#1 Skrevet Mai 18, 2011 Heisann! Meldte meg inn i VACN nå nettop igjen etter lengre tids fravær. 200'en har stått parkert tørt og fint, jeg har ikke hatt tid eller plass til å få den i stand før nå. Nå har jeg fått en hel vaskehall for lastebiler til å boltre meg på, så det blir helt supert! Det er litt av hvert å ta tak i på bilen, har laga meg ei liste over ting som skal kjøpes inn og byttes. Jeg tenker å først ta ut motor, plukke ifra hverandre for å se hva som må byttes her. Starta såvidt igår med å plukke ut div deler. Planen er å få slutt på det unormalt høye oljeforbruket, samt ujevn gange, og lekkasjer på innsugsiden. - Jeg vet at toppen må planes, dette ble ikke gjort sist det ble byttet pakning. Det lekker olje på baksiden av motor. - Jeg mistenker at stempelringen på 3'ern er dårlig. - Må bytte innsuget, eventuelt borre opp hulla til feste av gasspjeldet. Problemet da er nemlig at jeg har hverken noe å løfte ut motoren med, eller noe å sette den på. Det største problemet tror jeg er å få noe å løfte den ut med. Jeg ser at både Biltema og Jula har motorstativ som tåler 450kg. Det ser ut som samme produktet på bildene, det spørs bare om jeg har lyst på et rødt eller blått stativ... Noen som har erfaringer med dette stativet? Funker det på femmere? Jeg ser at Biltema har en verkstedskran til 2000,- er denne grei eller anbefales det andre produkter? Kan jeg klare meg med noe mindre kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2011 Jeg har brukt Biltema motorstativ og kranen i mange år nå, og løftet både femmere og v8 med den. Storfornøyd med dem ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2011 Ved første øyekast ser jeg for meg at dette egentlig hadde vært en fin start på en prosjekttråd, som skulle ligget et annet sted. For å svare på spørsmålene dine så har jeg selv brukt både elefantjekken/verkstedkranen og motorstativet på min motor. Disse klarer fint en femmer Lykke til videre med overhalingen på en flott bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2011 (endret) Ok! Da blir det vel innkjøp av hvertfall motorstativ. Angående kranen, så lurer jeg på om jeg skal forsøke å bruke noe utstyr jeg har allerede (gaffeltruck og talje). Trodde ikke det var noe å bruke, men svigerfar kom med forslaget.. Kommer antageligvis ikke til å bruke den kranen mer enn denne ene gangen, så føler det kanskje blir litt bortkastet å svi av 2000 på den da. Fort gjort at det kommer en "pent brukt biltema kran selges" tråd da når jeg er ferdig her, hehe... Jeg må bare tenke meg litt om, og veie for og imot kjøp av kran eller bruk av truck. Dersom moderator føler at denne tråden hører hjemme et annet sted er det jo naturligvis bare å flytte den. Grunnen til at det ble nettop dette underforumet er at jeg antar her og nå at det kommer til å bli et par tekniske / elektriske spørsmål etterhvert fra min side, og jeg vet at det er mange med ekstremt mye kunnskap her inne på forumet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 21, 2011 (endret) Noen som vet om det finnes "ferdige" silikonslanger til 3B mellom LMM og turbo? Standard LMM, standard turboplassering og RS2 turbo. Er RS2 slangen noe bedre enn original slange til 200 og vil den passe? Edit: Fant en slange på 034efi.com : http://www.034motorsport.com/product_info.php?products_id=18572{20}82 Jeg tar å bestiller denne slangen, satser på at den passer greit; "Will also fit 3B applications but the N75 and bypass valve are slightly relocated, but can be made to work." 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 19, 2011 (endret) Jeg har et problem med at sikring nr 14 ryker. Denne har med lys i instrumentpanel, takluke, skiltlys, hanskerom lys og askebeger lys å gjøre. Jeg har sett over alt av ledninger og koblinger jeg evner uten å finne noe feil. Sikringen ryker med en gang jeg slår på lysene. Håper det er noen andre som har hatt problemer med dette. Det var ikke feil før jeg satte fra meg bilen, da virket alt på denne sikringen. Har fått montert motor, fikset lekkasjer i innsug, ny intercooler (venter på et rør så har ikke fått testa) og gått over det elektriske. Fått bytta diverse brytere og pærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 25, 2011 Fikk testa bilen idag, den går noenlunde reint, men rykker i det turboen begynner å bygge trykk. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 25, 2011 Fikk testa bilen idag, den går noenlunde reint, men rykker i det turboen begynner å bygge trykk. Noen tips? Plugger....Evt også kabler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 25, 2011 Takk Mikkel, skal teste med nye plugger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 25, 2011 Sjekk om ikke du har en ledning som ligger til jord bak på skiltlysene bak. Eventuellt om ene skiltlyset er ødelagt, og "jorder" seg til karosseri. Det skjedde på 200'en min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 25, 2011 Takk! Skal sjekke dette også i kveld! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 25, 2011 Hei og velkommen tilbake. Siden forrige gang du var aktiv i klubben er denne samletråden produsert, her finner du flere tråder om overhaling og alt mulig annet om motoren din: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 27, 2011 Hei Steinar, takk for tipset! Mangler ord for å beskrive den samletråden din der, må ha gått med en del timer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...