Motor trøbbel Golf 4 2.3 V5

Anbefalte innlegg

Hei

Ser ut som bilen min tapper batteriet for strøm ved litt hard kjøring "skal ikke så mye til før det skjer".

Ved bykjøring osv så går det helt fint.

Når jeg har dratt på litt så begynner den å fuske som om den bare går på noen sylindere.

Er det noen som vet hvor laderele ligger på den? Eventuelt hvordan jeg kan måle det eller dynamo.

Jeg har lest ut feil med vagcom men finner ikke noen feil som tilsier at det er det som gjør det.

Jeg skifet batteri for ca 2 mnd siden og da virket bilen fint i 2-3 uker så startet det igjen og når er det skikkelig ille. Har ikke lyst å kjøpe nytt batteri igjen før jeg vet hva som er feil.....

Noen ideer..??

Kristoffer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt ladingen? Skal ha 14-14.5 på tomgang og skal holde det selv om du ruser bilen.

Og en kan kjøre lenge uten lading før batteriet er tomt....

Sikker på at det ikke er et bensin problem? Byttet bensin filter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har målt og de lader med 14.2 og det går litt opp med turtall. Har skiftet plugger og besinfilter.

Skal skifte pluggledninger som er bestilt men ikke kommet ennå.

Målte batteriet nå uten bilen i gang og det viste 12,78 så det må jo være greit skulle jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

leste ut feil nå og da er det kommet en feil på camshaft position sensor så regner med at det er den som gjør at den sliter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.