Start problemer 1.9tdi, A4 B6

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har fått et problem med min A4 B6 1.9tdiq (AVF),

Når bilen er kald,eller under drifts temperatur så vil den i noen tilfeller starte med at den vibrerer rett før den tenner, andre ganger må man prøve flere ganger og idag så ville den ikke starteren dra rundt på noen start forsøk!

Når den ikke starter som den skal, så går også bilen dårlig med høyere en normalt forbruk.vis den starter som den skal går den bra.

Bilen har en 1 år gammel turbo, ledningsnett til pumpe dyser er byttet,byttet vakuum slanger.

Det er ingen feilkoder, batteriet er sjekket og også sjekket strøm forbindelser til motor, sjekket dynamo,

sjekket sikringer og jeg har sjekket at alle de elektriske kontaktene sitter på plass og at de ikke er skadet.

Så nå begynner jeg å bli litt frustrert!!

Når jeg målte med vag com på tomgang så jeg at Maf bestilt lå på 290, mens Maf reelt lå på 431, er dette riktig da og kan det ha noe å si med mine problemer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er problemet løst.

Det viser seg at på visse modeller av B6 med visse motorer og girkasser (her må man høre med Møller),

så er det en feil som oppstår på veivsensoren (G28) når bilen er kald.

Det som skjer er at det på en eller annen måte blir det en signal forstyrrelse slik at hjernen i bilen tror at det er en tann ekstra på svinghjulet, som igjen gjør at bilen blir tungstartet og kan gå dårlig en stund etterpå.

Dette er en så vanlig feil at det er en original rep ledning som man monterer i serie med veiv sensoren,

så er problemet ute av verden.

Jeg har testet bilen i en lengre periode nå, og nå er den lettstartet ,gjerrig og går bra igjen : smil :

Så vis noen andre har problemer med å få start på bilen når den er kald, og du får opp G28 på vag-com eller ingen feil koder og alt annet virker i orden, så ville jeg ha sjekket om denne rep ledningen fikser problemene.(koster 451kr, hos Møller)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bortsett fra at G62 er motortempføler da:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bortsett fra at G62 er motortempføler da:p

My bad, skulle være G28:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

My bad, skulle være G28:p

Helt riktig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.