Golf 4 1.9TDI, hva bør man sjekke før kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderar kjøp av ein -01 Golf 4 1.9TDI 4Motion og lurer av den grunn på kva ting ein bør sjå etter, evt vanlige feil?

Bilen er EU-godkjend for 2 veker sidan, og det er nyleg bytta vannpumpe+registerreim.

Km-stand: 130.000km

Håpar på informative svar! :)

Anders.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eit par gjengangara slik som eg ser det er problematikk med dører og dørlås-kupelys. "kile" i dør som hopper ut, kupelys som ikkje slår seg på... Kan fort bli litt dyrt viss du må sette den på verksted.

Clutch er vel generelt litt svak, vertfall viss bilen er chippet.

Ellers er det jo velprøvd teknikk med den motoren og 4motion:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Er igrunn litt i tvil om bilen er verdt det den blir seld for.

Link til finn.no

Er det nokon som har ein formeining om dette? :)

Anders.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både clutch og svinghjul tar ofte kvelden rundt denne kilometerstanden, begge var bytta på den jeg hadde på original effekt og 120k km. Så røyk slavesylinderen IGJEN på 140k km som betyr av med girkassen igjen.... (02M har slaven inni girkassehuset, ikke utpå, ett hel**** å lufte da slaven ligger lavere enn luftenippel)

Foringer i bærearmer framme er greit å sjekke, sjekk også service historikk, spesiellt med tanke på om Haldex olje og filter er bytta når det skal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både clutch og svinghjul tar ofte kvelden rundt denne kilometerstanden, begge var bytta på den jeg hadde på original effekt og 120k km. Så røyk slavesylinderen IGJEN på 140k km som betyr av med girkassen igjen.... (02M har slaven inni girkassehuset, ikke utpå, ett hel**** å lufte da slaven ligger lavere enn luftenippel)

Foringer i bærearmer framme er greit å sjekke, sjekk også service historikk, spesiellt med tanke på om Haldex olje og filter er bytta når det skal.

Du nemner noko om original effekt.. Er denne chippa, eller kom 1.9TDI 4-motion med 150hk originalt?

Selgar seier at "servicer er tatt", og vil av den grunn tru at service-historikken er fin.

Haldex-olje og filter går på 4-hjulstrekken vil eg anta? Haldexolje og -filter skal bli gjort om alle servicar er fulgt, er det slik å forstå?

Anders.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ARL 150hk original ja, ser den skulle vært EU godkjent denne måneden, blir det gjort før salg?

"Service er tatt" er ikke godt nok. Haldex olje og filter går på firhjulstrekken ja, mener på at det var 30k km intervall på olja og det dobbelte på filteret men sjekk opp med Møller el. l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ARL 150hk original ja, ser den skulle vært EU godkjent denne måneden, blir det gjort før salg?

"Service er tatt" er ikke godt nok. Haldex olje og filter går på firhjulstrekken ja, mener på at det var 30k km intervall på olja og det dobbelte på filteret men sjekk opp med Møller el. l.

Takk for meir utfyllande info om Haldex.. :)

Ifølge Satans Vegvesen er siste EU-kontroll utført for under to veker sidan :)

Anders.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde nok helt rett angående Haldex-vedlikeholdet Petter :)

Denne står oppført med Haldexoljeskift senest hver 30000km og Haldexolje og filter senest hver 60000 km.

Det skal således ved longlifeservice skiftes Haldexolje på hver enkelt service, men filteret skiftes kun hver 60 000 km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være greit å sjekke at firhjulstrekken faktisk fungerer. Kan være vanskelig nå som det ikke er snø. På min gamle 4'er golf med Haldex fikk jeg sjokk når vinteren kom og jeg bare hadde framhjulstrekk...

Da var det haldexpumpa som rauk.... 4000 kr grei å bytte men sabla unødvendig! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.