#1 Skrevet Mars 17, 2005 Bilen min trenger nye bremser foran, den ene caliperen henger seg opp fra tid til annen. Dette ryker og lukter vondt, og er sikkert ikke bra for hjullageret heller, for ikke å snakke om at Mintex-klossene lider og bensinforbruket går opp. Jeg har to brukte calipere klare for overhaling, nye pakninger er kjøpt inn, og en tube med Ate bremsefett er nettopp åpnet. Nå har det seg slik at når caliperne først skal demonteres så kan man jo like gjerne rengjøre dem og lakkere dem (de skal bli sorte). Siden de da skal lakkeres, så må man jo få renset dem. Alle som har kjøpt fabrikk-overhalte calipere vet at disse er skinnende rene, akkurat som om de skulle være nye. Sannheten er jo at disse har sett like j€@$€ ut som de møkkete rustne greiene jeg har her. Så, hvordan får jeg vasket caliperne så rene? Syrebad, glassblåsing, hva er tingen? Jeg har dessverre ikke stor tro på stålbørste, fordi de ikke kommer til overalt. Alle (gode) innspill mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2005 Er vel syrebadet og så gull-kromatert. Hør med Nikel og krom eller andre som driver med dette. Gull-krom koster ikke stort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2005 Jeg skal lakkere dem med sort Hammerite, så gull-kromateringen er ikke viktig, men jeg vil ha de så rene som nye/overhalte er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2005 Snakk med Keko (hvem andre...), han har vist en grei avtale med et firma i Kristiansand som kan fikse dette med syrebad. Veeeldig billig tror jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2005 Høres bra ut, får ta en prat med ham. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...