Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en -01 Sharan varebil, 1,9 tdi manuell. Prøvekjørte denne, og det viste seg at sentrallås ikke virket, heller ikke blinklys, nødblinklys, ac, varmeregulering, vindusvisker virket bare på fullgass.... Dette blir fikset før salg, men burde det blinke en rød varsellampe når det er så mange feil? Har hørt mye dritt om tidligere utgaver.

Bilen forøvrig virket veldig grei, god å kjøre og gikk greit, men har jo annet å gjøre enn å reparere bil, da.

Når skal tannrem skiftes på disse? (km)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min personlige mening er at dette er den nest dårligste bilen laget siste 20åra, bare slått av Chrysler Voyager på feilstatistikken.

Styr unna om du ikke bare MÅ ha denne bilen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men på Sørlandet må det være mange som synes disse bilene er bra (alternativt har de ikke greid å selge de). Der dreller det av Sharan og dens halvbrødre fra Ford og Seat:p.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart det Andreas, solgte jo som hakka møkk når den var ny. :)

Men det er veldig mange som har brent seg på disse bilene i ettertid dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold deg langt unna Sharan, hilsen Møller mekaniker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel sies å være klar tale, dette. Spørs om det ikke blir en T4 istedet... større enn jeg trenger, men den kjenner jeg i allefall! Synd, for den ser jo ok ut, Sharan'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min personlige mening er at dette er den nest dårligste bilen laget siste 20åra, bare slått av Chrysler Voyager på feilstatistikken.

Styr unna om du ikke bare MÅ ha denne bilen. :)

Tror du glemte Vito Mk1, som kjemper hardt med de to nevnte om å være værst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager Per, du har såklart helt rett. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble frarådet å kjøpe Sharan fra min lokale VW forhandler, det sier vel det meste :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan si det sånn at du finner ikke større dritt bil enn Sharan. Ja den er praktisk men det stopper der.

Min far hadde ca 200.000 i verkstedsutgifter på ca 3 år på den bilen. Takk lov for at han nå har kjøpt ny bil og forhandler to Sharanen i innbytte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært lykkelig eier av en 2003 mod. 1,9tdi sharan i 5 mnd'er nå og den har vært problemfri til nå. (bilen er i daglig bruk) Utrolig praktisk bil som har fått et dårlig rykte pga. av tidligere modeller. Er vel modellene før 2002 og de med automatkasse en bør styre unna. Glad jeg ikke fulgte rådene jeg fikk her på forumet da jeg spurte om sharan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper virkelig du kan si det samme om 6 måner også, jeg har mine tvil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sharan har et rykte på seg for å være full av feil. Det som går igjen er Ac problem og dieselvarmer som ikke tenner. Noen opplever også endel elektrisk feil. Og så er det jo en gjenganger med Tiptronic kasser som ryker, men kjøper du manuell så slipper du det ihvertfall. Jeg har en 2002 1.9tdi manuell og den har de vanlige feilene ved dieselvarmer og ac men ellers virker den meget bra. Jeg skrur selv og kjøper deler fra tyskland så da får jeg fikset det til en ok pris. Men jeg forstår godt de som må på verksted med disse bilene, det er dyre feil å få fikset og det er jo som regel barnefamilier som eier de. Er nok litt derfor den har fått så dårlig rykte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper virkelig du kan si det samme om 6 måner også, jeg har mine tvil.

Jeg kan fremdeles si jeg er fornøyd. Eneste problemet jeg har hatt er en låsekasse som har begynt og lage litt kvalm de siste ukene nå så den må nok byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en sharan i 6 år og kona var kjempefornøyd, men hu slapp å skru. Mange kjente problemer nevnt her og jeg tror jeg har vært borti de fleste. AC streiker,ledningene i alle dørene ryker etter hvert,alarmen på i tide og utide,bytta fjører forran, div følere i motoren, clutch,varmesetene kutta for et par år siden, ebersprechern holdt ca en vinter, automatikken til xenon røyk. Til opplysning alt dette før bilen hadde gått 150000.Mod 2001 4motion. Flottanes bil å kjøre, men dessverre litt dyr hvis du ikke skrur litt selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.