#1 Skrevet Mai 6, 2011 http://www.oblad.no/trafikk-og-motor/27-kjoretoy-avskiltet-i-storkontroll-1.6213032 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2011 gamle golfen til Joachim næss 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 6, 2011 (endret) Den er vel ikke nødvendigvis blitt avskiltet. Bildet viser bare at den var på vei inn til kontroll (og fikk sikkert mangellapp). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 6, 2011 Eller bara selga heile bilen til meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6, 2011 Den er vel ikke nødvendigvis blitt avskiltet. Bildet viser bare at den var på vei inn til kontroll (og fikk sikkert mangellapp). Focusen først der er jo avskiltet, og de fleste bilene ser førerløse ut, så kan se ut som at det ikke er køen inn til selve kontrollen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2011 Det står en bil fra Statens Vegvesen der også, den har vel neppe blitt avskiltet.. den bakerste bilen ser også såpass ny ut at det virker lite sannsynlig at den skulle bli avskiltet pga. uregelmessigheter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 6, 2011 Kjørte faktisk forbi denne kontrollen, bare andre veien. Alle bilene på rekka stod uten skilt. Kan jo være noen som ikke har betalt årsavgift også som er avskiltet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 6, 2011 statens vegvesen har fått seg slikt høymoderne utstyr nå så er bare dem som skal avskiltes som blir vinka inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 6, 2011 Noe av det du sier stemmer der. I påska passerte jeg kontrollstasjonen som ligger langs Rv4 før Grua, der sto det kun avskilta biler. Men, på vei opp for å hente Golfen til Hadelandstreffet ble jeg vinka inn av en fra SVV med en slags laser. Vil tro dette er den nye enheten som scanner skiltet for begjeringer. Jeg fikk mangellapp på noe teknisk (manglende parklys pluss rust i hjulbue), men hørte ingenting på det formelle. Han bak meg hadde ettermonterte/uoriginale LEDs i frontfangeren, og antar at det var det han ble vinka inn for. Er tydelig at det kommer litt an på hvem som kontrollerer, og antageligvis trafikkmengden som er på stedet. I artikkelen står det at 5000 biler ble kontrollert, og da er det nok kun det formelle de kontrollerer. Er det en søndag morgen nesten uten trafikk (men med russen fra Tryvann i tankene bak kontrollen) som der jeg ble tatt er det naturlig at man tar inn biler som utifra førsteinntrykk og utseende mest sannsynlig har endel mangler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 6, 2011 De plukker ikke skilt for årsavgift enda, det er ikke før litt senere i år. Men er man pliktig til å stoppe om ikke det er politi tilstede på stopp-plassen? Trodde ikk Vegvesenet hadde myndighet til det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 6, 2011 Nei, det er det samme jeg har hørt og, men man skal jo ikke tro alt man hører. Dessuten vet man jo aldri om det kanskje står en politibil en kilometer oppi veien, og da har man etter min erfaring en litt hardere jobb med å snakke seg unna ting. Hadde forøvrig glemt igjen førerkortet mitt hjemme og da jeg fikk mangellapp på søndag, men klarte iallfall å snakke meg ut av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 7, 2011 ssv har vel begrenset politimyndighet som det heter. de har lov å stoppe deg i kontroller og klippe skilt . sikkert mer og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 7, 2011 Men hva kan du gjøre hvis du kjører forbi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 7, 2011 Hvis de ser skiltnummeret ditt, så trodde jeg de anmeldte deg for å kjøre forbi kontrollpost, evt. sender brev om visning eller noe sånn. Kan få problemer hvis de klarer å skrive ned nummeret ditt hvertfall. Jeg vil anbefale å svinge inn, smile, være hyggelig, og håpe på det beste. Får en mangellapp eller noe sånn, så får en ta det som en mann (evt. kvinne), de gjør jo bare jobben sin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 7, 2011 De tar skilta på biler som mangler EU... En kamerat mista skiltene rett før påske pga det.. Men jeg ble vinka inn med Golfen. Den var det ikke noe feil og mangler på.. sånn egentlig. Men han så en lav bil med xenon å greier så.. Da måtte jeg inn å vise bilen uten ettermontert xenon..hah 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 7, 2011 ssv har vel begrenset politimyndighet som det heter. de har lov å stoppe deg i kontroller og klippe skilt . sikkert mer og. Men hva hvis du kjører videre fordi bilen allerede er begjært avskiltet? Hjelper ikke å kalle deg inn til visning som du har driti i tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 7, 2011 Så klart må man stoppe for SVV sine kontroller. Automatisk lesing av skilt for å luke ut biler med begjæring om avregistrering er jo igrunn genialt, så får man fokusert innsatsen på de bilene det gjelder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 7, 2011 Men hva hvis du kjører videre fordi bilen allerede er begjært avskiltet?Hjelper ikke å kalle deg inn til visning som du har driti i tidligere. Antar at du (i verste fall) kan få en eller annen form for straffereaksjon (eks bot) for å ignorere å stoppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 7, 2011 statens vegvesen har fått seg slikt høymoderne utstyr nå så er bare dem som skal avskiltes som blir vinka inn stemmer det http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3616209.ece http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1625456.ece 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 7, 2011 Hva kan BT egentli avskilte bilen din for? Mangel på EU, Årsavgift og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 7, 2011 Focusen først der er jo avskiltet, og de fleste bilene ser førerløse ut, så kan se ut som at det ikke er køen inn til selve kontrollen Det står jo at to stk. biler ble avskiltet, og etter mine beregninger står det litt flere biler i den rekka der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 7, 2011 stemmer det http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3616209.ece http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1625456.ece Klarer dem å knytte dette opp mot stjelte kjøretøy også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 7, 2011 Golfen ble stoppet og fikk mangellapp fordi den var ombygd. Bilen er forøvrig solgt, og ny eier skulle vel godkjenne motor og senkesett uansett. Er forøvrig denne bilen det er snakk om : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 7, 2011 Jeg fikk ikke med meg at jeg skulle stoppe i en kontroll en gang for noen år siden, dette var oppi Saltdalen på vektkontrollplassen der oppi, hvor jeg på tur nordover må krysse vegen for å komme inn på kontrollplassen. Jeg var vant til store blinkende skilt fra verden sør for steinkjer, og la rett og slett ikke merke til at det var kontroll der og kjørte forbi.. Gikk ikke lang tid før det sto en politibil å venta på meg. Jeg måtte snu og kjøre tilbake, ble kontrollert og alt funnet i orden, men fikk 5.600,- i bot for ikke å ha stoppa for kontroll.. Og når en gubbe fra SVV står i vegen med et skilt som indikerer at du skal kjøre inn på plassen hvor de har kontroll, så vil det i praksis si at det står et skilt der med "påbudt kjøreretning", altså om du overser dette og kjører forbi så kjører du imot skiltet kjøremønster, og kan straffes for akkurat det. Det jeg fikk bot for vertfall, å ikke følge pålagt kjøreretning.. De kan forøvrig avskilte deg på stedet for flere forhold, blant annet at bilen tenkisk ikke er i forsvarlig stand. dvs pga manglende mønsterdybde i dekk, store mangler på bremser(feks om de hører stål mot stål, ser lekasjer el. lignende)++ Har også hørt at SVV skal få blålys og mulighet til å innhente og stoppe folk selv når de ikke stopper for kontroll, noe jeg er usikker på om er gjennomført eller ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 7, 2011 Hva kan BT egentli avskilte bilen din for? Mangel på EU, Årsavgift og? Fysiske mangler på bil (flere eksempler nevnt av en annen her), manglende forsikring, manglende omregistrering, manglende årsavgift, manglende EU, manglende godkjenning av mangellapp, etc. Det finnes mange grunner til at bilen får denne statusen i BT sine systemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...