Sikring 26 ryker ved tilkobling av ecu

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nettopp vært å kjøpt en audi s6 1996 mod hvor jeg nå plages med å få start.

Har sjekket litt rundt å finner ut at det ikke er gnist og får ikke bensin. Sjekket etterhvert ECU'en og fant ut at sikring 26 som står ovenfor ecu'en ryker, og det uansett hva jeg prøver på.

 

Har tatt ut ecu'en og finner ut at det er kontakt mellom pin 18, 19, 48 og noen flere, husker ikke i farta.

 

Noen som har noen tips om hva problemet er?

 

Noen betegner denne sikringen som S64 også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

testing av en annen hjerne imorgen, så får se hva som skjer....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke mye respons på dette....

 

fikk ikke tak en annen hjerne for prøving likevel, så da ser det ut som at jeg bestiller VEMS hiddensprut i morgen siden jeg uansett må inn og få den mappet senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryker sikringen uten at ecu er tilkoblet? Du kan koble ifra tenningsmodulene i motorrommet, og dysene for å se om den ryker da.

 

Kortskutningen kan sitte i de kabler som går ut av ecu, så det trenger ikke hjelpe å bytte ecu eller til hiddensprut.

 

Aller helst skulle du hatt ett tang amperemeter og hengt rundt en og en kabel til du fant kortslutningen

 

På samletråden finner du pinout, og når du finner synderen enten inni ecu eller utenfor, vet du fra pinout`n hvilken komponent som må byttes eller trekkes ny kabel til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikringen ryker ikke når ecu'en er frakoblet. så snart pin 18 og 19 får kontakt med hjern smeller sikringen, så er tydelig at det er noe galt mellom dem. har åpnet ecu'en for inspeksjon ,men klarer ikke se noe galt med første øyekast i hvertfall.

 

Takker for svar i hvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikringen ryker ikke når ecu'en er frakoblet. så snart pin 18 og 19 får kontakt med hjern smeller sikringen, så er tydelig at det er noe galt mellom dem. har åpnet ecu'en for inspeksjon ,men klarer ikke se noe galt med første øyekast i hvertfall.

 

Takker for svar i hvertfall :)

 

Ryker sikringen når kun 18 og 19 er innkoblet? og alle andre ledninger frakoblet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryker sikringen når kun 18 og 19 er innkoblet? og alle andre ledninger frakoblet?

 

kan se ut som at det er det som er tilfelle ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på det de andre skriver at de ikke har gnist, ikke bensin tilførsel, sikring over ecu ryker og får ikke kontakt med vag-com. Stortsett de fleste ender opp med ny hjerne... Så da blir det vel ny hjerne da. Det som er litt rart er at forrige eier sier at ecu'en ble brukt på en annen bil og funket fint da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Nettopp vært å kjøpt en audi s6 1996 mod hvor jeg nå plages med å få start.

Har sjekket litt rundt å finner ut at det ikke er gnist og får ikke bensin. Sjekket etterhvert ECU'en og fant ut at sikring 26 som står ovenfor ecu'en ryker, og det uansett hva jeg prøver på.

 

Har tatt ut ecu'en og finner ut at det er kontakt mellom pin 18, 19, 48 og noen flere, husker ikke i farta.

 

Noen som har noen tips om hva problemet er?

 

Hei!

 

Kor kommer denne bilen fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan se ut som at det er det som er tilfelle ja...

 

Da er det bare å bytte ecu,

Hadde vært interesant å feilsøkt på ecu`n din

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å bytte ecu,

Hadde vært interesant å feilsøkt på ecu`n din

 

Ja vi kan bytte vi hvis du har en som funker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Kor kommer denne bilen fra?

 

Litt usikker på hvor den har vært tidligere, men jeg kjøpte den her i troms.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Nettopp vært å kjøpt en audi s6 1996 mod hvor jeg nå plages med å få start.

Har sjekket litt rundt å finner ut at det ikke er gnist og får ikke bensin. Sjekket etterhvert ECU'en og fant ut at sikring 26 som står ovenfor ecu'en ryker, og det uansett hva jeg prøver på.

 

Har tatt ut ecu'en og finner ut at det er kontakt mellom pin 18, 19, 48 og noen flere, husker ikke i farta.

 

Noen som har noen tips om hva problemet er?

 

Hei:) har vært ute for tilsvarende problem og da var ledningen inn på lambdasensoren smeltet (var vaskelig å se) så denne var kortsluttet.. prøv å koble fra kontaktene til lambda sensor, og se om sikringen ryker fremdeles:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:) har vært ute for tilsvarende problem og da var ledningen inn på lambdasensoren smeltet (var vaskelig å se) så denne var kortsluttet.. prøv å koble fra kontaktene til lambda sensor, og se om sikringen ryker fremdeles:)

 

Prøvde og koble fra alle koblingene i motor-rommet, men uten noe godt resultat. Blir bare mer og mer sikker på at den motorstyringa har tatt kveld :) Synd man ikke får tak i noen i nærheten som man kan få prøvd en annen...

 

Takker for svarene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja vi kan bytte vi hvis du har en som funker :)

 

har en som funker ja men den må jeg ha selv, tenkte bare å prøve berge den,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en ecu her uten chiper i.

ta bare kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant feil!! :) Og feilen har navnet BZW06-19B. Da er det bare å vente på ny diode, så får man se om det blir start :)

 

DSC_0106.jpg?t=1306151762

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant feil!! :) Og feilen har navnet BZW06-19B. Da er det bare å vente på ny diode, så får man se om det blir start :)

 

Det var jo flott, får håpe at dewt ikke er mere feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo flott, får håpe at dewt ikke er mere feil

 

Satser på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne ikke være så enkelt nei... Mest sannsynlig så har en coil brent seg og samtidig tatt med seg tenningsmodulen slik at jeg kun har gnist på 2 sylindere.Men nye deler er på tur :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.