#1 Skrevet Mai 10, 2011 (endret) Hei Er det noen som vet hvordan bilbeltealarmen fungerer? Nå i det siste har alarmen plutselig begynt å pipe under kjøring. Ofte bare et eller to pip i slengen. Jeg kan f.eks. ha kjørt i 30min uten noe alarm. Plutselig kan alarmen pipe et par ganger for så å ta pause på ubestemt tid før det igjen kommer noen pip. Virker som pipene kommer oftere og oftere jo lengre turen er. Hjem fra påskeferie måtte jeg ta av beltet fordi jeg holdt på å bli gal av de hyppige pipene som kom i ukontrollerte perioder. Jeg fant ut at problemrt ble borte hvis jeg dytta festemekanismen hardt ned i låset, men dette ble slitsomt i lengden... Jeg regner med det er ett eller annet i bilbeltelåset som registrerer at beltet er i bruk eller ikke. Må jeg kanskje bytte ut hele låset? Noen som har opplevd noe lignende? Bilen er en A4 2007 modell som er gått ca 65000km. Kanskje låset er utslitt?? Hermod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2011 Enklere å bare kode bort hele alarmen i vagcom. Gjort på 2 minutter. Svigerfar hadde nøyaktig samme problem, dårlig kontakt i lås på førerside. Kodet den bort, alle fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 7, 2011 Beltelåsen ble byttet. Garantisak :-) Dette problemet var visst ikke helt uvanlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2011 Har samme problem på min bil nå. Men er din under 5 år siden du fikk det på garanti? Min er registert i mai 07 så akkurat utenfor 5år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2011 Ehm? Hvis din er registrert i mai 07 så betyr det vel at den har akkurat passer 4 år? Har samme problem på min bil nå. Men er din under 5 år siden du fikk det på garanti? Min er registert i mai 07 så akkurat utenfor 5år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2011 Har samme problem på min bil nå. Men er din under 5 år siden du fikk det på garanti? Min er registert i mai 07 så akkurat utenfor 5år. Jepp, garantien går ut til høsten engang. Hadde en liste med småfeil som alle blir fikset på garantien. Beltelås, defek lyktespyler osv.. Det var ikke noe problem hvis jeg ville kode bort beltealarmen. Siden det var en garantisak gidda jeg ikke ta den bort. Sikkert en smal sak å få det gjort. Da slipper du ihvertfall en irriterende lyden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...