sentrallåser og kullfilter vw golf 3

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en g3 med sentrallås som har begynt å kødde etter rensing av låsene forran begge sider.

Når jeg låser opp forran så låser begge dørene bak og bagasje seg etter ca 5 sekunder. Og høyre side henger ikke med venstre siden og omvendt. Er det noe jeg kan gjøre eller bare nye låser?

det svarte store kullfilteret til returen til bensina som sitter bak H lykt har begynt å lekke litt nede på tuten under den. Må jeg ha det filteret eller kan jeg bare sette på et vanlig bensinfilter? Vil bilen reagere negativt på det?

Takker for svar :)

Mvh Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang sentrallåsen høres det ut som om noe er satt sammen feil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det store kull filtret har ingen bensin i seg, det hører til EVAP systemet. Filtre absoberer dampen fra bensin tanken din og det kjøres inn i innsuget via EVAP ventilen.

Jeg har fjerna hele mitt, men da må du kutte lufterøret bak tanken hellers kommer det til stinke bensi i coupen din hele veien, fordi da vil det åpene åndings røret ligge åpent rett under frisk luft filtret ditt. Også blende av ventilen på innsuget for den drar da falsk luft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. sentrallås er det kjent med G3 hvertfall at man kan ha brudd på ledninger i gjennomføringa til døra.

Prøv å ohm ledningene mens du beveger på dem.

Ellers mener jeg det er microbrytere i låsekassene(hvertfall forran?), disse kan jo være dårlige?

Sånn kullfilter har jeg Daniel hvis du vil kjøpe :) tror jeg også har låsekasser til alle dører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra svar her :) Ledningene til låsene er det ikke, har sjekka ;) Jeg har åpnet låsene igjen og sjekka og det virker veldig riktig, men det fungerer fortsatt ikke så da satser jeg på et par nye. Noen som har V dørlås forran? sentrallås selvfølgelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.