#1 Skrevet Mars 18, 2005 Sliter litt med dørhåndtakene på min Golf IV: 1. Gummilistene har vært vridne i vinter (silikonstift er for pyser). Jeg har dermed klart å røska så i håndtaket på bakdør at håndtaket står 6-7 mm utenfor hvileposisjon (skal se om jeg får tatt noen bilder) når døra er lukket. Klarer å trykke den inn slik at det ser normalt ut, men lurer på om jeg har bøyd noe inni der (fester eller.no?) eller om jeg må bytte håndtaket? 2. Kupèlyset fungerer bare sånn innimellom. Virker som det er noe som er dårlig smurt. Noen som veilede meg for å få fiksa skjiten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2005 Har det samme problemet jeg også. Men dette har kommet etter innbruddet, og ETTER bilen kom utfra verkstedet. Ska forhøre meg litt jeg, men gi beskjed om du finner ut noe du også? Dette er da problem 1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2005 HELP IS CLOSE.. det e ein liten bit wire som kobla sammens dørhåndtaket og sjølve dør-låsen og denna e til en viss grad juserbar... Om du drar for hardt i dørhåndtaket, så "fucka" du opp den saken litt.. men går stort sett ann å fikse da.. sjå på dissa bilda.. vipp ut den lille saken med wire'n på og monter den på igjen lenger ut.. så ska det fikse seg.. om du da ikkje har strekt wire'n for masse... må forresten ta ut dørlåsen.. (kan godt kjøpe nye deksel som dem på bakluka med det samma dokker gjer det, så kan dokker jo fjerne nøkkelhullet.. finare, pluss det e MYKKJE vanskeligare og bryte seg inn... (blir satt inn en metallblinding der..) kosta vel ca 50 kanskje pr side, inclusiv plast-dekselet) sånn tar dokker ut låsen (bruk neglen til å ta ut denna proppa.... eller et skrujern med litt tape på, så dokker ikkje skrapa lakken) Skru ut denna her ca 13-15 turn... samtidig som dokker "vrikka" på sjølve låsesylinderen.. ha gjerne nøkkelen i døra for å ha nokka å holde i... som sagt etter ca 13-15 turn, ska den være løs.. IKKJE skru lenger.. da vil bakdelen ramle inn i døra og det vil dokker IKKJE.. masse arbeid å få ut igjen.. trekk ut heile sylinderen E forresten en Torx 20 skru som e i døra.. håpa detta va til litt hjelp.. Mvh Trond W 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2005 SUVERENT!!! Har du delenummeret på de dekslene, eller er de kloss like de bak, så det bare er å si at jeg skal ha de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2005 Huska ikkje delenummera no.. men du ska samme som bak ja.. husk at du ska ha med "innmaten" og... ikkje bare plast-dekselet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2005 Oki. Men tar en da bort selve låskassa og sånt også? Aldri titta inni der, så har rett og slett ikke peiling på dett. Men men, vi får ta det over helga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2005 Tja.. spørs ka du legge i låsekassa.. men du trekke ihvertfall ut heile låse-sylinderen og det som høre til den... men så sette du som sagt inn ei blinding istedenfor... enkelt og greit.. tar deg 10 min på første døra.. (sia du har panikk for å miste skruen inn i døra og skruer veldig forsiktig og dilla på..) når du har skjønt kordan du gjer det, så tar det deg 2 min på andre døra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2005 Nais, dette er absolutt noe jeg skal gjøre:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2005 Er det bare å vippe av det dekslet (der nøkkelhullet er framme) på bakdøra? ...og hva med det hersens kupèlyset anyone? B. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 18, 2005 nei.. Det e ikkje bare og vippe av... eller dvs du kan vippe av, men da kjem du inn til den blindinga... du må gjere det på samma måten på både fram og bakdør... Når det gjelde den biten med lyset.. så e d andre problema... Ska lage ei lita oppskrift seinare.. minn meg på det om det ikkje dukka opp nokka om eit par daga... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 4, 2008 Vet det er en gammel tråd..! Men tusen takk lell.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...