Audi S4 2.2 | Extremt forbruk efter ECU skifte / Ladetrykk. (280 chip)

Anbefalte innlegg

Hei Folkens.

Etter litt feilsøking tidliger fant jeg ut at ECU'n min var gåen. (Oppbrent grunnet fukt)

Fikk tak i en brukt ECU med 280 Chip (Ingen anelse om merke) men merket at jeg fikk et extremt forbruk selv på normal kjøring.

Kjørte hær om dagen ca. 8.5mil hvor jeg lå stortsett i rundt 80km/t.. I følge tankmåleren var forbruket

på disse "ca" 8.5mil............ : bråk : 20 - 25liter.. For alldel ikke si meg at dette er normal. : smil :

En annen ting er ladetrykket. Lader nå med 1.2bar (2.2 i disp) men av og til lader den kun 0.9bar samt 1.2 bar uten at bilen "kommer skikkelig". Som om man trår på gasspedalen og bremsa samtidig. : smil :

Skiftet tidliger N75 ventil (brukt en) men lurer på om den kan være gåen eller resirk ventilen? Kjører med åpen filter å får den lyden av ....... Turbo som spinner gal vei? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å sette inn en annen chip. eller din gamle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det du har skiftet er ECU, og bilen bruker mye bensin etter skifte av ECU, er det grunn til å tro at ECU'en er problemet.

Skift ECU, nullstill feilkoder, kjør en tur og les av feilkoder på nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å sette inn en annen chip. eller din gamle.

Har desverre ikke min gamle chip så da må jeg se om får tak i en annen en. : rolleyes

Dersom det du har skiftet er ECU, og bilen bruker mye bensin etter skifte av ECU, er det grunn til å tro at ECU'en er problemet.

Skift ECU, nullstill feilkoder, kjør en tur og les av feilkoder på nytt.

Skal se om jeg får noen til å skjekke med en "ordentlig" VAG-COM. Har bare en "billig" kabel

OPPDATERING VAG-COM

Address 01: Engine

Controller: 895 907 551 A

Component: 2,2l R5 MOTR.RHV HS D02

Coding: PMC 1

2 Faults Found:

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-00 - -

00561 - Mixture Adaptation

15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent

Readiness: N/A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel blinke ut feilkoder på S4?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.