Bensinlekkasje i motorrom S6 c4- alternativ til løsning

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i senere tid merket tidvis bensinlukt i bilen under kjøring. Lukten kommer og går. Den kommer gjerne etter en liten halvtimes kjøring.

I dag fant jeg forhåpentligvis kilden/feilen.

Så at gummislangen som går inn på fuelrailen er løs i koblingen. Tenker da på overgangen mellom gummien om metallklemma/leddet. Dette er i enden av gummislangen som er mot torpedoveggen (se gul pil). Når jeg presser slangen inn mot metallklipsen renner det bensin ut. Uten press på slangen kommer det ikke bensin ut.

Det jeg trenger hjelp til er forslag til løsning.

 

Ser at skal man bytte ut slangen, så må man tydligvis bytte ut hele fuelrailen ( dyrt?)

Det jeg selv tenker er å kappe ved der jeg har markert bildet med gul og grønn pil.

Hvor direkte bør jeg kappe?

Finnes det overganger med gjenger man kan sette på ny slange, eller er det slangeklemme som gjelder?

Siden det er bensintilførsel i motorromet vi snakker om, så vil jeg være bomseiker på løsningen jeg går for.Takker for innspill her:)

attachment.php?attachmentid=159981&stc=1

motorrom.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar jeg ikke helt feil så er det en banjokobbling på fuelrailen, bare og skru av og ta med til Løvold og høre om dem kan presse på ny slange til deg :)

 

Edit: Bilde

Skru av å stikk på Løvold:)

 

IMAG0236.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo sikkert skru av slangen for og ta den med til noen som driver med slanger/hydraulikk. så fikser de ny slange med nye koblinger til deg sikkert. har brukt slike firma mye til spesial slanger til turbo osv.. da brukte jeg hydroscand ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raske og gode svar Jan Robert og Sigmund.

Jan Robert: Tenker du på Løvvold på kaia eller på leira (tools) ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raske og gode svar Jan Robert og Sigmund.

Jan Robert: Tenker du på Løvvold på kaia eller på leira (tools) ??

Tenker på avdelingen dem har i Breivika.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja der ja:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at driftstrykket er 4-5 bar (sikkert noen som husker nøyaktig 3,8 eller 4,2?) så dette må tåle litt mer enn bensinslangene på Opel Kadetten fra 1980.

 

Hvorfor ikke skifte ut hele fuelrailen med en annen brukt som noen har liggende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slik slange, med lavtrykk klemmer (som sitter på orginalt), fikser de på ett øyeblikk.

Disse klemmene er beregnet opp til ca: 15 bar.

Få dem til å smøre litt svart loctite gummi-lynlim på nippelen, før de trer slangen innpå.

Da her du en slange som varer "evig".

Tipper det koster deg 150-200kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at driftstrykket er 4-5 bar (sikkert noen som husker nøyaktig 3,8 eller 4,2?) så dette må tåle litt mer enn bensinslangene på Opel Kadetten fra 1980.

 

Hvorfor ikke skifte ut hele fuelrailen med en annen brukt som noen har liggende?

 

4,0-4,2 bar systemtrykk. Ref: wiki :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk alle sammen. Utrolig imponert at så mange engasjerer seg med å gi gode svar og til om med tar bilder og legger ved:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke skifte ut hele fuelrailen med en annen brukt som noen har liggende?

 

Hvorfor bytte ut en 15-20 år gammel og sliten slange med en annen 15-20 år gammel og sliten slange, når det tross alt er snakk om en bensinslange? Da er det bedre, og mye tryggere, å reparere til en ny slange, gummi er tross alt ferskvare, og jeg er sikker på at Jan-Åge ikke vil at bilen hans skal gå opp i flammer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.