#1 Skrevet Mai 10, 2011 (endret) Audi 2003 130 HK 1.9 TDi pumpedyse. Etter gasspådrag i 2-3 gir og påfølgende bremsing vha av giret, kommer det en slags surkleyd fra motorrom. Meget merkelig lyd som er vanskelig å forklare: rolleyes Motor går som normalt, jeg er bare nysgjerrig på hva som kan forårsake slike lyder... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2011 Dette er ikke fra varmeapparatet ditt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 10, 2011 Det vet jeg ikke... hvordan kan jeg sjekke dette nærmere og hvorfor skulle det surkle der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 10, 2011 Vi har en 97 Passat tdi som det surkler rundt 1200 - 2000 rpm. Det er noe form for luft i vannet vil jeg tro. Har kjørt nesten 40000km med dette fenomenet, bilen bruker ikke vann og varmeapparatetet virker normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 10, 2011 Ja, det høres ut som det samme. Er nysgjerrig på hvorfor det oppstår... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 10, 2011 Trolig luft i varmeapparatet. Det KAN være toppakning som begynner å takke for seg... Dersom du har en 115 hk PD så skal du vel kanskje ikke se bort fra at det er toppakning, da toppakningene er evig dårlige på de motorene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 10, 2011 Samme rare surklelyden rundt 2000 o\min har en kamerat i sin 99 ish audi a4 1.9tdi...Kan høres ut som noe luft av noe slag som sirkulerer, men kanskje i ac røra? Han har og kjørt i evigheter med dette uten noe form for feil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 10, 2011 Jeg har hørt at det er flere som har samme lyd av disse modellene 97 ++ A4 / Passat så tror det er relativt normalt. Man kan sikkert prøve å lufte, men har valgt å la det være siden alt er i orden og det "alltid har vært slik" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 10, 2011 Trolig luft i varmeapparatet.Det KAN være toppakning som begynner å takke for seg... Dersom du har en 115 hk PD så skal du vel kanskje ikke se bort fra at det er toppakning, da toppakningene er evig dårlige på de motorene... Jeg har kjørt over 100.000 km med denne lyden uten at det har endret seg nevneverdig. Opplever ingen andre feilsymptomer av noe slag... Dessuten er dette 130 HK motoren som skal ha bedre toppakning enn 115 HK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 10, 2011 Jeg vil tørre å kalle det en konstruksjonsfeil siden Rørene som går gjennom torpedoveggen er montert ALT for høyt. Så når bilen står på tomgang så fyller ikke vannet opp røret helt siden det er lite vannstrøm og dermed renner vannet ned til motoren / ned i varmeapparatregisteret. Det samme skjer når du stopper bilen så renner vannet hver sin vei fra toppen av torpedoveggen og dermed blir det luft i toppen der, og når en da starter motoren / ruser den fylles røret med vann og da kommer lyden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 10, 2011 (endret) Nei, så lenge du ikke mister frostvæske er det ikke noe å bry seg om. Da er det bare varmeapparatet som ikke er luftet skikkelig. Disse anleggene bør det suges vakuum i når man skal fylle frostvæske på, og gjør man ikke det kan de være gufne å få luften ut av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 10, 2011 Samme rare surklelyden rundt 2000 o\min har en kamerat i sin 99 ish audi a4 1.9tdi...Kan høres ut som noe luft av noe slag som sirkulerer, men kanskje i ac røra? Han har og kjørt i evigheter med dette uten noe form for feil:) Man hører aldri det surkler i AC-rørene. Det er ikke mulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 11, 2011 det kan ikke være turboen da visst det er kun når du bremser på gira? har en caddy 1,9 tdi 90 hk og der hører jeg godt turboen når jeg bremser på gira, men over 3 gir hører jeg ikke noe går da er det snakk om dekk støy som overdøver det vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 11, 2011 Turboen har jeg ingen tro på... hva skulle surkle der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 14, 2011 Turboen har jeg ingen tro på... hva skulle surkle der? kommer ann på hva du definerer som surkle lyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 14, 2011 hadde samme surklinga i min.va fin en lang stund.etter hvert begynte den å forsyne seg av vann i små mengde.men da vogna skulle vere me på tur,da ble bilen tørst.var toppen som takka for seg.fant tre små sprekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 14, 2011 Dersom det surkler fra en turbo, ja da tro jeg det ville vært MYE blå røyk også.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 14, 2011 Dersom det surkler fra en turbo, ja da tro jeg det ville vært MYE blå røyk også.... hehe ja okei da tenkte jeg på en annen "surkle" lyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...