#1 Skrevet Mai 18, 2011 (endret) Hei! Nettopp vært å kjøpt en audi s6 1996 mod hvor jeg nå plages med å få start. Har sjekket litt rundt å finner ut at det ikke er gnist og får ikke bensin. Sjekket etterhvert ECU'en og fant ut at sikring 26 som står ovenfor ecu'en ryker, og det uansett hva jeg prøver på. Har tatt ut ecu'en og finner ut at det er kontakt mellom pin 18, 19, 48 og noen flere, husker ikke i farta. Noen som har noen tips om hva problemet er? Noen betegner denne sikringen som S64 også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2011 testing av en annen hjerne imorgen, så får se hva som skjer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2011 ikke mye respons på dette.... fikk ikke tak en annen hjerne for prøving likevel, så da ser det ut som at jeg bestiller VEMS hiddensprut i morgen siden jeg uansett må inn og få den mappet senere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 19, 2011 Ryker sikringen uten at ecu er tilkoblet? Du kan koble ifra tenningsmodulene i motorrommet, og dysene for å se om den ryker da. Kortskutningen kan sitte i de kabler som går ut av ecu, så det trenger ikke hjelpe å bytte ecu eller til hiddensprut. Aller helst skulle du hatt ett tang amperemeter og hengt rundt en og en kabel til du fant kortslutningen På samletråden finner du pinout, og når du finner synderen enten inni ecu eller utenfor, vet du fra pinout`n hvilken komponent som må byttes eller trekkes ny kabel til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 19, 2011 Sikringen ryker ikke når ecu'en er frakoblet. så snart pin 18 og 19 får kontakt med hjern smeller sikringen, så er tydelig at det er noe galt mellom dem. har åpnet ecu'en for inspeksjon ,men klarer ikke se noe galt med første øyekast i hvertfall. Takker for svar i hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2011 Her er oversikt over pinnene på ECU: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html#s4mot 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 20, 2011 Sikringen ryker ikke når ecu'en er frakoblet. så snart pin 18 og 19 får kontakt med hjern smeller sikringen, så er tydelig at det er noe galt mellom dem. har åpnet ecu'en for inspeksjon ,men klarer ikke se noe galt med første øyekast i hvertfall. Takker for svar i hvertfall Ryker sikringen når kun 18 og 19 er innkoblet? og alle andre ledninger frakoblet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 20, 2011 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=202492 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=201054 http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecuf20v.html#fcser Er mest sansynlig kortslutning i ECU'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 20, 2011 Ryker sikringen når kun 18 og 19 er innkoblet? og alle andre ledninger frakoblet? kan se ut som at det er det som er tilfelle ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2011 Ser på det de andre skriver at de ikke har gnist, ikke bensin tilførsel, sikring over ecu ryker og får ikke kontakt med vag-com. Stortsett de fleste ender opp med ny hjerne... Så da blir det vel ny hjerne da. Det som er litt rart er at forrige eier sier at ecu'en ble brukt på en annen bil og funket fint da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 20, 2011 Hei! Nettopp vært å kjøpt en audi s6 1996 mod hvor jeg nå plages med å få start. Har sjekket litt rundt å finner ut at det ikke er gnist og får ikke bensin. Sjekket etterhvert ECU'en og fant ut at sikring 26 som står ovenfor ecu'en ryker, og det uansett hva jeg prøver på. Har tatt ut ecu'en og finner ut at det er kontakt mellom pin 18, 19, 48 og noen flere, husker ikke i farta. Noen som har noen tips om hva problemet er? Hei! Kor kommer denne bilen fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 20, 2011 kan se ut som at det er det som er tilfelle ja... Da er det bare å bytte ecu, Hadde vært interesant å feilsøkt på ecu`n din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 21, 2011 Da er det bare å bytte ecu,Hadde vært interesant å feilsøkt på ecu`n din Ja vi kan bytte vi hvis du har en som funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 21, 2011 Hei! Kor kommer denne bilen fra? Litt usikker på hvor den har vært tidligere, men jeg kjøpte den her i troms. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 21, 2011 Hei! Nettopp vært å kjøpt en audi s6 1996 mod hvor jeg nå plages med å få start. Har sjekket litt rundt å finner ut at det ikke er gnist og får ikke bensin. Sjekket etterhvert ECU'en og fant ut at sikring 26 som står ovenfor ecu'en ryker, og det uansett hva jeg prøver på. Har tatt ut ecu'en og finner ut at det er kontakt mellom pin 18, 19, 48 og noen flere, husker ikke i farta. Noen som har noen tips om hva problemet er? Hei:) har vært ute for tilsvarende problem og da var ledningen inn på lambdasensoren smeltet (var vaskelig å se) så denne var kortsluttet.. prøv å koble fra kontaktene til lambda sensor, og se om sikringen ryker fremdeles:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 21, 2011 Hei:) har vært ute for tilsvarende problem og da var ledningen inn på lambdasensoren smeltet (var vaskelig å se) så denne var kortsluttet.. prøv å koble fra kontaktene til lambda sensor, og se om sikringen ryker fremdeles:) Prøvde og koble fra alle koblingene i motor-rommet, men uten noe godt resultat. Blir bare mer og mer sikker på at den motorstyringa har tatt kveld Synd man ikke får tak i noen i nærheten som man kan få prøvd en annen... Takker for svarene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 21, 2011 Ja vi kan bytte vi hvis du har en som funker har en som funker ja men den må jeg ha selv, tenkte bare å prøve berge den, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 21, 2011 har en ecu her uten chiper i. ta bare kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 22, 2011 (endret) Fant feil!! Og feilen har navnet BZW06-19B. Da er det bare å vente på ny diode, så får man se om det blir start 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 22, 2011 Fant feil!! Og feilen har navnet BZW06-19B. Da er det bare å vente på ny diode, så får man se om det blir start Det var jo flott, får håpe at dewt ikke er mere feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 22, 2011 Det var jo flott, får håpe at dewt ikke er mere feil Satser på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 25, 2011 Kunne ikke være så enkelt nei... Mest sannsynlig så har en coil brent seg og samtidig tatt med seg tenningsmodulen slik at jeg kun har gnist på 2 sylindere.Men nye deler er på tur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...