#1 Skrevet Mai 8, 2011 (endret) Jeg har fått et problem med min 2007 Audi A4 Avant, og det går ut på at Xenon-lyset på høyre side driver og blinker og blafrer. Xenon kommer som normalt på i tunneler og ved kjøring i skumring/mørke, men jeg ser blinking og blafring kanskje 20 ganger i løpet av en kilometer-lang tunnel. Irriterende for meg, irriterende for de jeg kjører bak. Jeg sendte en mail til Møller og de ringte meg opp igjen. De hadde undersøkt litt og funnet ut at dette var et kjent problem på denne type bil fra dette tidsrommet, men at de måtte undersøke bilen for å finne ut om det var dette. Siden bilen min er kjøpt ny hos forhandler i Sverige så ba de meg undersøke reklamasjonsordninger hos söta bror, noe som viste seg å kun være 3 år der. Diagnose innebærer demontering av støtfanger og lykte-enhet (pris 3600). Hvis det var problemer med pæren (pris 1900) så kunne den byttes, hvis det var andre problemer så måtte tenner eller hele enheten byttes (pris 5000-9000). I sistnevnte tilfelle måtte de bestille deler, og da kommer pris for demontering av støtfanger og lykte-enhet i tillegg neste gang bilen er inne (pris 3600). Siden dette potensielt ser ut til å bli en dyr affære, så tenkte jeg å søke råd her. Noen som har vært borti noe lignende? Noen som har peiling på hva dette kan være? Noen som har alternative løsninger? Har lagt ut en video som illustrerer: http://www.youtube.com/watch?v=8IKtg0v3Oto 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 8, 2011 Hadde samme problem på min Touareg R5,der var det bare at pærene sang på siste verset.. Var visst vanligt at de blafret pga de trådene i pærene var begynt å bli brent opp,og derfor mått gassen eller noe hoppe lengre for å tenne.. har ikke hatt noe problemer etter bytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 8, 2011 Ok. Jeg fikk beskjed om at dersom pæren var på vei til å gå så ville jeg få en rosa-aktig ring rundt lyset. Jeg har kikket inni der til jeg omtrent "så lyset i enden av tunnelen" for å si det sånn, uten å se noe slikt Jeg har bare hatt bilen siden juni i fjor, men så vidt jeg kan huske så var det ikke så mye "aktivitet" i begynnelsen. Hvis problemet faktisk er økende, så finner jeg vel ut det etterhvert - ved å bare kjøre med dette. Hadde vært fint hvis diagnosen kom av seg selv - i form av at pæren gikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 8, 2011 (endret) Tror ikke jeg hadde noe rosa ring rundt lysene mine,men jeg skal love deg det blafret. Trodde en stund jeg hadde fått flimmersyn,hehe. hvis dette kan sjekkes med VAGCOM,så kan jo du høre med folk i bergen som har dette apperatet om hjelp. kjedeligt å måtte ligge ut mange tusen kr hos møller for å finne ut at pæren må skiftes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 9, 2011 Har samme på min 07 Passat med adaptive Xenon, men hos meg blafrer lyset hurtig hele tiden, men kun på høyre side. Høyre side har også dette rosa skjæret over seg, pluss at lysstyrken er omtrent 50% av normalen. Nye D1S pærer er kjøpt inn og skal byttes til helga :-) Tenkte å lage en detaljert DIY guide på bytte av D1S pærer i tilfelle noen trenger en guide. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 11, 2011 Kompis av meg hadde samme problemet med sin B7. Der lyktes vi med og bare bytten pærene. Dette er og en 2007 modell med bi-xenon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2011 Pussig, skrev akkurat en nu tråd om dette da jeg opplever blafring på min Toaureg med xenon pluss. S-sentrum sier man må prøve med pæra først. Men denne venstre pæra som blafrer gir hvitt (fint) lys, mens den andre høyre pæra gir litt gult lys som indikerer at den er gammal. Tydelig at jeg må prøve å bytte pæra først. HVORDAN BYTTE XENON PÆRE PÅ TOUAREG? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2011 Hadde samme problem på min Touareg R5,der var det bare at pærene sang på siste verset..Var visst vanligt at de blafret pga de trådene i pærene var begynt å bli brent opp,og derfor mått gassen eller noe hoppe lengre for å tenne.. har ikke hatt noe problemer etter bytte Et spørsmål til... På min blafrer det mellom fjernlys og nærlys, og da er det kanskje ikke pæra, for en xenon pluss pære står på hele tiden, det er en funksjon utenfor pæra som bytter mellom fjernlys og nærlys, og det er det jeg sliter med. Når fjernlys står på så kommer nærlyset av og på hele tiden. Hvis pæra skulle være gåen så ville den blafret mellom fjernlys og IKKE lys, men i mitt tilfelle veksles det mellom fjernlys og nærlys. Jeg skjønner ingenting. Noen som har peil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 7, 2011 Jeg har fått et problem med min 2007 Audi A4 Avant, og det går ut på at Xenon-lyset på høyre side driver og blinker og blafrer. Xenon kommer som normalt på i tunneler og ved kjøring i skumring/mørke, men jeg ser blinking og blafring kanskje 20 ganger i løpet av en kilometer-lang tunnel. Irriterende for meg, irriterende for de jeg kjører bak. Jeg sendte en mail til Møller og de ringte meg opp igjen. De hadde undersøkt litt og funnet ut at dette var et kjent problem på denne type bil fra dette tidsrommet, men at de måtte undersøke bilen for å finne ut om det var dette. Siden bilen min er kjøpt ny hos forhandler i Sverige så ba de meg undersøke reklamasjonsordninger hos söta bror, noe som viste seg å kun være 3 år der. Diagnose innebærer demontering av støtfanger og lykte-enhet (pris 3600). Hvis det var problemer med pæren (pris 1900) så kunne den byttes, hvis det var andre problemer så måtte tenner eller hele enheten byttes (pris 5000-9000). I sistnevnte tilfelle måtte de bestille deler, og da kommer pris for demontering av støtfanger og lykte-enhet i tillegg neste gang bilen er inne (pris 3600). Siden dette potensielt ser ut til å bli en dyr affære, så tenkte jeg å søke råd her. Noen som har vært borti noe lignende? Noen som har peiling på hva dette kan være? Noen som har alternative løsninger? Har lagt ut en video som illustrerer: http://www.youtube.com/watch?v=8IKtg0v3Oto Jepp, din blafrer mellom fjernlys og ikke lys, mens på xenon pluss så er fjern- og nærlys pæra den samme og står på hele tiden, justert av et deksel som går lynraskt av og på når det veksles mellom fjernlys og nærlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 9, 2011 Har av og til hatt litt blafring, men då er det løkta som ikkje har vore heilt på plass og tydelegvis så har det vore dårleg kontakt innover i systemet. Har då trykt lykta inn og skrudd til, då har det blitt bra igjen. Hvordan bytte pære: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1251418 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 22, 2011 Fant feilen, stillmotoren til ballasten var gått, denne sitter i lykta og den koster 8,900. ellers røk ballasten på høyre lampe + to nye xenon pærer til adaptive lyssett. Detta blir billig!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...