#1 Skrevet Mai 14, 2011 (endret) Hei. Har noen spørsmål angående passaten jeg kjøpte her om dagen. 1. Er ikke xenon i bilen, finnes det en anne plass enn møller jeg kan kjøpe xenonsatser eller lignende av OEM kvalitet uten att jeg må selge huset for å få det til? Billig kina ettermarkedsdrit orker jeg ikke, for der ryker det noe hele tiden. 2. Etter det jeg kan forstå er det webasto dieselvarmer på disse orginalt, hva trenger jeg for å kunne får fjernstyring av dette slik att jeg kan ha varm bil om morran? 3. trenger jeg noe mer enn foglight kit, harness kit, og ny bryter for å få tåkelys på bilen? http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1079 4. Er ikke kjørecomputer i bilen, noe som går ann å ettermontere uten store problemer? 5. Fyrer på med flere spørsmål jeg når jeg først er i gang. Har kun A/C i bilen nå, og lurer på om det er en heksekunst og bygge om til klima? Hva mer trenger jeg enn klimapanel og ledningsnett til klimapanelet? Eller er det kanskje så omfattende att det ikke er vits? 6. Kunne også tenkt meg navigasjon og tenkte da på RNS MFD2. Trenger jeg noe mer enn det som følger med i kit'et her? http://cgi.ebay.de/VW-Navigation-RNS...item35b220e0e0 Kan noen fortelle meg hva slags pærer som sitter i nær, fjærn og tåkelysa? så jeg slipper å demontere halve bilen for å finne det ut? "Besvart" - "Ubesvart" Kommer sikkert med flere spørsmål etter hvert. På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2011 Ang spm. 2; Fattern kjøpte seg en '06 mod og fikk ettermontert styring til Webastoen i Svergie. Dette kostet han rundt 5-6k. Men i tilegg fant de ut av brennkammeret var igjen kokset slik at dette også måtte byttes. Ble desverre en dyr afære men ble meget bra til slutt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2011 Hei. Har noen spørsmål angående passaten jeg kjøpte her om dagen. 1. Er ikke xenon i bilen, finnes det en anne plass enn møller jeg kan kjøpe xenonsatser eller lignende av OEM kvalitet uten att jeg må selge huset for å få det til? Billig kina ettermarkedsdrit orker jeg ikke, for der ryker det noe hele tiden. jeg har satt inn et kit fra vvme i min (har ikke orginal xenon den heller) og det har stått der i over et år uten noe form for problem. billigere enn det får man det ikke. 2. Etter det jeg kan forstå er det webasto dieselvarmer på disse orginalt, hva trenger jeg for å kunne får fjernstyring av dette slik att jeg kan ha varm bil om morran? jupp, det lar seg gjøre, men det koster litt. sist jeg sjekket kostet det rundt 12.000 her i norge. men du kan bestille selve enheten på ebay til rundt 4000-5000 kroner. 3. trenger jeg noe mer enn foglight kit, harness kit, og ny bryter for å få tåkelys på bilen? http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1079 ser ut som dette er alt du trenger. 4. Er ikke kjørecomputer i bilen, noe som går ann å ettermontere uten store problemer? mulig det lar seg gjøre med en omkoding. jeg holder på å sjekke opp dette litt på bilen til fattern om dagen. Kommer sikkert med flere spørsmål etter hvert. På forhånd takk. har svart under det du skrev 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2011 Tusen takk for svar Arve! Kjempe greier. Har hatt kit fra vvme i en del biler allerde, og synes det er noe tull hele tiden. Men mulig det er andre årsaker til dette. Hva slags kit kjøpte du? Må vel ha noe mer enn bare HID kitet fra vvme for å ungå feilkoder og slikt? Har du montert i tåkelysa også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 14, 2011 jeg hadde i både tåke, nær og lang-lys jeg har ikke lengre i tåkelys ettersom den nye fronten min ikke har tåkelys men jeg har fortsatt i nær og lang lysene det du bør kjøpe er digitale ballaster samt med error cansler så tror jeg det skal gå bra. det er også en fordel dersom du får kodet bort diagnosen for sjekk av pærer på nær og lang lys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2011 Send meg en mail på logistikk@westrum.no så skal jeg sjekke pris på kit til webasto'en din på onsdag. (stengt på mandag pga inneklemt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 15, 2011 Fyrer på med flere spørsmål jeg når jeg først er i gang. Har kun A/C i bilen nå, og lurer på om det er en heksekunst og bygge om til klima? Hva mer trenger jeg enn klimapanel og ledningsnett til klimapanelet? Eller er det kanskje så omfattende att det ikke er vits? Kunne også tenkt meg navigasjon og tenkte da på RNS MFD2. Trenger jeg noe mer enn det som følger med i kit'et her? http://cgi.ebay.de/VW-Navigation-RNS-MFD2-DVD-Golf-Passat-3c-Touran-USB-/230621765856?pt=Technik_Auto_Hi_Fi_Navigation_Einbau_Navigationssysteme&hash=item35b220e0e0 Kan noen fortelle meg hva slags pærer som sitter i nær, fjærn og tåkelysa? så jeg slipper å demontere halve bilen for å finne det ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 16, 2011 5. Fyrer på med flere spørsmål jeg når jeg først er i gang. Har kun A/C i bilen nå, og lurer på om det er en heksekunst og bygge om til klima? Hva mer trenger jeg enn klimapanel og ledningsnett til klimapanelet? Eller er det kanskje så omfattende att det ikke er vits? 6. Kunne også tenkt meg navigasjon og tenkte da på RNS MFD2. Trenger jeg noe mer enn det som følger med i kit'et her? http://cgi.ebay.de/VW-Navigation-RNS...item35b220e0e0 Kan noen fortelle meg hva slags pærer som sitter i nær, fjærn og tåkelysa? så jeg slipper å demontere halve bilen for å finne det ut? 5:bilen din har clima. alle passater er levert med clima anlegg fra 1998-1999 (tipper du savner den brytern med A/C den heter auto nå. nb: visst du slenger ut et bilde så skal jeg se hva du har. 6: linken din fungerer ikke. når det kommer til pærer så skjønner jeg det som at du ikke har orignal xenon og da har du H7 i nær og langlys og tåkelysene er enten h11 eller hb4 (forskjellen er om tåkelysene har linser eller ikke. de med linser har h11 de uten linse har hb4) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 16, 2011 Nå fungerer ikke linken din til denne mfd2'en. Men på generelt grunnlag vil jeg anbefale å gå for mfd3. Prisforskjellen er vanligvis liten, men forskjellen i funksjonaliteten er enorm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 16, 2011 Det jeg mener er att jeg savner det digitale 2sone klima panelet, har vanlige vri brytere. Ser man får kjøpt det elektroniske panelet på ebay, men trenger jeg mer? Her er ett bilde av bilen min: Har ikke xenon orginalt nei, og kommer vel til å kjøpe ett slik kit som jeg linket til i første posten her når det gjelder tåkelysa. og der er det vel linser? Hvordan vil 8x18" et45 bli på passaten? hjula blir vel sittende midt under bilen? går det fysisk mot fjærbeina? Kunne tenkt meg 18" men vil ha de til å bytte litt ut også. Blir coilovere i løpet av Juni. Skal ikke senkes ekstremt, men litt bakkekontakt må den få 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 16, 2011 Angående navigasjon, tenkte jeg på en slik en: http://cgi.ebay.de/Navigationsgerat-VW-Seat-RNS-510-TV-DVD-NEU-/110686531360?pt=Technik_Auto_Hi_Fi_Navigation_Einbau_Navigationssysteme&hash=item19c56e6f20 Trenger jeg noe mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 16, 2011 Fungerer sikkert, men bare vær oppmerksom på at disse uoriginale ikke alltid er 100% integrert med knapper på rattet og med kjørecomputeren. Står i annonsen at det er som en RNS510/MFD3. Det tviler jeg vel sterkt på selv om den ligner. Billig var den dog... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 16, 2011 Har jo ikke kjørecomputor eller ratt med knapper såh:P men selvfølgelig, beste hadde vel vært å få tak i en orginal. Men da tror jeg må gå for en rimeligere modell, for er jo svindyre org. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 16, 2011 Hadde aldri orka å byggd om til klima. Vribryterne du har nå går med wire'e, klimapanelet styrer alt med stillmotorer. Det betyr at dashbord må ut og alt som har med varme/ventilasjon osv må byttes til deler beregna for klimapanelet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 16, 2011 Hadde aldri orka å byggd om til klima. Vribryterne du har nå går med wire'e, klimapanelet styrer alt med stillmotorer. Det betyr at dashbord må ut og alt som har med varme/ventilasjon osv må byttes til deler beregna for klimapanelet. Greit nok svar det! da blir det som det er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 10, 2013 Hei, du skriver her at disse bilene har originalt dieselvarmer?Webasto altso? Har en slik 2010 mod, men korleis finner eg ut om den har det? var montert defavarmer da eg kjøpte den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 10, 2013 alle passater som er solgt nye i norge har webasto som tillegsvarmer på diesel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 10, 2013 Og korleis får eg brukt denne som parkeringsvarmer?:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 10, 2013 da må du bygge den ut til en fullverdig parkeringsvarmer. denne koster et sted mellom 5000-10000 kroner. delene får du kjøpt på ebay og visst du kan skru litt så er det en medium skru jobb. deretter må det kodes opp i vagcom for å få funksjonen i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 10, 2013 Du virka som en fyr med peiling Arve, så kan du sjekke opp kor og ka deler eg treng. Skiltnr mitt er BD 63111 om du treng det:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...