#1 Skrevet Mai 13, 2011 (endret) Har en feil på hastighetsensor. Ved "kald bil" er den helt død. Men etter å ha kjørt en stund og motor har blitt varm er den ok! Noen ganger spretter den over reel hastighet. Måler 12V på tilførsel til sensor, og ca 3V på signalleder med tenninga på. Dårlig jording? dårlig sensor? *LØSNING* For meg var det en feil på kretskortet Byttet bare hele instrumentet bytte også hastighetsensor på girkasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2011 Etter å ha lest denne fant jeg ut at problemet ligger i batteri, dynamo eller reimstrammer. Skal få bytta batteri i helga og se om det hjelper Spenninga ved kald motor tomgang(14,2-15,2V) 2000rmp(13,5-14,5V) Varm motor (14,9-15v) her funker speedometeret http://www.jettaforums.com/forum/volkswagen-jetta-general-discussion/140-2001-jetta-vr6-electrical-problem-low-batt-voltage.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2011 Hadde samme problemet selv en eller 2 ganger i vinter, var da rimelig kaldt mellom 25 og 30 minus. + at jeg hadde dårlig batteri så brukte starthjelp.. har nå skiftet batteri så får tru at det var der feilen var.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2011 bytta til et friskere batteri, nå starter bilen mye lettere speedometeret mener jeg nå funker litt fortere, men er fortsatt død ved "kald bil" neste blir å sjekke jording og kabler før jeg går over på dynamo og reimstrammer Batteriet jeg byttet til har 54AH, mener orginal vr6 har 64AH, vil dette ha noe si? skal måle litt etterpå, men mistenker dynamo er sliten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2011 Nå er jeg 90% sikker på at spenningsregulatoren til dynamoen er dårlig. Noen som vet om 1.8liter dynamo, eller spenningsreg. passer vr6? Delnr vr6 xxx025 delnr 1.8 xxx023E, begge 70ah 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2011 skal vel egentlig ha den ah bilen har orginalt. men om bilen din lader nermere 14 volt så er ikke noe i veien med laderegulatoren værtfall.. prøv å få tak i et batteri som minimum har 64 ah, mere ah jo bedre er det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2011 (endret) Takk for svar Men ladespenningen er så lav når jeg starter bilen nå, trodde batteriet bare var for å starte, og strømmen fra dynamo driver elektronikk, lys osv. Jeg tok en kjøretest med voltmeter, begynnte på ca. 13,5V, etter noen minutter kjøring steg den rolig ca. 0,01V av gangen opp til 14V Et annet fenomen jeg oppdaget i dag tidlig: 14V inne på diagnosepluggen. 8-10V på batteripolene, bilen på tomgang og kald motor!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 19, 2011 Jeg var i dag innom "Batteri Olsen" i skien Der ble batteriet ble kjøpt 2 år siden. Ved testing var den faktisk litt bedre enn "spec". Så batteriet er hvertfall bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 6, 2011 Ikke funnet feilen enda. Skal på grenland auto i morgen og se på det Snakka med en mekaniker der, og han trodde feilen lå i instrumentet, og han kunne visst teste det ved å kjøre en simulering på instrumentet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 8, 2011 Prøvde i dag å bytte viser-motor uten bedring. Det løste seg etter å bytte hele instrumentet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...