Hvor skaffe coupefilter til golf 2?

Anbefalte innlegg

Sitter å bestiller noen deler til golfen på ECS, men finner ikke noe coupefilter der. Hva er det coupefilter heter på engelsk egentlig?:P Er det noen andre sider folk har bestilt coupefilter fra? Vet at det sikkert ikke er så dyrt på Møller, men når jeg allikevel skal bestille noen andre deler er det jo like greit å slenge det med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cabin filter er vel det vanligst brukte ordet :)

Forøvrig fungerer ymse kjøkkenventilatorfilter like bra, om ikke bedre.

Finnes vel også som kullfilter slik at du kan hindre noe lukt inn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass, er det sånn standardstørrelse på slike filter da, eller må man til med litt custom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass, er det sånn standardstørrelse på slike filter da, eller må man til med litt custom?

Ventilatorfiltrene kommer som en duk som en klipper til.

På min Mk2 er det ikke filterboks i vannrenna, så her har jeg klippet til en slik duk.

Er din Mk2 såpass ny at den har boks til filter?

I så fall er det ikke noe behov for kustom :o

Kjøpte ferdige kupefiltre til Mk3`n på Biltema, kostet ikke mange kronene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aah skjønner! Min har boks til filter ja, og ett avlangt filter oppi. Takker for tipset, hadde ikke tenkt på biltema! :)

Edit; finner ingenting under g2, husker du om det kanskje var g3 filter du kjøpte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aah skjønner! Min har boks til filter ja, og ett avlangt filter oppi. Takker for tipset, hadde ikke tenkt på biltema! :)

Edit; finner ingenting under g2, husker du om det kanskje var g3 filter du kjøpte?

Var til Mk3 ja :)

Ninja-edit:

Mk3 filteret var også avlangt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen, da får jeg ta meg en tur innom Biltema :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G2 kom vel aldri med filter originalt, så da er det nok snakk om noe ettermonterte greier. Dermed er det kanskje ikke så lett å finne riktig element, hvis man ikke vet hvem som har laget det. Selv om det skulle være merket VW så er det nok da snakk om en Votex-del, og selv da kan filteret være utgått for lengst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, takker for opplysningen Per Henrik, da får jeg ta å sjekke ut delenummeret på filteret! Ser ihvertfall originalt ut, så er sikkert fra en eller annen VW ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.