Fjernkontroll virker ikke, og problemer med vindusheis - Golf 2000-mod.

Anbefalte innlegg

Hei.

Fjerknontrollen til konas Golf (2000 1.6SR Highline) sluttet uten forvarsel å virke. Har skiftet batteri men fortsatt ingen respons. Bruker nå selve nøkkel for å låse opp og igjen bilen. Når jeg starter bilen, så virker ikke vindusheisene heller fra inni bilen (ingen av dem). Derimot kan jeg kjøre dem opp og ned med nøkkelen i dørlåsen utenfra. Hva i all verden betyr dette? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å "kode" (aktivere) nøkkelen etter batteribytte? Se filmen for hvordan det gjøres.

!00% sikker på at du satte batteriet rette veien?

Er det et rødt lite lys på nøkkelen? Lyser dette når du trykker på en knapp?

Lest ut feilkoder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å "kode" (aktivere) nøkkelen etter batteribytte? Se filmen for hvordan det gjøres.

Har kun den ene nøkkelen, så hvis koding innbefatter å ha tenningen på, så sliter jeg litt... :o

!00% sikker på at du satte batteriet rette veien?

Ja (begge).

Er det et rødt lite lys på nøkkelen? Lyser dette når du trykker på en knapp?

Fjernkontrollen har ikke et slikt lite rødt lys...

Lest ut feilkoder?

Nei, og vet ikke hvordan man gjør dette uten VAG Com... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk det problemet selv her en dag, akkurat det du beskriver.

Nøkkelen slutta å virke, vindusheisene virka ikke, og kupè-lyser virka heller ikke.

Jeg begynte å sjekke sikringer, og tok ut den sikringa der det er bilde av noe som ser ut som en tak-lampe. Mener det er en av de små sikringene. Den var ikke gåen, men når jeg satt den inn igjen fungerte alt.

Prøv det du :) Eventuelt ta av strømmen på batteriet i noen sekunder. Sikkert den ene styrings-enheten til div elektronikk inni bilen som har fått "hikke" som hos meg, som trenger strømbrudd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk det problemet selv her en dag, akkurat det du beskriver.

Nøkkelen slutta å virke, vindusheisene virka ikke, og kupè-lyser virka heller ikke.

Jeg begynte å sjekke sikringer, og tok ut den sikringa der det er bilde av noe som ser ut som en tak-lampe. Mener det er en av de små sikringene. Den var ikke gåen, men når jeg satt den inn igjen fungerte alt.

Prøv det du :) Eventuelt ta av strømmen på batteriet i noen sekunder. Sikkert den ene styrings-enheten til div elektronikk inni bilen som har fått "hikke" som hos meg, som trenger strømbrudd.

Prøvde både den sikringen, og å ta strømmen, men nøkkelen funker fortsatt ikke..

Kupelysene fungerer heller ikke la jeg merke til nå, og ikke justeringen til speilene heller!

Hva i all verden.... : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledn. gjennomføringa i førerdøra. Tipper du finner ledningsbrudd der.

Evt defekt microbryter i låsekasse siden taklyset ikke funker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det gjelder både vinduene, låsen, speilene og kupèlyset, så har det vel lite med ledningsnettet til døra å gjøre vil jeg tro. For om jeg forstod deg rett så fungerer ikke kupèlyset om du prøver det manuelt heller?

Alt dette som ikke fungerer styres av samme styreenhet. Om du får noen med vagcom til å lese av feil, kan jo det være et sted å begynne.

Den er snakk om modul nummer 46 ("Central Convenience").

Kan virke som denne har tatt kvelden eller fått litt hikke. Kan være verdt å prøve og la batteriet være frakoblet en lengre periode, f.eks. en natt, for å se om denne styrings-enheten kanskje kommer til liv igjen.

Mistenker vel egentlig at man ikke får kontakt med denne modulen via VAG-COM, siden "alle" funksjonene den styrer ikke fungerer. Men mulig det kan løse seg med et lengre strømbrudd.

Ellers må den kanskje byttes...?

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det gjelder både vinduene, låsen, speilene og kupèlyset, så har det vel lite med ledningsnettet til døra å gjøre vil jeg tro. For om jeg forstod deg rett så fungerer ikke kupèlyset om du prøver det manuelt heller?

Alt dette som ikke fungerer styres av samme styreenhet. Om du får noen med vagcom til å lese av feil, kan jo det være et sted å begynne.

Den er snakk om modul nummer 46 ("Central Convenience").

Kan virke som denne har tatt kvelden eller fått litt hikke. Kan være verdt å prøve og la batteriet være frakoblet en lengre periode, f.eks. en natt, for å se om denne styrings-enheten kanskje kommer til liv igjen.

Mistenker vel egentlig at man ikke får kontakt med denne modulen via VAG-COM, siden "alle" funksjonene den styrer ikke fungerer. Men mulig det kan løse seg med et lengre strømbrudd.

Ellers må den kanskje byttes...?

Lykke til :)

Ok! Takker for det, skal ta og koble ut batteriet over natta, så får vi se!

Ligger et lokalt verksted rett over veien her (Toyota), så kan høre med dem om de har mulighet for å lese ut feil, evt sjekke ut om den styringsenheten er kaputt. Det er nemlig 2-3 timer til nærmeste VW verksted.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Overnatta" trikset med å koble ut fungerte heller ikke dessverre, så blir det vel å få tatt en feilsøk av dette problemet hos noen med VAG COM eller tilsvarende... : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.