AC-kompressoren skriker A6 98'

Anbefalte innlegg

Min AC-kompressor "hyler" i noen minutter ved oppstart (kald), før den gir seg. Luftkjølingen virker, men den skriker høyt, noe som er sjenerende. Må den byttes bare pga dette, eller er det noe mindre galt?

Jeg mener, den virker, og hvis jeg må ut med noen tusen bare for å fjerne noen minutter skriking, må det vurderes nøye

Bilen er en 98' A6 2.4q

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk AC-vifta bak radiatoren. Bytta selv kompressor på en a4 med samme symptom. Samme skrikelyden etterpå. Viste seg å være vifta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evnt kan det vel være clutchlageret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være det er lageret inni der som bråker..

Kjerringen sin bråker også, men der hjelper det faktisk å trykke på "econ" knappen,

da går lyden vekk. Du kan jo prøve det, og se om det hjelper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være det er lageret inni der som bråker..

Kjerringen sin bråker også, men der hjelper det faktisk å trykke på "econ" knappen,

da går lyden vekk. Du kan jo prøve det, og se om det hjelper..

Jaja, når man slår av ACen med ECON slutter jo lyden. Men jeg vil jo ha avkjølt luft :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk AC-vifta bak radiatoren. Bytta selv kompressor på en a4 med samme symptom. Samme skrikelyden etterpå. Viste seg å være vifta.

Aner du prisnivå på dette? Jeg gjør ikke ting selv, så må ta den til mekonomen ellernoe tilsvarende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåser vel fortsatt med econ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du trykker på econ, slår du av klima'n. Da er det som en vanlig kupevifte, og blåser kun luft med samme temperatur som ute eller varmere:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men ikke kaldt, da ac kompressoren skrur seg av om du trykker på econ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaokei:D, da er jeg med..

Helt ny på dette, aldri hatt slik luksus som klimaanlegg før..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme på min passat 3B.. Begynte å lukte svidd etter å kjørt en stund, men ingen ulyd når den er "varm".. Kun når den er kald..

Blåser bikkje kaldt, så hadde vært kjekt om det var noe annet og rimligere enn ac-komp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme på min passat 3B.. Begynte å lukte svidd etter å kjørt en stund, men ingen ulyd når den er "varm".. Kun når den er kald..

Blåser bikkje kaldt, så hadde vært kjekt om det var noe annet og rimligere enn ac-komp.

reima som hyler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vifta sitter til høyre bak radiatoren. (Når du sitter inni) Det enkleste måten å feilsøke vifte på er å koble fra kontakten som sitter under. Tror den er grønn, er iallefall en enkel-kontakt. Verksted-priser har jeg ikke snøre på. Tviler på at et verksted tar veldig mange kroner for kun feilsøking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva fant du ut her? Min lager også ulyd, som går bort ved å skru ac av (econ).

Var det kompressoren, viften eller clutsj/lager på kompressor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.