Har DV plassering på 2.7 INGEN betydning??

Anbefalte innlegg

Kom over 2 bilder på plassering av DV på 2.7 bi turbo motorer...

Er det ett fett hvordan de står???

air_leak1.jpg

eurp_0909_032001_audi_s4_avantengine_bay

Ene bilde er "liggende" DV's

Å andre bilde er "stående" DV's

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært diskutert før og org dv skal ha trykket fra siden mens andre leverandører kjører trykket stort sett i bunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehhhhh... Jaha.. det er jo samme vei lufta skal gå da uansett om det er org resirk eller ikke...

oppbygningen innvendig er jo det samme ( ett stempel )

Ja mine Forge 007A er "topp" monterte.. men da fikk jeg ikke plass til det motor dekslet...

Tenkte om jeg monterte de "liggende" om det hadde noe å si..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er vel org dv membran mens forge feks er stempel så dem er ikke like nei. de fleste er stempel og der har de trykket i bunnen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. da må jeg modifisere litt.. Liksom :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bør nok det da ja:-) har prøvd med trykket inn fra siden også bare for og prøve på rs2en jeg hadde og der merket jeg ingen forskjell så mulig det hadde gått det også men:-) rett skal være rett:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel ikke ha noe å si, er jo vakumet fra innsuget som åpner resirken, og når den er åpen går jo lufta gjennom uansett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den gjør det men har noe med at du har trykket under stempelet som gjør det lettere og åpne en om du har trykket over tipper jeg. har som sakt prøvd begge veier på rs2 og merket ingen forskjel der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja??!!!??... Klokere av dette blei jeg ikke :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blend hulla å kjør uten :) da slipper du å tenke på problemet :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det riktige er trykk i bunnen på stempel dv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg prøvde og snu disse,bilen ble tørstere og gjekk snålt .Ikkje aner eg koffor.Men plasseringen på bilde av de orginale er rett hvertfall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som jeg skrev i mitt første innlegg så skal org dv med trykket fra siden mens stempel dv skal fra bunnen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sender mail til FORGE får du til svar at deres 007 ventil kan brukes begge veier.På 1.8t så kan enn fint ha trykket fra siden for ventilen blir plassert akkurat slik den orginale sto.Lyden blir mye høyere med trykket fra bunn.Ble i hvertfall det på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.