#1 Skrevet Mai 8, 2011 Heisann! Jeg har en Audi A6 '99 med originalmonterte Xenon lys. Alle originalmontere Xenon lys skal ha automatisk høydejustering, deriblant denne. Problemet er at lysene mine står kun i èn stilling hele tiden. Ved oppstart av lysene skulle de blitt justert helt ned, for så å justere seg til riktig posisjon. Det gjør de ikke.. Jeg har ikke fått noen feilmelding, men noe må jo være galt. Jeg mistenker sensoren til lampene - men det virker jo litt rart om begge sensorene har takket for seg? Noen inspill? Jeg skal for øvrig kjøpe en A6 Allroad 2001 som jeg får god pris på. Her står også Xenon lysene kun i èn posisjon hele tiden. Samtidig fungerer ikke luftfjæringene bak optimalt - den hopper og spretter i ræva. Alt er skiftet i bakenden på bilen. Jeg har hørt at om man får fikset Xenon høydejusteringen vil også luftfjæringen bak også kanskje fungere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 8, 2011 Enten har ledning på høysejusteringsmotoren falt ut, eller så er det en feil/deffekt i en/begge motoren. Kan ofte henge igjen en feilkode (om feks tenning er skrudd på når kontakt til motor har vært plugget ut. Da kan det være så enkelt å koble til vag-com og få slettet feilkode så er alt gull igjen. Men må samme hva inn i vag-com for å finne ut av dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 8, 2011 Enten har ledning på høysejusteringsmotoren falt ut, eller så er det en feil/deffekt i en/begge motoren. Kan ofte henge igjen en feilkode (om feks tenning er skrudd på når kontakt til motor har vært plugget ut. Da kan det være så enkelt å koble til vag-com og få slettet feilkode så er alt gull igjen. Men må samme hva inn i vag-com for å finne ut av dette. Vet du hvor høydejusteringsmotoren sitter? Er det helt utenkelig at det kan være sensorene? Jeg har ingen fullversjon av vag-com, så jeg kan muligens høre hva Møller skal ha for å slette evt feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 8, 2011 Kan jo selvfølgelig være at staget på sensorene har knekt og da. de sitter på for og bakaksling så vid jeg vet. Justeringsmotoren sitter i lykta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 8, 2011 Har den justert seg opp og ned ved oppstart før? Er mange biler som ikke gjør det. Men kun justerer seg ved behov.. På A6'n min er det heller ikke noe opp og ned justering når jeg vrir på tenninga.. Og hvis noe er ødelagt får du feilkode ved vagcom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 9, 2011 Kan jo selvfølgelig være at staget på sensorene har knekt og da. de sitter på for og bakaksling så vid jeg vet. Justeringsmotoren sitter i lykta. Jeg skal sjekke sensorene. Stagene regner jeg med sitter på / ved sensorene? Har den justert seg opp og ned ved oppstart før? Er mange biler som ikke gjør det. Men kun justerer seg ved behov.. På A6'n min er det heller ikke noe opp og ned justering når jeg vrir på tenninga.. Og hvis noe er ødelagt får du feilkode ved vagcom.. Jeg har bare hatt bilen i ett år, og den har siden da aldri justert seg opp og ned ved oppstart. Når det er sagt, så var lysene helt i bunnstilling da jeg kjøpte den. Det kan jo tyde på at noe er galt? Når det gjelder feilkoder, spesielt i FIS-systemet, tar jeg aldri garanti for at det ikke finnes noen feil om det ikke dukker opp noen feilkoder. Den har tidligere varslet om lite spylervæske - det gjør den av en eller annen grunn ikke lenger. fullt mulig at dette kun er en sensor som har tatt kvelden, men da kan jo disse sensorene ha tatt kvelden andre steder også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 9, 2011 Jeg tenkte på vagcom, ikke FIS'n.... For er sensorene til lysa ødelagt kommer det opp i vagcom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 9, 2011 Jeg tenkte på vagcom, ikke FIS'n.... For er sensorene til lysa ødelagt kommer det opp i vagcom.. Jeg har kun gratis-versjonen av vag-com, så jeg får ikke opp allverdens Kan evt høre med Møller hva de skal ha for å utføre diagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 9, 2011 Jeg har en 00/01 A6 med org xenon. Mine lys har aldri gått opp og ned slik som på nyere biler ved oppstart. Det er fordi det er lys av eldre årgang. Jeg merket en dag at de lyste jævlig lavt. Leste av med VagCom, da fikk jeg feil på sensor foran, byttet den, slettet feil og alt var i orden. Så hvis du ikke har reagert på at lysene lyser lavt, er nok ikke noe ødelagt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...