Kjørelysproblemer på Audi 200

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lenger kjørelys på bilen min.. Heller ikke lys når jeg dytter fra meg for å skru på fulltlys. Men da jeg drar til meg for å blinke med fulltlys kommer masse lys, (sånn det skal vere). Noen som har noe tips til meg om jordinger som jeg kan sjekke eller noe sånt? Har sjekket sikringene og de er ok. Kan det kanskje vere bryteren som er gåen? Det er jo lys i lysene når jeg blinker (drar til meg bryteren.) Ganske irriterende å måtte holde til seg lysbryteren for å få lys, og blir da vanskeligere med en gang å kjøre bil da man plutselig bare har en hånd til å gjøre alt som man brukte to til før. ;) Lysene forsvant PLUTSELIG i går imens jeg kjørte over ei bru, og du kan tenke deg en litt panikk artet bremsing da lysene forsvant... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt det samme på begge mine og begge gangene var det bryteren som var brent inni. Kjenner igjen følelsen av å plutselig ikke ha lys i kølmørket. Første gangen begynte det i tillegg å ryke fra rattstammen og da var ikke panikken langt unna : oops :: faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lukta ikke brent, og så ikke noe røyk. Vet du omtrent hvor mye en ny bryter koster? Det er jo cruise control på den bryteren også så den er vel ikke billig... Fuck.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke løsningen ligger i fjernlys/blinklys/cruise-control spaken.

Problemet ligger i bryteren for park/nærlys. Når den er defekt, vil det ikke gis signal om at nærlyset er tent, og da vil heller ikke fjernlyset slå seg på. Blinking med fjernlys fungerer ALLTID. Selv med tenninga av. Bytt bryter for park/nærlys, så er problemet løst.

Vil jeg anta iallfall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lukta ikke brent, og så ikke noe røyk. Vet du omtrent hvor mye en ny bryter koster? Det er jo cruise control på den bryteren også så den er vel ikke billig... Fuck.....

Skal sjekke opp om det finnes og i såfall pris jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ringte Møller Ålesund idag og de skulle ha 1400 kr for bryteren. Begge bryterene på venstre side av rattet er samme del, så jeg regner med at problemet uansett er løst ved bytte av denne. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte 1000,- for min bryter hos møller tr.heim. Derimot viste det seg at det ikker var selve bryteren, men brente flater i kontakten som du setter inn i bryteren. Så ville ha sjeket inni kontakten før jeg kjøper enn ny.

Mvh Snorre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. skal sjekke dette.. Heh, hvis jeg sender tilbake den delen jeg har bestilt nå også så blir de vel litt lunkne kanskje.. Del nr to på rad som jeg benytter angreretten på for jeg har ikke fått bruk for den. Jeg skal sjekke kontaktpunktene på bryteren, brukte du noe elektronikkrens eller crc for å rense det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakten min var så ferdig at jeg klipte den av å laget en egen patent på dette, skal se om jeg finner ett digital kamera å slenge ut ett bilde. Kan lønne seg å ha en slik bryter liggende, får helt sikkert bruk for den før eller siden;)

DSCF0274.jpg

DSCF0275.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! Takker for bilde og god forklaring.. Har vært på jobb idag så jeg har ikke hatt tid å skru noe.. Takk for svar..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.