Noen med golf 1 i klubben som har blitt avskiltet?

Anbefalte innlegg

Jaggu! Bilde av meg jo...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du som har den blå golfen nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du som har den blå golfen nå?

Kjørte bilen bak. Måtte bare hente bilen fordi den skulle selges. Heldig der :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det der er helt topp jeg!

Hvis det blir mer vekt på disse storkontrollene, er mindre sjans for at de gidder å drive med det flisespikkeriet sitt og stoppe de med senk/felger...

Det har jeg veldig vanskelig for å tro, ser de en lav og strøken bil så stopper de den uansett selv om alt er i orden ihenhold til EU, forsikring og vegavgift.

De er ute etter de som har et snev av bilinteresse her i landet, det beste for å få være i fred er å spille fotball, gå på ski eller bruke dop.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ute etter de som har et snev av bilinteresse her i landet, det beste for å få være i fred er å spille fotball, gå på ski eller bruke dop.

Eller jobbe i skatteetaten. Hvis du gjør det og de begynner å være "usakelige"/idiotisk pirkende, så er det vel bare å be de om å møte på ditt kontor neste dag med alle papirer fra de siste 10 årene for å gå igjennom skatten deres med samme entusiasme som de viser for bilen din :evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg veldig vanskelig for å tro, ser de en lav og strøken bil så stopper de den uansett selv om alt er i orden ihenhold til EU, forsikring og vegavgift.

Stemmer nok det. De stoppet "egentlig" kun biler som ble lest av scanneren. Mens jeg stod der kjørte det sikkert 500 biler forbi og 1 ble stoppet. Men en lav einsergolf måtte de selvfølgelig stoppe... Kan hende den hadde fått passere om den ikke hadde prøveskilt, men jeg tror de veldig glade for å stoppet en "ekte godbit". Selv om han som skrev mangellappen faktisk klarte å si at han likte bilen..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende den hadde fått passere om den ikke hadde prøveskilt, men jeg tror de veldig glade for å stoppet en "ekte godbit". !

Ekte godbit er jo hva en senket bil for Biltilsynet er:) Rett og slett snadder : rock :

De har nok julebord på inntauings sentralen i Oslo. Går de rundt og koser seg med drinker, mens de titter på alle bilene som er avgiftsbelagt og fantaserer om en egen sentral, der de kan oppbevare avskiltete biler som de selv har tatt. Mangler vel bare at de får en hjemmel og uttryknings kjøretøy, så kan de virkelig kose seg med ulovlige "godteri" som farer langs Norske veier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, spiller man fotball eller går på ski bryter man iallfall ikke noen lover.. :) Det siste kommenterer jeg ikke.. :)

Nå er det vel mange av disse lave, strøkne bilene som har endel uoriginalt og ikke-godkjente saker, og det vet de. Man stopper jo det man ser åpenbart, eller har mistanke om, at har mangler. Jeg er i samme bås selv jeg - lav, rød 3er-Golf med mørke lykter, leppe med liten klaring, breie hjul osv, bilen skriker jo jo etter å bli stoppa.. Jeg er klar over risken, og får heller skylde på meg selv om jeg blir stoppa/får mangellapp, enn han som gjør jobben sin ved å stoppe meg.. Surt, men sant :) Irriterende er det likevel at de gidder å skrive mangellapper for kun senk og felger osv hvis alt annet er i orden..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Irriterende er det likevel at de gidder å skrive mangellapper for kun senk og felger osv hvis alt annet er i orden..!

Akkurat senk og felger kan man stort sett godkjenne da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en har ikke stoppeplikt for SVV,men HVIS du stopper skal en vel sette bilen disponibel for de...

en har stoppeplikt for politiet,men de har ikke lov til å gå inn i bilen hvis de ikke har ransakelsesordre eller skjelig mistanke til snusk...

hvis både SVV og Politi står der er det nok en fordel å "ta turen innom"..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en har ikke stoppeplikt for SVV,men HVIS du stopper skal en vel sette bilen disponibel for de...

Javel?

§ 10. Trafikkontroll m.m.

Fører av kjøretøy skal straks stanse for kontroll når det kreves av politiet eller kontrollpersonell fra regionvegkontoret. Føreren plikter å vise fram dokumenter som det er påbudt å ha med under kjøringen, og straks etterkomme påbud gitt med hjemmel i denne lov.

Departementet kan gi andre offentlige tjenestemenn myndighet til å foreta kontroll og gi påbud som nevnt i første ledd.

http://www.lovhidden.no/all/tl-19650618-004-002.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får sitere meg selv da.. For jeg ble ganske overbevist om at du har stoppeplikt for SVV vertfall..

Jeg fikk ikke med meg at jeg skulle stoppe i en kontroll en gang for noen år siden, dette var oppi Saltdalen på vektkontrollplassen der oppi, hvor jeg på tur nordover må krysse vegen for å komme inn på kontrollplassen. Jeg var vant til store blinkende skilt fra verden sør for steinkjer, og la rett og slett ikke merke til at det var kontroll der og kjørte forbi..

Gikk ikke lang tid før det sto en politibil å venta på meg. Jeg måtte snu og kjøre tilbake, ble kontrollert og alt funnet i orden, men fikk 5.600,- i bot for ikke å ha stoppa for kontroll..

Og når en gubbe fra SVV står i vegen med et skilt som indikerer at du skal kjøre inn på plassen hvor de har kontroll, så vil det i praksis si at det står et skilt der med "påbudt kjøreretning", altså om du overser dette og kjører forbi så kjører du imot skiltet kjøremønster, og kan straffes for akkurat det. Det jeg fikk bot for vertfall, å ikke følge pålagt kjøreretning.. ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg blir stoppa på vei til våler med 1.5cm poke og ikke godkjent justerbart... Blir jeg avskilta da? Eller får jeg en viss frist før jeg må vise bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble ihvertfall ikke avskilta med DETTE når jeg ble stoppa og fikk mangellapp. Men det er nok ingen fasitsvar på det, gitt, så det beste er nok å være blid og være forståelsesfull når du blir stoppa, så kanskje du er en av de heldige:) Dog, jeg var ikke blid og forståelsesfull den gangen jeg ble stoppa av politiet (dårlig dag som ble toppet av mangellapp), men det gikk jo "bra" det også:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, tror det går an på hvor bedriten han som stopper deg er.

Finn Kristian ble jo stoppa pga han hadde skiltet i frontruta. Når de stoppa bilen kommenterte de at den hadde "merkelig" motorlyd, og mente han hadde ettermontert understell (original Golf R32.... :o ).. Han ble nesten avskilta på flekken, men kom unna etter masse diskutering.

Jeg har blitt stoppet av statens vegvesen tidligere, da i promille/beltekontroll.. de har sett på bilen og latt meg kjøre videre. Samme med politiet, en haug med ganger.

Kan SVV gi deg mangellapp og begynne å pirke på bilen din hvis de har en vanlig promillekontroll/beltekontroll? Jeg stusser derfor på hvorfor de ikke har gjort dette når jeg har møtt de tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ble jo avskilta for senk å felg(ikke godkjent) , så treffer man på de rette så tar de skilta :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan SVV gi deg mangellapp og begynne å pirke på bilen din hvis de har en vanlig promillekontroll/beltekontroll? Jeg stusser derfor på hvorfor de ikke har gjort dette når jeg har møtt de tidligere.

Ja, det kan de. De må ikke avgi noe ed før de går ut på kontroll om at de KUN skal sjekke det ene eller det andre. :)

Det kan jo være at han ikke gadd å bry seg akkurat da, etc. Det må jo være positivt at de ikke sier noe? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan de. De må ikke avgi noe ed før de går ut på kontroll om at de KUN skal sjekke det ene eller det andre. :)

Det kan jo være at han ikke gadd å bry seg akkurat da, etc. Det må jo være positivt at de ikke sier noe? :)

Ja, selvfølgelig er det positivt :) Viser som sagt at det fins kjekke folk der også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan di si noe på klaringa UNDER bilen? I vognkorte står det bare senter felger til hjulbue..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn Kristian ble jo stoppa pga han hadde skiltet i frontruta. Når de stoppa bilen kommenterte de at den hadde "merkelig" motorlyd, og mente han hadde ettermontert understell (original Golf R32.... :o ).. Han ble nesten avskilta på flekken, men kom unna etter masse diskutering.

Problemet er at dette ikke er et enestående tilfelle. Vet om en eier av en B5 RS4 som diskuterte lenge og vel med en kontrollør som var helt sikker på at dette var en oppjazza A4... Hjalp ikke noe med vognkort heller, sånt kunne visst "alle lage seg til på hidden"... : rolleyes

Måtte inn og vise bilen han, men personen han møtte på til kontroll var heldigvis flau på kollegaens vegne.

Men kan di si noe på klaringa UNDER bilen? I vognkorte står det bare senter felger til hjulbue..

Endrer du på det ene, endrer du vel også på det andre..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endrer du på det ene, endrer du vel også på det andre..?

Nja. Der kom du jo faktisk med en god ide da. Du viser bilen med skjermbreddere som bygger endel. Så får du godkjent eks 35 cm fra senter til skjerm. Får vognkort og kjører bilen hjem. Tar av skjermbredderne og får plutselig 39 cm til kanten. Da kan du jo senke 4 cm til og fortsatt kjøre lovlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, tror det går an på hvor bedriten han som stopper deg er.

Jeg har blitt stoppet av statens vegvesen tidligere, da i promille/beltekontroll.. de har sett på bilen og latt meg kjøre videre. Samme med politiet, en haug med ganger.

Jeg har blitt stoppa MANGE ganger med senka bil, bil med ribba interiør, 4-punkts seler og ikke-godkjent ratt, osv av Politiet, uten å ha fått noen kommentarer på det. Ble stoppa uten skilt foran og uten førerkort medbrakt under kjøring her for litt siden, med advarsel og beskjed om at jeg hadde fått bot hadde han ikke måttet reise ut på noe viktigere (:D). Fikk derimot mangellapp av SVV 1. mai nå fordi jeg manglet et parklys og hadde et knust baklys, og hadde litt rust i skjermkanten som kunne skade folk. Alt avhenger av personen du møter, som i så mye annet i samfunnet, dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.