#1 Skrevet Mars 17, 2005 Skjedd etpar ganger siste dagene, mens jeg kjører. Feks: i nedover bakke, girer og slipper clutchen rolig uten å gi videre gasspådrag. Så bare dauer bilen! Motoren kommer igjen med en gang ved at jeg enten starter på gir eller vrir tenning. -Det er INGEN feilkoder med Vag com, så noen som har vært borti slikt før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2005 luftlekkasje kanskje? merket noe annet drag i bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2005 ikke helt sikker på hva du mener, men bilen min stopper om jeg trykker inn clutchen underkjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2005 Og når bilen stopper når man tråkker inn clutchen er det enten fordi bypass-ventilen (mellom trykkside og før turboen) er defekt eller fordi det er montert åpen dumpventil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2005 Lekker nok ikke luft for den lader og drar som før. Det som skjer er om jeg kjører og trykker inn clutchen så skal jo turtallet falle til tomgang, men her slokner den bare helt, starter igjen når jeg slipper cluthen igjen, det er jo fordi den startes på gir... Skjer jo ikke hver gang, men av og til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2005 Har akkurat samme problem på min,og der ligger feilen mest sannsynlig i tomgangsventilen.Prøvde å smøre den opp men ikke noe resultat,lånte og monterte en annen og da forandra problemet seg.Bilen ble utrolig tung å starte men funka suverent under kjøring.Skal visst være mulig å kalibrere disse ventilene(er en skrue midt på den som er plombert),men hvordan det gjøres vet jeg ikke.Har prøvd å skru litt på den men kommer ikke så mye nærmere målet. Så løsningen min blir vel Egil på ES Tuning.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2005 Lekker nok ikke luft for den lader og drar som før.Det som skjer er om jeg kjører og trykker inn clutchen så skal jo turtallet falle til tomgang, men her slokner den bare helt, starter igjen når jeg slipper cluthen igjen, det er jo fordi den startes på gir... Skjer jo ikke hver gang, men av og til. Er dette problemet konstant uansett temperatur på motoren?For på min blir den litt bedre når den blir varm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2005 har bare hendt mens bilen er varm, fant du feilen med vagcom elle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 17, 2005 har bare hendt mens bilen er varm, fant du feilen med vagcom elle? Ja feilen poppa opp med VAG com ,men det er visst standard uansett om den er defekt eller ikke.Kommer opp feilkode hver gang man tester bilen uten å starte den,så det var litt gjetting for min del i begynnelsen. Anbefaler å prøve å få lånt en og prøve å bytte for å se om problemet forandrer seg. Kan selvfølgelig være andre årsaker til problemet ditt å ,men må begynne en plass og jeg tror ikke disse ventilene er verdens beste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 18, 2005 Vet at enklete trim chip er veldig aggressive når det gjelder drivstoffkutt (motorbrems over ca 1400 rpm fører til drivstoffkutt). Da stopper motoren typisk ved mellomvarm motor, gjerne med kombinasjonen kaldt vær (kald elektronikk er treg), og lavt turtall før man trykker inn clutchen. Kan selvfølgelig være noe helt annet som er årsaken i ditt tilfelle... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 18, 2005 Opplevde dette faktisk igår jeg. -10 grader og varm motor.. Skulle av i et kryss i nedoverbakke. Avleste feilkoder men ingenting dukket opp. Ble litt der jeg satt. Bra at dettte er "normalt" da..kun skjedd meg igår og man blir litt sånn urolig. Kjempemessig at dette temaet kom opp,slik at jeg ikke begynte med større feilsøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 18, 2005 Min bror hadde og dette problemet, der var det "demperen" til "speedvaierinnfestningen" som var gåen, det førte til at den gikk for fort tilbake, og bilen daua... Sjekk dette og du,,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...