for å være sikker.

 

Kristoffer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt feil å sammenligne de motorene vi har da men :P Men tenningskutt kan jo oppstå på flere biler så klart.

 

Funnet ut at toppakningen min er snart på vei til å kvelde. Kan dette ha noen innvirkning på det som skjer her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøver jeg på nytt her.

 

Det virker som om det lekker et par plasser på toppakningen min. For bilen går jo fortsatt så lenge jeg kjører pent.

 

Kan det som skjer ha noe med dette å gjøre? At jeg drar falskluft f.eks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplever du dette Simen ?

Flat pedal i 2.gir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke dette jeg opplevde. Det jeg opplevde var at den hakka mye når jeg hadde bånn gass enten det var høyt gir og lavt turtall eller lavt gir og høyt turtall.

 

Jeg har også hatt sprekk i toppen så den har blitt lite brukt siste tiden. Når vi skifta topp så skifta vi også plugger. Og nå i etterkant er den som en drøm å kjøre. Går ordentlig rent.

 

Så for min del så er denne saken slutt. Ser du fortsatt sliter Julian. Håper du finner en løsning på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.