#1 Skrevet Mai 6, 2011 (endret) Har en 1.8T her som er vrien her for tiden. Spesielt på kald motor. Den fusker mest ved pådrag fra lavt til høyt turtall. Ting som er skiftet/prøvemontert Tenningsmodul Coiler Plugger Bensinfilter LMM (hadde feil på denne som ble rettet etter kjøp av ny LMM fra nbs) Bilen har vært kjørt tom for bensin 1 gang den siste måneden. Ved lite bensin på tanken bruker den lengere tid på å starte. Bensinpumpa lager en lyd som kan minne om lyden av en kran, bare lavere. Det jeg lurer på er da om bensinpumpa er defekt. Hva annet kan det evt være? Vakum på tomgang, turbotrykk -0.8 bar Video av problemet, må sees med lyd. Lyden kommer i sammenheng med fuskingen og mangel på drag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2011 coil? coil kan tulle sånn med å ikke tenne med en gang du begynner å gi på litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2011 Er ikke godt å si. Må vel kjøpe nye coiler for å finne ut også. Har testa en og en på tomgang enesest. Da virka alt fint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2011 tipper lambda, coil eller lmm.. venter fortsatt på lmm måler du skulle kjøpe meg meg som var ødelagt....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2011 Den kommer nok over helga! Er sendt i allefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2011 Sliter med akkurat det samme. Motoren hakker idet jeg gasser på fra ca 2000 omdr. og oppover. Men det er ingen tegn til fusking ved konstant kjøring på høyt turtall. Har skiftet tennplugger i dag, og det ble faktisk verre. Har lagt merke til at problemet oppstår hyppigst ved varm motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2011 Det kan være tenningsmodulen (?). På yngve sin. Synes å huske at jeg hadde det problemet selv en gang for noen år siden. Da ble det skiftet tenningsmodul og plugger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 8, 2011 Har bestilt splitter ny LMM nå, så får vi se hvordan det blir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 12, 2011 Noen som vet hva dette kan være?... Hvordan kan jeg feilsøke coiler når den går på alle 4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 12, 2011 Lest av feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 12, 2011 Jepp. Er ingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 12, 2011 Den bruker noe sinnsykt mye bensin for tiden også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 12, 2011 Du kan bruke vagcom til å måle etterspurt luft vs levert luft og sånn sett få en indikasjon på om lmm er gåen. Du kan også følge med på bankesensorene via vagcom. Ser for meg at du bør prøve å logge litt mer før du begynner å bytte deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 12, 2011 LMM er helt ny, montert i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 12, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=FluDUpfIsjY 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 12, 2011 (endret) Der er en video av hvordan bilen oppfører seg ved pådrag. Ved vanlig kjøring så oppfører den seg ganske normalt. Har ingen feilkoder etter LMM ble skiftet i dag.. Noen som kjenner igjen problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 12, 2011 Skiftet bensinfilteret nå da det var relativt hardt å blåse gjennom det gamle. Dette løste ingenting, men slike ting må uansett skiftes før eller siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 13, 2011 Da har jeg skiftet coiler, plugger og tenningsmodul. Fusker fortsatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 13, 2011 Mål bensintrykket og sjekk etter vakum/trykk lekkasje i slanger. Bensinpumpa pleier som regel være noe som enten funker/ikke funker. Men det har vært noen som har erfart dårligere ytelse/trykk/mengde rett før den tar kveld. Ville hvertfall sjekket bensintrykk, da mener jeg trykket over fuelrail. Verksted gjør ofte dette billig om du ikke har manometer selv. Hva slags plugger bruker du? Kan også være dårlig jording til fks coiler eller tenningmodul også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 13, 2011 Kjører med NGK-plugger, har prøvd med disse densopluggene også. Var ingen merkbar forskjell på de to merkene i allefall. Manometer har jeg ikke nei, men å la de på verksted måle det koster vel nesten like mye som ei bensinpumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 13, 2011 Da har du eliminert noen av de vanligste problemene da (uthevet skrift) , ikke mange igjen TrykklekasjeVakumlekkasje Dyser Tett bensinfilter Tett katalysator Defekt n75 Defekt LMM Defekt coil / coiler Defekt plugg / plugger Defekt tenningsmodul Ledningsbrudd Bensinpumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 13, 2011 katalysator og n75 har jeg ikke. Vakumlekasje er det heller ikke. Har gjort det enkelt for meg selv med helsveisa rør fra IC og alt fra filter til turbo blir sjekket hver gang det er noe problemer med bilen, altså hver uke)* Problemet var dritt på batteripolene og en åpen kontakt fra +. Godt at førstegiret ble ubrukelig igjen! Hjulspinn hele veien Vil takke Morten som fikk meg inne på tanken og sparte meg mange penger. Og en lokal kid som lånte meg coiler og tenningsmodul uten at jeg i det heletatt kjente han . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 13, 2011 min er akkurat lik, men jeg har feikode på evap. short to ground. mulig det bare er batteri som kødder.... hvor var dne + kontakten som var åpen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 13, 2011 Den kontakten går fra +, til venstre og gjennom veggen inn til motorrommet hvor den går vannrett ut fra gummien. Langs baksiden av filteret og ned til bjelkene motorfestene sitter i. Det kan hende at problemet ikke lå i bruddet da polene på bateriet så helt jævlige ut. Men hadde ikke tenkt over det fordi jeg har sånn batterideksel fra facelift som dekker hele den greia der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 16, 2011 Det er ikke usannsynlig at det er coil-problemer her. Audin min "hakket" som på videoen din, bare mellom ca 1500 og 2200 omdr. og litt på tomgang. Og det var coilene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...