#1 Skrevet Mai 7, 2011 (endret) De nye stemplene mine har ikke slik utsparing til underspylingsdysa, jeg fikk høre dette ikke skulle være noe problem, men nå har det altså blitt et problem - stempelet treffer underspylingsdysa. Går det ann å bøye på røret til underspylingsdysa, så det blir mer klaring, bare sørge for at det står i mer eller mindre samme posisjon etterpå? Det er svært lite som skal til. Eller må stempelet sendes til noen som kan frese ut et spor, eller kan man rett og slett file ned et spor på skjørtekantene selv med en rund/firkant-fil? Det er vel noen med vekta på stemplene å tenke på, hva er marginene der? Er stemplene balanserte, slik at om man filer et hakk i dem, så må de balanseres på nytt? Hvordan kan jeg løse dette er vel spørsmålet, enkelt og greit?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2011 Fil ned like stort spor i hvert stempel. Har du tilgang på digitalvekt, så kan du jo veie før og etter. Ikke noe rakettforskning det der, bare pass på å file ned med runde hjørner. ikke lag ett firkantet innhugg i stempelet om du skjønner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2011 Okei. Var det jeg håpet, og egentlig trodde, at det kunne gå fint å file ned selv. Har digitalvekt, så kan jo veie dem. Så runder jeg alle kanter runde og fine med en diamantbryne, da bør det bli bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2011 Diamantbryne er beregnet for harde metaller og funker ikke serlig godt, stempelet er forholdsvis bløtt i stål sammenheng, Bruk heller en medium roterende sandpapir rondell for dremel, de er ca 12-15 mm i diameter, ikke de store rondellene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2011 Ikke glem at dersom veivpartiet er balansert etter vekta på de nye rådene og stempla dine, så stemmer ikke balanseringa etter at du har fjerna vekt ved å frese i skjørtene på stempla . Det betyr ikke at det ikke går, men det er bare ikke 100% nøyaktig lengre Husk at du ikke bør ha mindre klaring enn 1mm mellom stempel og underspylingsdyse. Lykke til med motoren:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 8, 2011 Ikke noe som er balansert med hverandre her. Blir ikke noe råskinnmotor, men egentlig bare en ordentlig overhaling. Det ble tatt av ett gram på alle stempla og en klaring på nesten 3mm mellom hvert stempel og underspylingsdyse. Brukte en 12mm sandpapir-rondell og luftsliper til å gnu et hakk i skjørtekanten. Gikk over med en fin fil etterpå og tok gradene. Mange takk for hjelpen, og takk for det Fredrik Første gang jeg skrur motor'n i biter og setter den sammen, men har heldigvis folk rundt meg som har god erfaring, og dette bra forumet som god hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...