Audi 100 2,8 92 mod. Problemer med varmstart

Anbefalte innlegg

Vi har en audi 100 2.8 som overhode ikke starter når motoren er varm. Det er ikke snakk om. Det virker som om tenning og/eller bensintilførsel er totalt fraværende. Selvstarter går veldig bra.

Motoren må bli helt kald før den starter igjen, lett som bare det. Motorstyringselektronikk?

Noen tips om feilsøking?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som har tips om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ett skudd i blinde, men det kan jo tenkes at det er ene tempføler på kjølevesken som ikke fungerer som den skal. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips!

Siden jeg skrev innlegget mitt starter den nå hverken kald eller varm! Fortsatt masse futt i selvstarteren.

Jeg har samtidig problemer med luft og høyt trykk i kjøleanlegget og tendenser til koking når jeg åpner og slipper ut trykk fra ekspansjonskaret. Det forsvinner litt kjøleveske derfra (undersiden).

Det er mulig at det er to problemer samtidig her. Noen sier at en toppakning har gått? Dersom det er tilfellet virker det som om det er en elektronikkfeil i tillegg? Det er ny bensinpumpe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du akkurat har kjørt bilen driftsvarm, stopper den og skrur opp lokket på eksp. tanken vil ofte kjølevæsken koke litt. Dette er helt normalt. I kjølesystemet er det et overtrykk som gjør at at kokepunket økes og når du skrur opp lokket forsvinner overtrykket, og det kan derfor begynne å koke.

Det at bilen ikke starter kan være temperaturføleren til hjernen, bensinpumpe/strøm til pumpen eller kanskje hallgiver? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.