Anbefalte innlegg

Er på jakt etter noen 15" banehjul til einseren min. Tenke å ha R-dekk på dem.

 

Noen som har forslag? Vil ikke ha noe subbing ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjørte med relatvi lav Einser (SPAX i bunn) med 7x15 ET42 med 5mm spacer (effekti ET37) 195/50 Marangoni Zeta, slet litt med subbing i lange høyre høyre svinger. Subba i skjermbredder og innerskjerm fremme. Har byttet til Oz Ultraleggera 7x15ET38 med Gateslicks i år, og montert (svært) modifiserte skjermer/bredder og fjernet innerskjermer så eg slipper det problemet i år.

 

SPAX er ikke stivt, men gir veldig godt grep.

 

Må ta inn i begrensingen at eg kjører som en tulling.... ble to turer gjennom sandfella i sjikanen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit at Inter Action har noen relativt smale eikefelger (skal liksom se ut som et eller annet BBS-design). Da jeg var hos Håkon i går viste det seg at jeg huska riktig: De er faktisk ikke breiere enn 6,5X15 og har ET 38. Altså tilsvarende som Corrado stålfelger. Nå veit jeg ikke om du har planer om å valse eller om dette allerde er gjort (hvis ikke: Gjør det). Selv med så smale felger blir det trangt. Selv det i utgangspunktet stiveste understellet fjærer en del når hastigheten går opp og man klatrer over curbsene.

 

Personlig hadde jeg heller valgt 14", ettersom det er relativt tungyt for en liten 1,8-motor å dra rundt "store" dekk som 185/55-15 eller 195/50-15. Avon er eneste produsenten jeg veit om som lager 195/45-15 og de er dyre. Et rimeligere alternativ (og mye mer utvalg) er 185/55-14. Disse montert på noen bra bevarte 6X14 VAG stålfelger blir bra (ev. et eller annet i 6X14 eller 7X14 alu om man skulle finne det).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller skaffe seg lette 15" felger som eg har gjort... 4.9kg er vel mindre enn de fleste 14" felger vil eg tro. Pga bremser så må eg ha 15" uansett da.

Men 14" med litt lavere profil gir lavere giring som er fin fint!

02A Corrado kassen min gjør 110 på andre gir....

020 GTI kassen min greide ikke vel ikke 90 en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

020 GTI kassen min greide ikke vel ikke 90 en gang.

 

Bare om du løper etter å jager den med en kjepp!

 

Jeg skal forøvrig kjøre med 185/60/14 dekk i år. R888

 

Her kan du lese litt om forskjellige r-dekk http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjører i år med OZ Ultraleggera 7x15ET38 med Yokohama A048 195/50/15 fremme og vanlige gate dekk bak i samme Dim.

Er svært spent på hvordan det vil sitte. Og om ræva vil ut i år, det gikk ikke i fjor, hadde da bredere dekk bak en fremme. Har også plukka vekk stabstaget fremme da det kolliderer med grenrøret. Skal vis gjøre bilen mer overstyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle innspill :)

 

Men hva med disse: OZ Fittipaldi 6x15 et 33 som Haakon Tuff selger?

 

Blir kanskje litt for smale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.