#1 Skrevet Mai 10, 2011 Dette er virkelig gode nyheter for oss som liker sveis og customparts: http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=313&MenuID=418&DocID=12393&Order=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2011 AMCAR og NMCU anser at den videre utviklingen er i de beste hender hos NFSOK, og ber alle miljøer som har noe på hjertet i amatørbyggesaken henvende seg til NFSOK. Vi har vel noe på hjertet MEGET gode nyheter dette for oss for ikke liker det helt originalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 10, 2011 Det første jeg skal bygge meg er en Audi A8 quattro med 10 hk saab snekkediesel med tilhørende tomatgir: rock : Tenk og rått og møtt opp på treff med en slik:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 10, 2011 Eller Golf 1 med Cummins 5,9 TD og quattro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 10, 2011 Noen mulighet for at VACN kan ta kontakt med AMCAR og bli involvert? VACN er vel blant de største klubbene i Norge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 10, 2011 Kudos til Amcar for all jobben de legger ned i denne saken! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 10, 2011 Noen mulighet for at VACN kan ta kontakt med AMCAR og bli involvert? VACN er vel blant de største klubbene i Norge? Det er det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 10, 2011 Noen som har en idé om hvilke regler som blir satt i dette regelverket? Det som er mest interessant for folket er vel ang. det med senking og hjul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 10, 2011 Noen som har en idé om hvilke regler som blir satt i dette regelverket? Det som er mest interessant for folket er vel ang. det med senking og hjul? Senk og hjul har ikke mye med dette å gjøre. Dette regelverket er for oss som bygger biler fra scratch og ønsker skilter på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 10, 2011 Senk og hjul har ikke mye med dette å gjøre.Dette regelverket er for oss som bygger biler fra scratch og ønsker skilter på de. Sånn å forstå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 10, 2011 Håper det blir mye det samme som "Ombygd Fordon" men de kan droppe den sære greia de har i Sverige der det er enklere å få godkjent ombyggigen vis du turbo trimmer en motor fra et annet merke og montere inn enn vis du tar den største som er Bolt-on. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 11, 2011 Selv håper jeg vi få regler tilsvarende "amatörbyggt fordon" i Sverige, og IVA i Storbritannia, så man faktisk kan bygge en bil helt fra scratch. Har lenge hatt en drøm om å bygge en "Locost", en hjemmebygd lotus 7-klone. Så om man får et regelverk som gjør det mulig å bygge og få skilter på noe sånt i Norge hadde det vært helt topp. Da gjenstår bare å lære seg å sveise, og se om man faktisk har evner til å bygge en bil Hvis dette går igjennom må man iallefall sende en stor takk til AMCAR, som virkelig jobber for de som har bil som hobby i Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 11, 2011 Får krysse fingra for at dette går i orden... men frykter vel dette kommer til å ta laaang tid. Men hadde vært toppen om folk kan få lov å bygge om på lovlig vis når det er gjort sikkert og riktig. Håper det også blir slik at det går an å få regget "baneriggede" biler på lovlig vis. Da tenker jeg på biler med oppgradert motor, understell, bremser, stoler , seler og halv eller helbur. OM folk får lov til å gjøre det lovlig innenfor gitte retningslinjer tror jeg det ville resultert i "sikrere bygg". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 11, 2011 2,2 20vt i type 81/85 quattro burde jo være innen rekkevidde hvis de viderefører reglene fra Sverige med maks 15kw (ca 20 hk) pr 100kg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 11, 2011 Veldig bra!! Da bør det vel ikke bli noe problem å godkjenne A8en Bra jobbet AmCar! Det er rart at vi har så idiotiske regler angående ombygging som vi har idag. Så lenge ting er gjort riktig, så bør det ikke være noe problem! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...