Anbefalte innlegg

Hei folkens;)

Jeg har en audi a4 b5 stasjonsvogn,

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal legge film på den bakerste ruta ?

har folk noen ideer her ?:)

Alle andre rutene har det gått helt fint og legge film på.

Men den bakerste ruta så krøller filmen seg og det kommer millioner med luftbobler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solarplexius ja, kanskje jeg og kjører på med det på bakruta :)

Ja tok ut sidevinduene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du sote bakruta med vanlig film må du krympe den med varmepistol. Ganske vanskelig om du ikke vet hva du gjør, har rett varme samt film som tåler å bli krympa!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke bare bare å legge film. det er en ganske så vanskelig oppgave. når vi har kurs på jobben min går det over 3 dager for å lære seg alt som har med film å gjøre.

 

når det gjelder bakruta på b5 så er det en ganske vanskelig rute å legge. denne buer 3 veier og det er få film typer som klarer den oppgaven.

 

visst du har fått til de andre og de ser bra ut ville jeg vel ha spandert på meg å få lagt den bakruta proft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke bare bare å legge film. det er en ganske så vanskelig oppgave. når vi har kurs på jobben min går det over 3 dager for å lære seg alt som har med film å gjøre.

 

når det gjelder bakruta på b5 så er det en ganske vanskelig rute å legge. denne buer 3 veier og det er få film typer som klarer den oppgaven.

 

visst du har fått til de andre og de ser bra ut ville jeg vel ha spandert på meg å få lagt den bakruta proft.

 

Støtter den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe har tenkt tanken på og få gjort det proft, men vil gjøre det selv..

De andre rutene som jeg har sotet har blitt bra :)

 

Men det jeg har tenkt litt, vil det kanskje gå lettere og legge på filmen vis man deler den i 3 eller 4 deler?

Altså legge først en stripe med film på toppen av ruta som er ca 6-7 cm i høyden.

Så fortsetter man nedover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil få sånne hvite skiller der filmen er delt. Ser ikke særlig profft ut....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe har tenkt tanken på og få gjort det proft, men vil gjøre det selv..

De andre rutene som jeg har sotet har blitt bra :)

 

Men det jeg har tenkt litt, vil det kanskje gå lettere og legge på filmen vis man deler den i 3 eller 4 deler?

Altså legge først en stripe med film på toppen av ruta som er ca 6-7 cm i høyden.

Så fortsetter man nedover.

 

deling er faktisk enda mer vanskelig enn å faktisk legge den i et helt stykke. når du deler den så får du mindre kromming å krympe ut ja. mens, skjøtene synes og det blir ikke veldig pent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan anbefaler dere at jeg kan gjøre det ?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan anbefaler dere at jeg kan gjøre det ?:)

 

Hvordan film bruker du? Det er ganske vanskelig å krympe film med varmepistol hvis du ikke har gjort det før. Personlig ville jeg ha tørrkrympa den men legg den på utsida av ruta, skjær den til og ankre den fast med "såpevann" eller hva du velger å bruke så prøver du deg litt fram...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Filmen jeg bruker er en god film mener nu jeg, vet ikke helt hva filmen heter, men er kjøpt på fargekilden.

Lett og jobbe med i forhold til alle andre filmer man får kjøpt på bensin stasjonene og sånt:)

 

Jess, men da får jeg bare prøve meg fram! :)

Skal få det til !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok du bilder av prosessen? Skal legge på siderutene på min b5 snart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk en episode i går av bilfikserne, der fikk vi se hvordan en proff la film på bakruta, krympet med pistol. Denne episoden handlet om en 2000 mod Land Rover 4.0

 

(På diskovery kanalen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Runar: Du får ta deg en tur til Narvik og legge film på bakruten min når du er ferdig med din og har fått et bra resultat! :)

 

 

Noen som har prøvd dette? http://www.solfilm.net/catalog.html

 

Hvilken toningsgrad anbefales det? vil ha det litt mørkt men ikke for mye, og hvordan blir det på vinteren når det er mørkt som fy ute..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok du bilder av prosessen? Skal legge på siderutene på min b5 snart..

Nei dessvere, har ikke noen bilder av prosessen, har noen bilder som jeg tok før jeg la vinduene inn igjen som jeg kan slenge ut :)

 

Gikk en episode i går av bilfikserne, der fikk vi se hvordan en proff la film på bakruta, krympet med pistol. Denne episoden handlet om en 2000 mod Land Rover 4.0

 

(På diskovery kanalen)

Ja, fikk faktisk med litt av det :)

Det så ganske så simpelt ut, hehe..

 

Runar: Du får ta deg en tur til Narvik og legge film på bakruten min når du er ferdig med din og har fått et bra resultat!

 

 

Noen som har prøvd dette? http://www.solfilm.net/catalog.html

 

Hvilken toningsgrad anbefales det? vil ha det litt mørkt men ikke for mye, og hvordan blir det på vinteren når det er mørkt som fy ute..

Hehe ja vi får se på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut et bilde av en av vinduene:)

180772_10150096391640849_682550848_67725

 

Skal snart legge film på side rutene foran, så da kan jeg ta bilde av prosessen, vis folk ønsker det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sidevinduet bake det der?

Var det vanskelig og ta det ut? mye jobb?...

Hvor kjøpte du filmen?

Er biltema / bilxtra filmen noe bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema er værtfall MYE bedre enn den fra bilextra.. eneste som er bra med den fra bilextra er skrapa :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sidevinduet bake det der?

Var det vanskelig og ta det ut? mye jobb?...

Hvor kjøpte du filmen?

Er biltema / bilxtra filmen noe bra?

Ja er sidevinduet bak, nei er ikke vanskelig og ta det ut :)

Biltema og bilxtra har vi ikke her hvor jeg bor, så det vet jeg ikke om filmen er bra der..

Som sagt tidligere har jeg kjøpt filmen på fargekilden her hvor jeg bor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen russere i Kirkenes som soter ruter, de tar 3k for en personbil helt rundt.

De kan nok sota bakruta di for en rimelig penge, ta kontakt om du vil ha telefonnummeret til han som styrer med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen russere i Kirkenes som soter ruter, de tar 3k for en personbil helt rundt.

De kan nok sota bakruta di for en rimelig penge, ta kontakt om du vil ha telefonnummeret til han som styrer med det.

 

hmm, kansje man skulle dra dit en tur da i ferien :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.