A4 B8 - Spørsmål i forbindelse med skift av hjullager

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva heter på norsk :) den dinksen merka på bildet?

738071a970c5de67.jpg

Skifter man det i forbindelse med skift av hjullager?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, er vel sjelden kalt noe mer enn bare bolt/senterbolt, den pleier å følge med hjullagersett ja.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk.

Har fått beskjed at begge hjullager på bilen min ble byttet på fredag. Men denne bolten er ny kun på en side. Den andre, for å si det sånt, ser ikke slikt ut.. Full av rust=ikke byttet. SÅ jeg ble litt skeptisk nå!

: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, den skal skiftes ved hjullager skift, er jo en strekk bolt om jeg ikke tar helt feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk.

Har fått beskjed at begge hjullager på bilen min ble byttet på fredag. Men denne bolten er ny kun på en side. Den andre, for å si det sånt, ser ikke slikt ut.. Full av rust=ikke byttet. SÅ jeg ble litt skeptisk nå!

: bråk :

har byttet drivaksling før og brukt samma bolt flere ganger, samma har en kompis av meg:) å det går kjempe fint den dag i dag:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det anbefales å bytte senterbolten, det er derfor de følger med på hjullager og ytre drivledd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var litt sliten og trøtt i går når jeg la om hjula så det kan hende jeg så feil eller noe. Tok bildet kun på en siden og mener den andre så "gammelt" ut. Skal ta av hjulet og dobbelsjekke andre siden.

Hvis senterbolten er gammel så har Audi merkeverkstedet prøvd seg på en dårlig spøk!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.